Przetargi

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej przy ul. Wrocławskiej w obrębie nr 0012 miasta Słupska

rozpoczęcie przetargu: 25.04.2024 10:00 • Urząd Miejski Plac Zwycięstwa 3, sala 212

PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA

ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Miasta Słupska, położonej przy ul. Wrocławskiej w obrębie nr 0012 miasta Słupska, oznaczonej w ewidencji gruntów jako:

- działka nr 417 o powierzchni 20 m2 - cena wywoławcza 40 000 zł, wadium 4 000 zł, postąpienie nie mniej niż 400 zł,

Sprzedaż zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 poz. 1570, 1598, 1852).

Dla nieruchomości Sąd Rejonowy w Słupsku prowadzi KW nr SL1S/00038011/4.

Działka nr 417 położona jest na południe od centrum miasta, kształt zbliżony do prostokąta, sąsiedztwo bezpośrednie stanowi zabudowa garażowa, zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna oraz zabudowa usługowa. Nieruchomość zabudowana jest po obrysie jednokondygnacyjnym budynkiem niemieszkalnym o numerze ewidencyjnym 1072, powierzchnia zabudowy - 20 m2. Budynek według Klasyfikacji Środków Trwałych stanowi budynek transportu i łączności. Obiekt o konstrukcji tradycyjnej murowanej w zabudowie szeregowej, dach jednospadowy pokryty papą, wrota do budynku dwuskrzydłowe, drewniane, rozwierane na zewnątrz, posadzki betonowe, ściany pokryte tynkiem cementowo-wapiennym. Stan techniczny budynku zły, na ścianach i suficie widoczne spękania oraz łuszcząca się farba.

Działka nr 417 znajduje się na obszarze miasta objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Pomorska-B” na terenie o funkcji: tereny komunikacji samochodowej (08.20.KS).

W ewidencji gruntów działka sklasyfikowana jest jako inne tereny zabudowane – Bi.

W celu zapewnienia działce nr 417 dostępu do drogi publicznej t.j. ul. Wrocławskiej na nieruchomości oznaczonej jako działki nr 156/9 i 161/15 położonej w obrębie nr 0012 miasta Słupska ustanowiona zostanie odpłatna służebność gruntowa przechodu i przejazdu w pasie gruntu o powierzchni 366 m² (szerokość: 3 m, długość łącznie: 122 m), na rzecz każdoczesnego właściciela nieruchomości oznaczonej jako działka nr 417.

Cena netto ww. służebności wynosi 721,00 zł plus należny podatek VAT w stawce 23% tj. brutto 886,83 zł.

Wpisane w działach I i III Księgi Wieczystej nr SL1S/00038011/4 prawa i obciążenia nie dotyczą działki nr 417 .

Dla nieruchomości nie ma obowiązku sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej, zwolnienie art. 3 ust. 4 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2021 r. poz. 497 ze zm.).

Nieruchomość będzie udostępniona do oglądania w dniu 25.03.2024 r. o godzinie 15.00.


Przetarg odbędzie się w dniu 25.04.2024 r. o godzinie 1000 w sali nr 212

Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 (II p.).

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium do dnia 19.04.2024 r. na konto: Miasto Słupsk mBank SA nr 08 1140 1153 0000 2175 4200 1011. Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Miasta Słupska.

Dowód wniesienia wadium przez uczestnika przetargu podlega przedłożeniu komisji przetargowej przed otwarciem przetargu.

Przed przystąpieniem do przetargu konieczne jest okazanie komisji przetargowej dokumentu tożsamości przez uczestnika przetargu oraz dodatkowo w przypadku:

- osób, przystępujących do przetargu w charakterze pełnomocnika oferenta konieczne jest posiadanie pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego lub pełnomocnictwa z notarialnym poświadczeniem podpisu,

- osób fizycznych (w tym prowadzących działalność gospodarczą) pozostających w związku małżeńskim, a nieposiadających rozdzielności majątkowej, do dokonywania czynności przetargowych konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem drugiego małżonka w formie aktu notarialnego, lub z pełnomocnictwem drugiego małżonka z notarialnym poświadczeniem podpisu, zawierającym zgodę na nabycie nieruchomości i zaciągnięcie zobowiązań z tego tytułu,

- podmiotów innych niż osoby fizyczne – konieczne jest przedłożenie aktualnego dokumentu, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania tego podmiotu (wydruk z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego),

- osoby nie posiadającej obywatelstwa polskiego w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. 2017 r., poz. 2278) powinna posiadać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nabywanej nieruchomości, bądź wskazać przepis, na mocy którego jest zwolniona z uzyskania zezwolenia, zgodnie z ustawą. Dokumenty przedkładane w postępowaniu przetargowym, sporządzone w języku innym niż polski, powinny być przedłożone wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski. Z cudzoziemcem nie władającym językiem polskim, w przetargu winien uczestniczyć tłumacz przysięgły.

Uczestnik przetargu może zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Prezydenta Miasta Słupska w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego. W przypadku wniesienia skargi Prezydent Miasta wstrzymuje dalsze czynności związane ze zbyciem nieruchomości do czasu rozpatrzenia skargi.

Cena nieruchomości sprzedawanej w drodze przetargu podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.

Osobie, która wygra przetarg, a uchyli się od zawarcia umowy notarialnej wpłaconego wadium nie zwraca się. Koszty zawarcia umowy notarialnej ponosi nabywca.

Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju 215 Urzędu Miejskiego w Słupsku (Wydział Zarządzania Nieruchomościami) lub telefonicznie 059 84 884 72 oraz na stronie internetowej www.slupsk.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.um.slupsk.pl.

Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny w trybie właściwym dla ogłoszenia.

Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
14 marca 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
14 marca 2024
Nazwa pliku:
ZDJĘCIA
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
14 marca 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
14 marca 2024
Nazwa pliku:
Mapa terenu
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
14 marca 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
14 marca 2024
Nazwa pliku:
MAPA
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
14 marca 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
14 marca 2024

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek