Ogłoszenia

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

Informacja o rozpoczęciu prac geodezyjnych związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków dla obszaru obrębów ewidencyjnych 14 i 15 Miasta Słupska

data wystawienia: 2.06.2015 9:06
status: zamknięte
Obszar objęty modernizacją obejmuje nieruchomości położone w sąsiedztwie ulic: Gdańska, gen. Józefa Dwernickiego, gen. Józefa Zajączka, gen. Józefa Sowińskiego, gen. Michała Sokolnickiego, gen. Józefa Chłopickiego, gen. Henryka Dembińskiego, Piotra Wysockiego, prof. Wiktora Degi, prof. Adama Grucy, prof. Ludwika Rydgiera, prof. Wiktora Orłowskiego, prof. Tadeusza Browicza, dr Jana Gellerta, dr Edmunda Biernackiego, dr Alfonsa Modrzejewskiego, Raszyńska, Klonowa, Lipowa, Wiśniowa, Różana, Kwiatowa, Joachima Lelewela, Piastów, Wysoka, Jana Druyffa, Lawendowa, Makowa, Chabrowa, Fiołkowa, Rabina dr Maxa Josepha oraz wschodnia strona ulicy Lotha.

Zgodnie z art. 24 a ust. 2 i 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r., poz. 520) Prezydent Miasta Słupska informuje o rozpoczęciu prac geodezyjnych związanych z przeprowadzeniem modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla obszaru obrębów ewidencyjnych 14 i 15 Miasta Słupska. Zakres modernizacji obejmuje aktualizację danych ewidencyjnych budynków i lokali, użytków gruntowych określających sposób zagospodarowania działek oraz weryfikację atrybutów punktów granicznych na podstawie istniejącej dokumentacji (bez przeprowadzania pomiaru granic).

Wykonawca prac geodezyjnych:

Powyższe prace wykonywać będzie firma GEOPARTNER Sp. z o.o. Sp. komandytowa z siedzibą w Gdańsku przy ul. Rakoczego 31, wyłoniona w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, na podstawie umowy nr OU.RZP.35.2015 z dnia 19 maja 2015 r.

Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 12 prawa geodezyjnego i kartograficznego ww. wykonawca zgłosił wykonanie przedmiotowych prac geodezyjnych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, prowadzonego przez Wydział Geodezji i Katastru Urzędu Miejskiego w Słupsku.

Zgłoszenie zostało zarejestrowane pod numerem GK.RDGK.6640.341.2015.

Na mocy art. 13 ust. 1 oraz art. 14 prawa geodezyjnego i kartograficznego, pracownicy ww. spółki, legitymując się kopią zgłoszenia pracy geodezyjnej nr GK.RDGK.6640.341.2015 mają prawo wstępu na grunt i do obiektów budowlanych oraz dokonywania niezbędnych czynności związanych z wykonywanymi pracami (także sporządzanie dokumentacji fotograficznej). Właściciel lub inna osoba władająca nieruchomością są obowiązani umożliwić wykonanie prac geodezyjnych związanych z przeprowadzeniem modernizacji ewidencji gruntów i budynków.

Termin wykonywania prac:

Prace wykonywane będą w terminie od czerwca 2015 roku do grudnia 2015 roku.

Tryb postępowania związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków: 

Postępowanie prowadzone będzie na podstawie art. 24 a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r., poz. 520) i obejmuje następujące etapy:

  1. Sporządzenie projektu operatu opisowo-kartograficznego przez Wykonawcę prac geodezyjnych.

  2. Zawiadomienie osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej o terminie i miejscu wyłożenia projektu operatu opisowo-kartograficznego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Słupsku oraz w prasie o zasięgu krajowym, na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia.

  3. Wyłożenie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Słupsku na okres 15 dni roboczych projektu operatu opisowo-kartograficznego do wglądu osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej. O terminie i miejscu wyłożenia ww. projektu zainteresowani zostaną powiadomieni poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Słupsku oraz w prasie o zasięgu krajowym, na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia.

  4. Zgłaszanie uwag do projektu operatu opisowo-kartograficznego w okresie jego wyłożenia. Uwagi może zgłaszać każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane ujawnione w projekcie operatu opisowo-kartograficznego. Rozstrzygnięcie zgłoszonych uwag nastąpi w terminie 15 dni roboczych od upływu terminu wyłożenia do wglądu projektu operatu opisowo-kartograficznego. Zgłaszający poinformowany zostanie o sposobie rozpatrzenia uwag.

  5. Zastąpienie dotychczasowego operatu ewidencyjnego danymi ujawnionymi w projekcie operatu opisowo-kartograficznego tj. aktualizacja bazy danych ewidencji gruntów i budynków . Informację o tym starosta ogłasza w dzienniku urzędowym województwa.

  6. Ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego informacji o przeprowadzeniu przez Prezydenta Miasta Słupska modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla obszaru obrębów ewidencyjnych 14 i 15 Miasta Słupska. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym, może w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia zgłaszać zarzuty do tych danych. Uwzględnienie lub odrzucenie zarzutów rozstrzygnięte zostanie w drodze decyzji administracyjnej.

Informacje dodatkowe:

Zawiadamiając o powyższych czynnościach, zwracam się z prośbą do właścicieli, użytkowników wieczystych oraz władających nieruchomościami na terenie objętym modernizacją ewidencji gruntów i budynków o współdziałanie z Wykonawcą tych prac w ustaleniu nowych aktualnych danych ewidencyjnych działek, budynków i lokali poprzez umożliwienie geodetom wstępu na posesje, udzielanie informacji o posiadanych dokumentach i planach oraz ich udostępnianie do wglądu.

Współdziałanie z Wykonawcą pozwoli na uniknięcie ewentualnych błędów i nieprawidłowości w sporządzeniu projektu operatu opisowo – kartograficznego. 

Sprawę modernizacji ewidencji gruntów i budynków prowadzi Wydział Geodezji i Katastru Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, pokój 313, tel. 59 84 88 434, 59 84 88 324.

Podmiot publikujący:
Wydział Geodezji i Katastru
Informację wytworzył:
Marek Biernacki - Zastępca Prezydenta Miasta Słupska
Data wytworzenia:
29 maja 2015
Informację opublikował:
Renata Dobrzyniewicz
Data publikacji:
2 czerwca 2015

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek