stanowisko Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku
KRYSTYNA DANILECKA-WOJEWÓDZKA
PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA
OGŁASZA NABÓR
na wolne stanowisko pracy
Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku
w wymiarze etatu: pełnym
W MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY RODZINIE W SŁUPSKU
UL. SŁONECZNA 15D, 76-200 SŁUPSK
Nabór dotyczy zatrudnienia: na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
I. Wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
-
kandydat na stanowisko pracownika samorządowego nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo, ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe;
-
nieposzlakowana opinia;
-
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;
-
wykształcenie:
a) wyższe magisterskie o kierunku umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku,
b) specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1507 z późn. zm.);
-
co najmniej 5 letni staż pracy, w tym 3-letni staż pracy w pomocy społecznej lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku;
-
co najmniej 3 lata doświadczenia w kierowaniu pracą zespołu;
-
znajomość przepisów ustawy o pomocy społecznej, ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o samorządzie powiatowym, Kodeksu Postępowania Administracyjnego, ustawy o finansach publicznych, Kodeksu Pracy.
-
znajomość obsługi komputera;
-
pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność;
-
przedłożenie koncepcji funkcjonowania i rozwoju Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku.
Jednocześnie osoba zatrudniona na powyższym stanowisku nie może:
-
być członkiem zarządu, rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej spółki prawa handlowego lub likwidatorem tych spółek, a także być pełnomocnikiem wspólnika, o których mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i niektórych uprawnieniach pracowników (Dz.U. z 2019 r. poz. 2181);
-
być syndykiem lub zastępcą syndyka w postępowaniu upadłościowym lub nadzorcą lub zarządcą w postępowaniu restrukturyzacyjnym;
-
być zatrudniona lub wykonywać innych zajęć w spółkach prawa handlowego, które mogłyby wywołać podejrzenie o ich stronniczość lub interesowność;
-
być członkiem zarządu, rady nadzorczej lub komisji rewizyjnej spółdzielni, z wyjątkiem rady nadzorczej spółdzielni mieszkaniowej;
-
być członkiem zarządu fundacji prowadzącej działalność gospodarczą;
-
posiadać w spółkach prawa handlowego więcej niż 10% akcji lub udziały przedstawiające więcej niż 10% kapitału zakładowego w każdej z tych spółek;
-
prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności; nie dotyczy to działalności wytwórczej w rolnictwie w zakresie produkcji roślinnej i zwierzęcej, w formie i zakresie gospodarstwa rodzinnego, a także pełnić funkcji członka zarządu na podstawie umowy o świadczenie usług zarządzania, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1885).
II. Wymagania dodatkowe:
-
preferowane wykształcenie na kierunkach z zakresu pomocy społecznej;
-
mile widziana znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym;
-
mile widziane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej, jednostkach samorządu terytorialnego oraz na stanowiskach kierowniczych;
-
dobra organizacja pracy oraz umiejętność kierowania pracą zespołu;
-
wysokie poczucie odpowiedzialności;
-
komunikatywność;
-
wysoka kultura osobista;
-
kreatywność, otwartość i innowacyjne działania;
-
umiejętność określania priorytetów,
-
umiejętność pracy w stresie i pod presją czasu;
-
umiejętność podejmowania decyzji;
-
dyspozycyjność.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Ogólna charakterystyka:
kierowanie i organizacja pracy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku oraz zapewnienie warunków niezbędnych do jego funkcjonowania i realizacji powierzonych zadań.
Ważniejsze zadania:
-
nadzór i koordynacja działalności poszczególnych komórek organizacyjnych, samodzielnych stanowisk oraz placówek i jednostek organizacyjnych funkcjonujących w strukturach Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku;
-
reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz;
-
dokonywanie czynności prawnych na mocy pełnomocnictw udzielonych przez Prezydenta Miasta Słupska;
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej oraz innych obowiązujących przepisów prawa, uchwał rady Miejskiej w Słupsku oraz zarządzeń Prezydenta Miasta Słupska;
-
wykonywanie uprawnień pracodawcy wobec pracowników Ośrodka;
-
zarządzanie powierzoną częścią majątku gminnego;
-
nadzór nad prowadzoną gospodarką finansową Ośrodka;
-
składanie w imieniu Ośrodka oświadczeń woli w zakresie praw i zobowiązań majątkowych;
-
prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w ramach posiadanego upoważnienia należących do właściwości gminy;
-
prowadzenie nadzoru i kontroli nad wykonywaniem gospodarki finansowej jednostki w ramach planu finansowego, sporządzanie projektów planów finansowych, sprawozdań budżetowych, finansowych z wykonania budżetu jednostki oraz innych wymaganych w zakresie działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku;
-
składanie Radzie Miejskiej w Słupsku corocznego sprawozdania z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku oraz przedstawienie potrzeb w tym zakresie;
-
nadzór nad przestrzeganiem tajemnicy służbowej, państwowej i zawodowej o ochronie informacji niejawnych oraz obowiązującej polityki ochrony danych osobowych w Ośrodku przez podległych pracowników;
-
wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących zasady funkcjonowania i organizacji Ośrodka;
-
wykonywanie zadań wynikających z kontroli zarządczej oraz prowadzenie nadzoru nad realizacją wniosków pokontrolnych;
-
współpraca z kierownictwem organów administracji rządowej i samorządowej, a także innymi instytucjami i organizacjami zajmującymi się pomocą społeczną;
-
ustalanie potrzeb mieszkańców miasta w zakresie pomocy społecznej, w tym dokonywanie rozpoznania, analiz i diagnozy sytuacji socjalnej ludności oraz możliwości w zaspokajaniu jej potrzeb;
-
wykonywanie zadań wynikających z kontroli zarządczej oraz prowadzenia nadzoru nad realizacją wniosków pokontrolnych;
-
wykonywania zadań innych zadań zleconych przez Prezydenta Miasta Słupska;
-
nadzór i koordynacja realizacji programów i projektów.
IV. Warunki pracy na stanowisku:
-
zagrożenia wynikające z pracy na stanowisku decyzyjnym i związanym z odpowiedzialnością;
-
obciążenie psychiczne związane z wykonywaniem zadań;
-
praca w siedzibie i poza siedzibą Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku;
-
intensywna praca wzrokowa z monitorami ekranowymi;
V. Wymagane dokumenty:
-
życiorys (CV);
-
list motywacyjny;
-
dokumenty poświadczające wymagane wykształcenie (kserokopie dyplomów lub zaświadczeń o stanie odbytych studiów);
-
kserokopie świadectw pracy dokumentujących wymagany co najmniej 5-letni staż pracy, lub zaświadczenie o zatrudnieniu (jeżeli stosunek pracy trwa nadal) zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pracy za granicą – przetłumaczenie dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego;
-
kserokopie świadectw pracy dokumentujących 3-letni staż pracy w pomocy społecznej lub kserokopię dokumentu potwierdzającego co najmniej 3-letnie wykonywanie działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymogami na danym stanowisku (odpis z ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z KRS);
-
kserokopie dokumentów potwierdzających co najmniej 3 lata doświadczenia w kierowaniu pracą zespołu;
-
kwestionariusz osobowy;
-
oświadczenie o posiadanym obywatelstwie; o pełnej zdolności do czynności prawnych; o korzystaniu z pełni praw publicznych; o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; o nieposzlakowanej opinii; o zapoznaniu się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych (RODO) oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb tej rekrutacji;
-
inne dokumenty poświadczające dodatkowe kwalifikacje i umiejętności (kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, itp.);
-
Kandydat zobowiązany jest przedłożyć koncepcję funkcjonowania i rozwoju Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku w formie papierowej w jednym egzemplarzu.
VI. Prezydent może w każdym czasie i na każdym etapie zakończyć procedurę naboru.
VII. Urząd Miejski powiadamia kandydatów o zakończeniu procedury naboru.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy wrzucać do „urny na dokumenty” znajdującej się w Pałacu Ślubów w Urzędzie Miejskim w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk albo przesłać pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku”, w terminie do dnia 27 maja 2020 roku.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie zakreślonego wyżej terminu nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.um.slupsk.pl/praca) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny lub CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru”.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Słupsku zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dokumenty pozostałych kandydatów nie będą odsyłane, natomiast będą one przechowywane w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu w Urzędzie Miejskim w Słupsku przez okres 8 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. W okresie tym kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. Urząd Miejski w Słupsku nie odsyła dokumentów kandydatom. Po upływie tego okresu nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
Ponadto Urząd Miejski w Słupsku informuje, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Słupsku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosił co najmniej 12,72 %.
INFORMACJA O WYNIKU NABORU
W URZĘDZIE MIEJSKIM W SŁUPSKU, PLAC ZWYCIĘSTWA 3
NA STANOWISKO:
Informuję, że w wyniku zakończenia naboru na wymienione stanowisko nie wybrano żadnego kandydata.
Uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata:
Komisja Rekrutacyjna dokonała w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej oceny kandydata zgodnie z kryterium punktowym i nie rekomenduje kandydata do zatrudnienia, ponieważ uzyskał poniżej 50 % punktów możliwych do uzyskania.
- Podmiot publikujący:
- Wydział Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
- Informację wytworzył:
- Prezydent Miasta Słupska Krystyna Danilecka-Wojewódzka
- Data wytworzenia:
- 30 kwietnia 2020
- Informację opublikował:
- Anna Rynkiewicz-Kuka
- Data publikacji:
- 22 czerwca 2020