Przetargi

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

I rokowania na sprzedaż nieruchomości położonych przy ulicy Olimpijskiej

OGŁOSZENIE O ROKOWANIACH

Prezydent Miasta Słupska ogłasza I rokowania na sprzedaż prawa własności nieruchomości niezabudowanej stanowiącej własność Miasta Słupska położonej w Słupsku przy ul. Olimpijskiej

  1. Przedmiotem pierwszych rokowań jest nieruchomość gruntowa niezabudowana o łącznej powierzchni 874m2, położona w Słupsku przy ul. Olimpijskiej, oznaczona w ewidencji gruntów jako działka nr 355 i nr 356, obręb ewidencyjny nr 0003 miasta Słupska, księga wieczysta nr SL1S/00042799/2.

  2. Przeznaczenie nieruchomości i sposób jej zagospodarowania:

    Nieruchomość znajduje się na obszarze miasta objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Olimpijska” na terenie o funkcji: tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Zasady, parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz informacje dotyczące zagospodarowania przedmiotowego terenu zostały zapisane w karcie terenu 04.10.MN ww. planu zagospodarowania.

  3. Opis nieruchomości:

    Działki położone są na obrzeżach w północnej części miasta, działki o kształcie regularnym, czterokątnym, teren z dużymi nierównościami, porośnięty trawą, krzewami i drzewami. Na działce nr 355 usytuowane są 4 latarnie, przewód elektroenergetyczny, oś przewodu podziemnego melioracyjnego. Na działkach nr 355 i 356 znajduje się ciek wodny i skarpa. Bezpośrednie sąsiedztwo stanowi zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna w niedalekiej odległości znajduje się zabudowa mieszkaniowo-usługowa, Osiedle Mieszkaniowe „Nowa Zamiejska” i tereny niezabudowane. W ewidencji gruntów działki sklasyfikowane są jako tereny mieszkaniowe – B.

    Działka posiada bezpośredni dostęp do drogi gminnej zlokalizowanej na działce 267/2, która to działka nie została zagospodarowana pod drogę. Dojazd do nieruchomości możliwy jest nieutwardzonym gruntem, który przy niekorzystnych warunkach atmosferycznych może być nieprzejezdny.

  4. Nieruchomość nie jest obciążona prawami i roszczeniami osób trzecich ani nie toczy się żadne postępowanie administracyjne dotyczące prawidłowości nabycia ww. nieruchomości przez Miasto Słupsk. Wpisane w dziale III księgi wieczystej nr SL1S/00042799/2 obciążenia nie dotyczą przedmiotowych działek.

  5. Na nieruchomości stanowiącej własność Miasta Słupska położonej przy ulicy Olimpijskiej, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 267/2 w obrębie nr 0003, KW nr SL1S/00042799/2, ustanowiona zostanie odpłatna służebność gruntowa przejazdu i przechodu na rzecz każdoczesnego właściciela nieruchomości złożonej z działek nr 355 i nr 356 położonych w obrębie nr 0003 miasta Słupska przy ulicy Olimpijskiej.

    Służebność odbywać się będzie w pasie gruntu o powierzchni 215m² (szerokość: 5m, długość łącznie 43m). Wynagrodzenie z tytułu ustanowienia niniejszej służebności będzie płatne jednorazowo. Cena netto ww. służebności wynosi 9.962,00zł plus należny podatek VAT w stawce 23% tj. brutto 12 253,26zł.

  6. Nieruchomość przeznaczona jest do sprzedaży na własność. Poprzednie przetargi na sprzedaż nieruchomości wymienionej w ogłoszeniu odbyły się w dniach: 08.02.2023r., 14.04.2023r., 20.06.2023r.

  7. Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 75.000,00zł (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100). Do ceny sprzedaży nieruchomości ustalonej w rokowaniach doliczony zostanie należny podatek VAT w stawce 23%. Cena sprzedaży nieruchomości może zostać rozłożona na raty, na okres nie dłuższy niż 3 lata.

  8. Miejsce i termin rokowań:

    Rokowania odbędą sięw dniu 12 września 2023r.o godz. 10.00 w sali 212 Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 (II piętro).

  9. Warunkiem przystąpienia do rokowań jest wpłata zaliczki w pieniądzu w wysokości 7.500,00zł (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych 00/100), pobieranej tytułem zabezpieczenia kosztów w przypadku uchylenia się od zawarcia umowy sprzedaży. Zaliczkę w odpowiedniej wysokości należy wpłacić do dnia 5 września 2023r.na konto Miasta Słupska mBank nr 08 1140 1153 0000 2175 4200 1011.

  10. W tytule wpłaty zaliczki należy wpisać „Rokowania ul. Olimpijska” oraz wpisać dane uczestników rokowań (nazwę lub imię i nazwisko). Zaliczka winna być wniesiona z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Urzędu najpóźniej w dniu 5 września 2023 r. pod rygorem uznania przez organizatora rokowań, że warunek wpłaty zaliczki nie został spełniony. Zaliczki wpłacone przez uczestników, zostaną zwrócone niezwłocznie po zamknięciu rokowań, nie później niż przed upływem 3 dni od dnia ich zamknięcia, a uczestnikowi wybranemu jako kandydat na nabywcę nieruchomości zaliczka zostanie zaliczona na poczet pozostałej kwoty ceny nabycia nieruchomości.

  11. Zgłoszenie udziału w rokowaniach należy składać w zamkniętych kopertach opisanych „Rokowania - ul. Olimpijska - nie otwierać koperty do dnia 12.09.2023r.” w terminie do dnia 5 września 2023r. do godz. 14.00. w Urzędzie Miejskim w Słupsku w pokój nr 217 (II piętro - sekretariat Wydziału Zarządzania Nieruchomościami).

    Zgłoszenie (formularz zgłoszenia w załączniku poniżej lub do pobrania w pokoju 215 Urzędu Miejskiego w Słupsku) powinno zawierać:

    - imię, nazwisko i adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, jeżeli zgłaszającym jest osoba prawna lub inny podmiot,

    - datę sporządzenia zgłoszenia,

    - oświadczenie, że zgłaszający zapoznał się z warunkami rokowań i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,

    - proponowaną cenę i sposób jej zapłaty (zapłata jednorazowa lub rozłożona na trzy równe raty, zgłoszenia z ceną poniżej ceny wywoławczej oraz zgłoszenia z innym niż podanym sposobem zapłaty nie będą przyjmowane),

    - kopię dowodu wpłaty zaliczki,

    - osoba nie posiadająca obywatelstwa polskiego w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. 2017 r., poz. 2278) powinna posiadać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nabywanej nieruchomości, bądź wskazać przepis, na mocy którego jest zwolniona z uzyskania zezwolenia, zgodnie z ustawą. Dokumenty przedkładane w postępowaniu przetargowym, sporządzone w języku innym niż polski, powinny być przedłożone wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski.

  12. Informacja dot. pomocy de minimis dotyczy przedsiębiorców:

    W przypadku rozłożenia ceny na raty (ustalonej w drodze rokowań) zastosowanie mają przepisy o pomocy publicznej.

    W związku z powyższym konieczne jest przedłożenie w przedmiotowej ofercie również informacji, o których mowa w art. 37 ustawy z 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023r., poz. 702) i przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010r., nr 53, poz. 311 z późn. zm.) oraz oświadczenia, że w przypadku braku możliwości otrzymania pomocy de minimis oferowana cena zostanie zapłacona jednorazowo.

  13. Osoby przystępujące do rokowań winny posiadać dokument potwierdzający tożsamość i okazać go Komisji przeprowadzającej rokowania. W przypadku osób prawnych wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego. Małżonkowie biorą udział w rokowaniach osobiście (łącznie) lub okazując pełnomocnictwo współmałżonka. W przypadku ustanowienia pełnomocnika wymagane jest pełnomocnictwo z notarialnym poświadczeniem podpisu. Powyższe dokumenty winny być przedłożone Komisji przeprowadzającej rokowania w dniu rokowań pod rygorem nie dopuszczenia do udziału w ich ustnej części.

    Z cudzoziemcem nie władającym językiem polskim, w rokowaniach winien uczestniczyć tłumacz przysięgły.

  14. Komisja przeprowadzająca rokowania odmawia udziału w ustnej części rokowań osobom, których zgłoszenia:

    - nie odpowiadają warunkom rokowań;

    - zostały złożone po wyznaczonym terminie;

    - nie zawierają danych, o których mowa w pkt 11 ogłoszenia lub dane te są niekompletne oraz nie zawierają dowodów wpłaty zaliczki,

    - są nieczytelne lub budzą wątpliwości co do ich treści.

  15. Rokowania przeprowadzone zostaną w dwóch częściach. W części pierwszej komisja w obecności uczestników otwiera zgłoszenia, sprawdza dane w nich zawarte, tożsamość uczestników oraz kwalifikuje zgłoszenia do części ustnej rokowań. Część ustna zostanie przeprowadzona bezpośrednio po części pierwszej, osobno z każdą z osób zakwalifikowaną do udziału w tej części.

  16. Dodatkowe propozycje uczestników rokowań złożone w trakcie ustnej części rokowań nie mogą być mniej korzystne od zawartych w pisemnym zgłoszeniu. W przypadku złożenia przez uczestników rokowań równorzędnych propozycji komisja może zorganizować dodatkowe ustne rokowania z tymi osobami.

  17. Osoba ustalona jako nabywca nieruchomości zobowiązana jest do podpisania umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego. W razie nie przystąpienia bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w uzgodnionym terminie i miejscu organizator rokowań może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi. Zaliczka nie podlega zwrotowi również w przypadku nieusprawiedliwionego nieuiszczenia ceny sprzedaży (lub pierwszej raty) w terminie uzgodnionym przez nabywcę ze zbywcą. Akt notarialny zostanie sporządzony na koszt nabywcy.

  18. Ustalona cena sprzedaży nieruchomości podlega zapłacie nie później dwa dni przed zawarciem umowy przenoszącej własność (aktu notarialnego). W przypadku ceny sprzedaży rozłożonej na raty, pierwsza rata podlega zapłacie nie później niż dwa dni przed zawarciem umowy przenoszącej własność nieruchomości, a następne raty wraz z oprocentowaniem podlegają zapłacie w terminach ustalonych przez strony w umowie. Rozłożona na raty niespłacona część ceny podlega oprocentowaniu przy zastosowaniu stopy procentowej równej stopie redyskonta weksli stosowanej przez Narodowy Bank Polski. Wierzytelność Miasta z tytułu zabezpieczenia niezapłaconej części ceny podlega zabezpieczeniu hipoteką na rzecz Miasta Słupska.

  19. Uczestnik rokowań jest zobowiązany do dokładnego zapoznania się z jego przedmiotem. Nabywca przejmuje nieruchomość w stanie istniejącym.

  20. Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do zamknięcia rokowań bez wybrania Nabywcy nieruchomości.

  21. Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do odwołania rokowań z uzasadnionej przyczyny w trybie właściwym dla ogłoszenia.

  22. Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju 215 Urzędu Miejskiego w Słupsku (Wydział Zarządzania Nieruchomościami) lub telefonicznie 059 84 88 410 oraz na stronie internetowej www.slupsk.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.um.slupsk.pl.

Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
11 sierpnia 2023
Informację opublikował:
Aleksandra Marchel
Data publikacji:
11 sierpnia 2023
Nazwa pliku:
mpzp
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Aleksandra Marchel
Data wytworzenia:
11 sierpnia 2023
Informację opublikował:
Aleksandra Marchel
Data publikacji:
11 sierpnia 2023
Nazwa pliku:
karta terenu
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Aleksandra Marchel
Data wytworzenia:
11 sierpnia 2023
Informację opublikował:
Aleksandra Marchel
Data publikacji:
11 sierpnia 2023
Nazwa pliku:
plan
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Aleksandra Marchel
Data wytworzenia:
11 sierpnia 2023
Informację opublikował:
Aleksandra Marchel
Data publikacji:
11 sierpnia 2023
Nazwa pliku:
zgloszenie do rokowań
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Aleksandra Marchel
Data wytworzenia:
11 sierpnia 2023
Informację opublikował:
Aleksandra Marchel
Data publikacji:
11 sierpnia 2023

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek