Informacja o rozpoczęciu prac geodezyjnych związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków dla obszaru obrębów ewidencyjnych 14 i 15 Miasta Słupska
status: zamknięte
Zgodnie z art. 24 a ust. 2 i 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r., poz. 520) Prezydent Miasta Słupska informuje o rozpoczęciu prac geodezyjnych związanych z przeprowadzeniem modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla obszaru obrębów ewidencyjnych 14 i 15 Miasta Słupska. Zakres modernizacji obejmuje aktualizację danych ewidencyjnych budynków i lokali, użytków gruntowych określających sposób zagospodarowania działek oraz weryfikację atrybutów punktów granicznych na podstawie istniejącej dokumentacji (bez przeprowadzania pomiaru granic).
Wykonawca prac geodezyjnych:
Powyższe prace wykonywać będzie firma GEOPARTNER Sp. z o.o. Sp. komandytowa z siedzibą w Gdańsku przy ul. Rakoczego 31, wyłoniona w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, na podstawie umowy nr OU.RZP.35.2015 z dnia 19 maja 2015 r.
Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 12 prawa geodezyjnego i kartograficznego ww. wykonawca zgłosił wykonanie przedmiotowych prac geodezyjnych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, prowadzonego przez Wydział Geodezji i Katastru Urzędu Miejskiego w Słupsku.
Zgłoszenie zostało zarejestrowane pod numerem GK.RDGK.6640.341.2015.
Na mocy art. 13 ust. 1 oraz art. 14 prawa geodezyjnego i kartograficznego, pracownicy ww. spółki, legitymując się kopią zgłoszenia pracy geodezyjnej nr GK.RDGK.6640.341.2015 mają prawo wstępu na grunt i do obiektów budowlanych oraz dokonywania niezbędnych czynności związanych z wykonywanymi pracami (także sporządzanie dokumentacji fotograficznej). Właściciel lub inna osoba władająca nieruchomością są obowiązani umożliwić wykonanie prac geodezyjnych związanych z przeprowadzeniem modernizacji ewidencji gruntów i budynków.
Termin wykonywania prac:
Prace wykonywane będą w terminie od czerwca 2015 roku do grudnia 2015 roku.
Tryb postępowania związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków:
Postępowanie prowadzone będzie na podstawie art. 24 a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r., poz. 520) i obejmuje następujące etapy:
-
Sporządzenie projektu operatu opisowo-kartograficznego przez Wykonawcę prac geodezyjnych.
-
Zawiadomienie osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej o terminie i miejscu wyłożenia projektu operatu opisowo-kartograficznego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Słupsku oraz w prasie o zasięgu krajowym, na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia.
-
Wyłożenie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Słupsku na okres 15 dni roboczych projektu operatu opisowo-kartograficznego do wglądu osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej. O terminie i miejscu wyłożenia ww. projektu zainteresowani zostaną powiadomieni poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Słupsku oraz w prasie o zasięgu krajowym, na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia.
-
Zgłaszanie uwag do projektu operatu opisowo-kartograficznego w okresie jego wyłożenia. Uwagi może zgłaszać każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane ujawnione w projekcie operatu opisowo-kartograficznego. Rozstrzygnięcie zgłoszonych uwag nastąpi w terminie 15 dni roboczych od upływu terminu wyłożenia do wglądu projektu operatu opisowo-kartograficznego. Zgłaszający poinformowany zostanie o sposobie rozpatrzenia uwag.
-
Zastąpienie dotychczasowego operatu ewidencyjnego danymi ujawnionymi w projekcie operatu opisowo-kartograficznego tj. aktualizacja bazy danych ewidencji gruntów i budynków . Informację o tym starosta ogłasza w dzienniku urzędowym województwa.
-
Ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego informacji o przeprowadzeniu przez Prezydenta Miasta Słupska modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla obszaru obrębów ewidencyjnych 14 i 15 Miasta Słupska. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym, może w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia zgłaszać zarzuty do tych danych. Uwzględnienie lub odrzucenie zarzutów rozstrzygnięte zostanie w drodze decyzji administracyjnej.
Informacje dodatkowe:
Zawiadamiając o powyższych czynnościach, zwracam się z prośbą do właścicieli, użytkowników wieczystych oraz władających nieruchomościami na terenie objętym modernizacją ewidencji gruntów i budynków o współdziałanie z Wykonawcą tych prac w ustaleniu nowych aktualnych danych ewidencyjnych działek, budynków i lokali poprzez umożliwienie geodetom wstępu na posesje, udzielanie informacji o posiadanych dokumentach i planach oraz ich udostępnianie do wglądu.
Współdziałanie z Wykonawcą pozwoli na uniknięcie ewentualnych błędów i nieprawidłowości w sporządzeniu projektu operatu opisowo – kartograficznego.
Sprawę modernizacji ewidencji gruntów i budynków prowadzi Wydział Geodezji i Katastru Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, pokój 313, tel. 59 84 88 434, 59 84 88 324.
- Podmiot publikujący:
- Wydział Geodezji i Katastru
- Informację wytworzył:
- Marek Biernacki - Zastępca Prezydenta Miasta Słupska
- Data wytworzenia:
- 29 maja 2015
- Informację opublikował:
- Renata Dobrzyniewicz
- Data publikacji:
- 2 czerwca 2015