Ogłoszenia

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

Nabór do rad nadzorczych spółek

data wystawienia: 16.01.2015 12:53
status: zamknięte

Przypominamy o naborze do rad nadzorczych spółek, w których Miasto Słupsk posiada udziały tj.: Wodociągi Słupsk Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., Rejonowy Zarząd Inwestycji Sp. z o.o., Słupskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o., Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o., Cofely EC Słupsk Sp. z o.o., Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. oraz Zakład Naprawczy Mechanizacji Rolnictwa Sp. z o.o. w Słupsku.

Przy powoływaniu kandydatów w skład rady nadzorczej uwzględnia się:

Ø niezbędne doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie związane z wykonywaniem czynności nadzoru;

Ø znajomość branży, w której działa spółka.

Do składu rady nadzorczej nie może być wskazana osoba:

Ø skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo wymienione w art. 18 § 2 Kodeksu Spółek Handlowych;

Ø która przy wykonywaniu czynności nadzoru lub zarządu wyrządziła szkodę stwierdzoną prawomocnym wyrokiem sądu cywilnego.


Wymagane dokumenty tj. kwestionariusz osobowy kandydata na członka rady nadzorczej spółki Miasta Słupska wraz z dokumentami potwierdzającymi wymagane uprawnienia należy składać w Wydziale Inwestycji i Rozwoju Miasta (Plac Zwycięstwa 1, pokój 105-106, 76-200 Słupsk) do 26 stycznia 2015 roku.


Procedury i kryteria doboru członków rad nadzorczych:

1) Członkowie rady nadzorczej są powoływani spośród osób, które złożyły egzamin w trybie przewidzianym w przepisach o komercjalizacji i prywatyzacji. Wymogiem formalnym do pełnienia funkcji członka rady nadzorczej spółki z udziałem Miasta jest posiadanie uprawnień do zasiadania w radach nadzorczych zdobytych w wyniku złożenia z wynikiem pozytywnym egzaminu dla kandydatów na członków rad nadzorczych, o którym mowa w art.12 ust.2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji lub posiadanie uprawnień zwalniających z obowiązku jego złożenia wskazanych w § 5 pkt 2 i 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 września 2004 roku ws. szkoleń i egzaminów dla kandydatów na członków rad nadzorczych spółek, w których Skarb Państwa jest jedynym akcjonariuszem, tj. posiadanie stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub nauk prawnych, albo posiadanie wpisu na listę radców prawnych, adwokatów, biegłych rewidentów lub doradców inwestycyjnych.

2) Członkiem rady nadzorczej nie może być członek zarządu spółki, prokurent, likwidator, kierownik oddziału lub zakładu spółki, zatrudniony w spółce główny księgowy, radca prawny lub adwokat oraz osoby, które podlegają bezpośrednio członkowi zarządu lub likwidatorowi.

3) Członkami rady nadzorczej nie mogą być ponadto radni i ich małżonkowie oraz małżonkowie wójtów (burmistrzów i prezydentów miast), sekretarzy gminy, skarbników gminy, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz osób zarządzających i członków organów zarządzających gminnymi osobami prawnymi, w szczególności małżonkowie członków zarządu i członków rad nadzorczych spółek komunalnych.

4) W czasie, gdy Miasto pozostaje jedynym udziałowcem spółki, członkowie rady nadzorczej tej spółki nie mogą:

Ø pozostawać ze spółką w stosunku pracy ani świadczyć pracy lub usług na rzecz spółki na podstawie innego tytułu prawnego. Zakaz pozostawania w stosunku pracy ze spółką nie dotyczy osób wybranych do rady nadzorczej przez pracowników w spółce powstałej w wyniku komercjalizacji;

Ø wykonywać zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z ich obowiązkami albo mogłyby wywołać podejrzenie o stronniczość lub interesowność.

5) Jedna osoba może być członkiem rady nadzorczej tylko w jednej spółce, w której udział jednostek samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa przekracza 50% kapitału zakładowego (art.4 ust.1 ustawy z 3 marca 2000 roku o wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi).

Podmiot publikujący:
Wydział Inwestycji i Rozwoju Miasta
Informację wytworzył:
Bartosz Gwóźdź - Sproketowski, Dyrektor Wydziału Inwestycji i Rozwoju Miasta
Data wytworzenia:
16 stycznia 2015
Informację opublikował:
Justyna Pluta
Data publikacji:
16 stycznia 2015
Nazwa pliku:
kwestionariusz
Podmiot publikujący:
Wydział Inwestycji i Rozwoju Miasta
Informację wytworzył:
Bartosz Gwóźdź - Sproketowski, Dyrektor Wydziału Inwestycji i Rozwoju Miasta
Data wytworzenia:
16 stycznia 2015
Informację opublikował:
Justyna Pluta
Data publikacji:
16 stycznia 2015
Nazwa pliku:
kwestionariusz2
Podmiot publikujący:
Wydział Inwestycji i Rozwoju Miasta
Informację wytworzył:
Bartosz Gwóźdź - Sproketowski, Dyrektor Wydziału Inwestycji i Rozwoju Miasta
Data wytworzenia:
16 stycznia 2015
Informację opublikował:
Justyna Pluta
Data publikacji:
16 stycznia 2015

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek