stanowisko: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
KRYSTYNA DANILECKA - WOJEWÓDZKA
PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA
OGŁASZA NABÓR
na wolne stanowisko pracy
Kierownik
Urzędu Stanu Cywilnego
w wymiarze etatu: pełnym
W URZĘDZIE MIEJSKIM W SŁUPSKU
PLAC ZWYCIĘSTWA 3, 76-200 SŁUPSK
Nabór dotyczy zatrudnienia: na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
I. Wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
-
wykształcenie wyższe magisterskie o kierunku prawo lub administracja;
-
staż pracy: co najmniej 5-letni staż pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub w samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej, w urzędach państwowych lub służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych;
-
kandydat na stanowisko pracownika samorządowego nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz powinien cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
-
pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy o pracownikach samorządowych;
II. Wymagania dodatkowe:
-
bardzo dobra znajomość przepisów prawa niezbędnych do pracy na ww. stanowisku:
- ustawa prawo o aktach stanu cywilnego;
- ustawa kodeks rodzinny i opiekuńczy;
- ustawa o zmianie imion i nazwisk;
- ustawa kodeks postępowania administracyjnego;
- ustawa kodeks cywilny;
- ustawa prawo prywatne międzynarodowe;
- ustawa o samorządzie gminnym;
- ustawa o pracownikach samorządowych;
- ustawa o ochronie danych osobowych;
-
mile widziana znajomość języka angielskiego lub niemieckiego;
-
mile widziana znajomość oprogramowania „Źródło”;
-
zdolności interpersonalne: komunikatywność, umiejętność argumentowania, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność kierowania zespołem, odporność na stres.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Ogólna charakterystyka:
Osoba zatrudniona na wskazanym stanowisku odpowiedzialna będzie m. in. za:
-
wykonywanie czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego zgodnie z art. 9 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. Z 2021 r. poz. 709 z późn. zm.)
-
określenie struktur wewnętrznych USC oraz formy i metody pracy, dokonywanie podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności między pracownikami, realizację zasad polityki kadrowej;
-
ustalenie planu pracy USC, sprawowanie nadzoru nad prawidłowością wykonywanych zadań na poszczególnych stanowiskach pracy USC;
-
udzielanie pomocy merytorycznej w rozwiązywaniu zagadnień problemowych pracownikom zatrudnionym na stanowiskach pracy w USC;
-
zapewnienie, aby uroczystości związane z zawieraniem małżeństw oraz jubileusze pożycia małżeńskiego odbywały się w uroczystej formie;
-
sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad rejestracją małżeństw oraz zmianą imion i nazwisk.
Ważniejsze zadania:
-
planowanie i organizacja pracy USC;
-
przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński w urzędzie i poza nim, wyborze nazwiska, uznaniu ojcostwa, zmianie imion dziecka, powrocie osoby rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego;
-
rejestracja aktów stanu cywilnego:urodzeń, małżeństw, zgonów;
-
wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
-
wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa;
-
wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa poza granicami kraju;
-
wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
-
wydawanie decyzji w sprawach zmiany imion i nazwisk;
-
sporządzanie wniosków o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie oraz organizowanie uroczystości jubileuszowych.
IV. Warunki pracy na stanowisku:
-
intensywna praca wzrokowa z monitorami ekranowymi;
-
długotrwałe unieruchomienie przy pracy siedzącej;
-
wymuszona pozycja ciała;
-
stres związany z podejmowaniem decyzji kierowniczych;
-
praca w budynku, w którym znajduje się winda oraz łazienka dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
V. Wymagane dokumenty:
-
życiorys (CV);
-
list motywacyjny;
-
dokumenty poświadczające wymagane wykształcenie (kserokopie dyplomów lub zaświadczeń o stanie odbytych studiów);
-
kserokopie świadectw pracy dokumentujących wymagany co najmniej 5-letni staż pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub w samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej, w urzędach państwowych lub służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych lub zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia w przypadku pozostawania w stosunku pracy, w przypadku pracy za granicą – przetłumaczenie dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego;
-
kwestionariusz osobowy;
-
oświadczenie o posiadanym obywatelstwie; o pełnej zdolności do czynności prawnych; o korzystaniu z pełni praw publicznych; o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; o zapoznaniu się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych (RODO) oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb tej rekrutacji;
-
inne dokumenty poświadczające dodatkowe kwalifikacje i umiejętności (kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, itp.).
VI. Prezydent może w każdym czasie i na każdym etapie zakończyć procedurę naboru.
VII. Urząd Miejski powiadamia kandydatów o zakończeniu procedury naboru.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu w Urzędzie Miejskim w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk albo przesłać pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego” w terminie do dnia 17 czerwca 2022 roku.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie zakreślonego wyżej terminu nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.um.slupsk.pl/praca) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny lub CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru”.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie Miejskim w Słupsku zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dokumenty pozostałych kandydatów nie będą odsyłane, natomiast będą one przechowywane w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu w Urzędzie Miejskim w Słupsku przez okres 8 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. W okresie tym kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. Urząd Miejski w Słupsku nie odsyła dokumentów kandydatom. Po upływie tego okresu nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
Ponadto Urząd Miejski w Słupsku informuje, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosił co najmniej 6 %.
INFORMACJA O WYNIKU NABORU
W URZĘDZIE MIEJSKIM W SŁUPSKU, PLAC ZWYCIĘSTWA 3
NA STANOWISKO:
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego.Informuję, że w wyniku zakończenia naboru na wymienione stanowisko została wybrana Pani Mirosława Nowak zamieszkała w Słupsku.
Uzasadnienie dokonanego wyboru:
Komisja rekrutacyjna dokonała w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej oceny kandydatów zgodnie z kryterium punktowym, w której Pani Mirosława Nowak uzyskała najwyższą liczbę punktów tj. 23 na 30 możliwych do uzyskania.
- Podmiot publikujący:
- Wydział Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
- Informację wytworzył:
- Z up. Prezydenta Edyta Kostarczyk Dyrektorka Wydziału Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
- Data wytworzenia:
- 26 maja 2022
- Informację opublikował:
- Agnieszka Szwugier
- Data publikacji:
- 29 czerwca 2022