Zaproszenie do składania ofert na świadczenie usług doradczych w zakresie optymalizacji warunków dostaw energii elektrycznej i przeprowadzenie procedury dostosowania parametrów dystrybucyjnych do aktualnych potrzeb we wskazanych obiektach
status: zamknięte
Słupsk, dnia 08 kwietnia 2015 r.
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT
I. Zamawiający:
Miasto Słupsk
Pl. Zwycięstwa 3
76 – 200 Słupsk
NIP: 8391005507
Dane kontaktowe:
tel. (59) 8488 225
fax (59) 8488 465
e-mail: r.kurpiel@um.slupsk.pl
Osoba do kontaktu: Ryszard Kurpiel Dyrektor Wydziału Rozwoju Gospodarczego
i Przedsiębiorczości
II. Przedmiot zamówienia:
Świadczenie usług doradczych w zakresie optymalizacji warunków dostaw energii elektrycznej i przeprowadzenie procedury dostosowania parametrów dystrybucyjnych do aktualnych potrzeb w obiektach wskazanych przez Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega, iż cena za wykonanie danej usługi nie może przekroczyć kwoty 30 000 euro netto.
III. Opis przedmiotu zamówienia:
Etap I
Przygotowanie audytu energetycznego pod kątem możliwości optymalizacji kosztów dystrybucji energii elektrycznej. Audyt będzie miał na celu ustalenie stanu faktycznego, prognozę zużycia i oszczędności oraz zebranie danych w celu optymalnego doboru parametrów przesyłowych dla obiektów wskazanych przez Zamawiającego.
Audyt zawierać powinien m.in.:
1. Analizę dotychczasowego zużycia i rozliczeń energii elektrycznej.
2. Analizę dotychczas stosowanych taryf i opłat, stref czasowych, grup taryfowych.
3. Analizę dotychczasowych mocy umownych oraz opłat z nich wynikających.
4. Wskazanie oraz analizę źródeł dotychczasowych najwyższych kosztów oraz propozycje ich obniżenia.
5. Prognozę kwotową oraz procentową oszczędności z tytułu przeprowadzenia działań optymalizacyjnych w okresie do końca 2016 roku (również w podziale na poszczególne obiekty).
6. Prognozę oszczędności z tytułu optymalnego doboru parametrów dystrybucji energii elektrycznej.
7. Zbiorczy raport ze wskazaniem wytycznych dla Miasta co do dalszych działań.
8. Dobór optymalnych mocy umownych i grup taryfowych.
W celu przeprowadzenia audytu Miasto Słupsk udostępni wybranemu wykonawcy kserokopie umów oraz faktur dystrybucyjnych energii elektrycznej obejmujących 12 miesięcy 2014 roku dla obiektów, których wykaz stanowi załącznik nr 4 do zapytania ofertowego.
W wyniku przeprowadzonego audytu wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu Raport zawierający m.in. zalecenia dotyczące zmiany parametrów technicznych i handlowych umów (moc umowna, grupa taryfowa, energia bierna).
Wyniki audytu należy przedstawić w formie papierowej oraz elektronicznej w terminie max. 50 dni od daty zawarcia umowy. Przedstawiciel Wykonawcy zobowiązany będzie również do zaprezentowania wyników audytu kierownictwu Urzędu Miasta Słupska oraz Radnym Rady Miejskiej w Słupsku.
Etap II
Na podstawie wyników audytu Wykonawca przystąpi do wdrażania zaleceń optymalizacyjnych.
Do zadań Wykonawcy w tym zakresie będzie należało m.in.:
1. Opracowanie wzorów korespondencji w celu wdrożenia zaleceń z audytu parametrów zakupu energii elektrycznej.
2. Przygotowanie wniosków do OSD o zmianę zamówionej mocy umownej do umów o świadczenie usług dystrybucji.
IV. Termin realizacji zamówienia
Termin wykonania usługi maksymalnie: 80 dni, w tym:
Etap I: 50 dni od dnia podpisania umowy.
Etap II: 30 dni od daty przyjęcia przez Zamawiającego audytu energetycznego.
V. Warunki udziału w postępowaniu
Posiadania wiedzy i doświadczenia;
Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże:
- wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie - co najmniej 3 (trzech) audytów energetycznych i minimum jednej usługi w zakresie optymalizacji warunków dostawy energii elektrycznej dla jednostek sektora finansów publicznych. Wykonanie usług powinno być potwierdzone referencjami.
VI. Wymagane dokumenty:
1. Formularz ofertowy, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego zaproszenia.
2. Wykaz usług, zgodnie z załącznikiem nr 2.
3. Referencje do usług wskazanych w wykazie usług.
4. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej, w zakresie prowadzonej działalności, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt. VI muszą zostać złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za „zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę.
VII. Kryterium oceny ofert:
1. Procent od uzyskanych faktycznych oszczędności – 90 %
2. Termin wykonania usługi (dni) - 10%
Sposób wyliczenia punktów:
Ad 1. W kryterium Nr 1 „Cena” do oceny ofert będzie brana cena ofertowa brutto, wskazana w formularzu oferty. Oferta z najniższą ceną otrzyma 90 pkt. Do wyliczenia punktów Zamawiający zastosuje następujący wzór:
P(C) = Cn / Cb x 100 x 90%
P(C) – liczba punktów przyznana w kryterium „Cena”
Cn - najniższa oferta cenowa
Cb- cena oferty badanej
100 pkt – przelicznik punktowy
90% - waga kryterium
Ad 2. W kryterium Nr 2 - termin realizacji zamówienia - do oceny ofert będzie brana liczba dni wskazana w formularzu oferty. Oferta z najkrótszym terminem realizacji zamówienia otrzyma 10 pkt, pozostałe proporcjonalnie mniej. Do wyliczenia punktów Zamawiający zastosuje następujący wzór:
P(T) = Tn/ Tb x 100 x 10%
gdzie:
P(T) – liczba punktów przyznana w kryterium: termin realizacji zamówienia
Tn – najkrótszy termin realizacji zamówienia
Tb - termin realizacji zamówienia oferty badanej
100 pkt – przelicznik punktowy
10% - waga kryterium
VIII. Okres związania ofertą
Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
IX. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:
1.Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w terminie do dnia 29 kwietnia 2015 r. do godz. 10:00, w kopercie opatrzonej opisem:
Oferta na ”Świadczenie us ług doradczych w zakresie optymalizacji warunków dostaw energii elektrycznej i przeprowadzenie procedury dostosowania parametrów dystrybucyjnych do aktualnych potrzeb w obiektach wskazanych przez Zamawiającego.”
Oferta powinna zostać zapakowana w sposób uniemożliwiający jej przypadkowe otwarcie oraz opatrzona napisem:
Nie otwierać przed 29 kwietnia 2015 r. godz. 10:15
2. Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie i złożone w innej formie niż zapisana w zapytaniu uznaje się za nieważne.
3. Otwarcie ofert nastąpi dnia 29 kwietnia 2015 r. o godz. 10:15 w Wydziale Zarządzania Funduszami Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 1 (Mały Ratusz), hol I piętra.
4. Forma dostarczenia oferty:
Ofertę można:
a) składać osobiście na adres:
Urząd Miejski w Słupsku
Wydział Zarządzania Funduszami
Plac Zwycięstwa 1 (Mały Ratusz), 76-200 Słupsk,
pok. 105/106
b) przesłać pocztą (lub kurierem) na adres:
Urząd Miejski w Słupsku
Wydział Zarządzania Funduszami
Plac Zwycięstwa 1 (Mały Ratusz), 76-200 Słupsk, pok. 105/106.
Uwaga: Decyduje data wpływu.
X. Informacje dodatkowe:
Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienie zapytania bez podania przyczyny.
XI. Załączniki:
1. Formularz ofertowy.
2. Wykaz wykonanych usług.
3. Wzór umowy.
4. Wykaz punktów poboru
- Podmiot publikujący:
- Wydział Współpracy z Biznesem
- Informację wytworzył:
- Ryszard Kurpiel- Dyrektor Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Przedsiebiorczości
- Data wytworzenia:
- 8 kwietnia 2015
- Informację opublikował:
- Justyna Pluta
- Data publikacji:
- 8 kwietnia 2015
- Nazwa pliku:
- Formularz ofertowy
- Podmiot publikujący:
- Wydział Współpracy z Biznesem
- Informację wytworzył:
- Ryszard Kurpiel- Dyrektor Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Przedsiebiorczości
- Data wytworzenia:
- 8 kwietnia 2015
- Informację opublikował:
- Justyna Pluta
- Data publikacji:
- 8 kwietnia 2015
- Nazwa pliku:
- Wykaz wykonanych usług
- Podmiot publikujący:
- Wydział Współpracy z Biznesem
- Informację wytworzył:
- Ryszard Kurpiel- Dyrektor Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Przedsiebiorczości
- Data wytworzenia:
- 8 kwietnia 2015
- Informację opublikował:
- Justyna Pluta
- Data publikacji:
- 8 kwietnia 2015
- Nazwa pliku:
- Wzór umowy
- Podmiot publikujący:
- Wydział Współpracy z Biznesem
- Informację wytworzył:
- Ryszard Kurpiel- Dyrektor Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Przedsiebiorczości
- Data wytworzenia:
- 8 kwietnia 2015
- Informację opublikował:
- Justyna Pluta
- Data publikacji:
- 8 kwietnia 2015
- Nazwa pliku:
- Wykaz punktów poboru
- Podmiot publikujący:
- Wydział Współpracy z Biznesem
- Informację wytworzył:
- Ryszard Kurpiel- Dyrektor Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Przedsiebiorczości
- Data wytworzenia:
- 8 kwietnia 2015
- Informację opublikował:
- Justyna Pluta
- Data publikacji:
- 8 kwietnia 2015