OGŁOSZENIE W PRZEDMIOCIE OSZACOWANIA WARTOŚCI ZAMÓWIENIA
status: zamknięte
OGŁOSZENIE W PRZEDMIOCIE OSZACOWANIA WARTOŚCI ZAMÓWIENIA
W związku z realizacją projektu "E-rozrachunki, e-podatki, e-opłaty - wysoka jakość usług, kompetencje i elektronizacja administracji samorządowej" w ramach działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz zamiarem wszczęcia prac o udzielenie zamówienia składającego się z poniższych części:
I. Modernizacja i rozbudowa funkcjonującego w Urzędzie Miejskim w Słupsku systemu dziedzinowego KSAT2000i w zakresie obsługi podatków i opłat lokalnych (np. opłaty za gospodarowanie odpadami) oraz należności dotyczących gospodarowania nieruchomościami (m.in. za wieczyste użytkowanie, z tytułu trwałego zarządu, dzierżawy, najmu).
Rozbudowa obejmuje następujące elementy :
-
Obsługa w systemie KSAT2000i wymienionych niżej elektronicznych dokumentów, przekazywanych za pomocą systemu Mdok z platformy ePUAP:
-
informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych,
-
deklaracja na podatek od nieruchomości,
-
informacja o gruntach,
-
deklaracja na podatek rolny,
-
informacja o lasach,
-
deklaracja na podatek leśny,
-
deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami.
-
Wymagania funkcjonalne:
1) pobieranie z systemu Mdok odpowiednich modułów systemu KSAT2000i (Podatki, Gospodarka odpadami) ww. informacji i deklaracji w postaci elektronicznej (XML), wcześniej pobranych z platformy ePUAP;
2) możliwość przeglądu listy dokumentów elektronicznych z pkt. 1 z w ramach modułu systemu KSAT2000i; dostępne na liście powinny być tylko dokumenty do których użytkownik ma dostęp w systemie Mdok;
3) możliwość filtrowania dokumentów elektronicznych po polach: Identyfikator, Numer, symbol klasyfikacji dokumentu, Nazwa, Dokument Obsłużony/Nieobsłużony;
4) możliwość wybrania dokumentu elektronicznego do obsługi;
5) możliwość podglądu zawartości wskazanego dokumentu elektronicznego (podgląd pliku XML za pomocą dostępnej transformaty XSLT w repozytorium CRD dostępnym pod adresem http://crd.gov.pl/);
6) możliwość zaznaczenia z poziomu systemu KSAT2000i dokumentu elektronicznego jako obsłużony;
7) możliwość pobierania danych z dokumentu elektronicznego do wybranych formularzy (według ich przeznaczenia) podczas obsługi w systemie KSAT2000i; dane mają być podpowiadane w odpowiednich polach wybranego przez użytkownika formularza z możliwością ich zmiany; dane z dokumentów elektronicznych mają być podpowiadane na tych samych formularzach, które służą do obsługi dokumentów papierowych - w uzasadnionych przypadkach dane mogą być obsługiwane (podpowiadane/uzupełniane) przez inne formularze.
2. Modernizacja funkcjonalności wydawania decyzji i pism w systemie KSAT2000i.
Wymagania funkcjonalne:
1) możliwość przechowywania w ramach ewidencji decyzji i pism, pliku w formacie PDF - dla decyzji oraz pliku w formacie DOC/DOCX, ODT - dla pism, który przechowuje niezmienną (dla danej wersji) zawartość utworzonego dokumentu.
2) możliwość wyodrębnienia w systemie KSAT2000i decyzji (w ramach funkcjonalności list wysyłkowych) oraz pism (w rejestrze pism), które powinny zostać wysłane elektronicznie;
3) możliwość obsługi oddzielnie decyzji i pism kierowanych do współwłaścicieli (adresowanych na współwłaściciela).
3. Modernizacja funkcjonalności korespondencji w systemie Ksat2000i w zakresie wysyłki elektronicznej poprzez system Mdok z powiązaniem z rejestrem zgód funkcjonującym w systemie KSAT2000i.
Wymagania funkcjonalne:
1) umożliwienie wprowadzania z poziomu kontrahenta ewidencji zgód z kanałami komunikacji i kontaktami;
2) przypisanie bezpośrednio do modułów systemu KSAT2000i wybranego kontaktu z informacją o zgodzie,
3) możliwość wykorzystania adresu elektronicznego przypisanego w module systemu KSAT2000i podczas tworzenia korespondencji (pisma) do klienta.
4. Usprawnienie obsługi procesu przesyłania informacji o współwłasnościach (odpowiedzialności solidarnej) na dokumentach przypisów/odpisu generowanych w ramach obsługi finansowo-księgowej w systemie KSAT2000i, w celu uzyskania na koncie podatnika informacji o należnościach wg współwłasności (solidarnie odpowiedzialny).
Wymagania funkcjonalne:
1) umożliwienie określenia terminów indywidualnych dla współwłaścicieli (odpowiedzialność solidarna) dla podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego o raz łącznego zobowiązania na podstawie zwrotek rejestrowanych w module Podatki,
2) umożliwienie przypisania kosztów upomnienia na klienta dokumentu lub na współwłaściciela (odpowiedzialność solidarna), któremu zostało wystawione upomnienie,
3) prezentacja danych na koncie podatnika w trybie „współwłaściciela”, w ramach którego dane o terminach prezentowane powinny być z dokumentów należności wystawionych na podatnika oraz na inną osobę, w stosunku do której podatnik jest zobowiązany solidarnie (dane powinny być pobierane na podstawie zarejestrowanej informacji na dokumentach, w ramach opcji klienci dokumentu poprzez znacznik „zobowiązany solidarnie”).
5. Wdrożenie funkcjonalności umożliwiającej wysyłanie, za pomocą środków komunikacji elektronicznych takich, jak e-mail i SMS, powiadomień o różnych zdarzeniach związanych z rozrachunkami, zachodzącymi w systemie KSAT2000i.
Funkcjonalność oparta będzie o następujące komponenty:
1) rejestr zgód (funkcjonalność modułu CKK);
2) funkcjonalność systemu KSAT - Pisma (komponent umożliwiający przesyłanie informacji drogą elektroniczną);
3) serwer pocztowy Zamawiającego;
4) serwis SMS-owy.
Funkcjonalność zostanie uruchomiona w systemie KSAT2000i w zakresie:
1) informowanie o zadłużeniu na wskazany dzień lub nadchodzących terminach płatności;
2) informowanie o wystawionych upomnieniach z ewidencji upomnień,
3) informowanie o wystawionych tytułach wykonawczych z ewidencji tytułów wykonawczych.
W ramach funkcjonalności będzie możliwy wybór odpowiednich kontrahentów/podatników (wg przygotowanych filtrów) oraz wygenerowanie dla nich informacji (w zależności od sytuacji będzie ona dotyczyła konkretnej sprawy, a jej treść będzie definiowana przez użytkownika). Konfiguracja treści przesyłanych komunikatów będzie w oparciu o istniejące mechanizmy konfiguracji KSAT-Pisma.
Wysyłka informacji będzie możliwa w dwóch trybach:
1) ręcznym - użytkownik sam decyduje kiedy i do kogo wysłać informacje,
2) automatycznym - system sam, na podstawie danych zarejestrowanych w systemie, będzie wysyłał informacje do kontrahentów/podatników.
Rodzaje wysyłki:
1) wysyłka SMS – umożliwi przekazanie krótkiej informacji tekstowej,
2) wysyłka wiadomości e-mail – możliwe będzie zdefiniowanie następujących składników wiadomości: tematu wiadomości, tekstu wiadomości, załączników.
Po wygenerowaniu pism/informacji – będzie następowało przejście do ewidencji pism w kontekście wygenerowanych informacji. Dopiero po zatwierdzeniu wygenerowanych pism/informacji automaty zaczną rozsyłać przygotowaną informację. Pozwoli to na zapoznanie się z treścią wygenerowanych informacji/zawiadomień przed ich faktyczną wysyłką drogą SMS/e-mail. Wysyłkę wiadomości SMS będzie można ograniczyć czasowo (tzn. mechanizm zezwalać będzie na zdefiniowanie czasu realizacji wysyłki, możliwe będzie również założenie ograniczenia, aby nie wysyłać SMS-ów w dni wolne od pracy oraz w godzinach wieczornych i nocnych).
II. Integracja systemów KSAT2000i i Mdok obejmująca wymianę dokumentów między systemami.
Wymagania funkcjonalne:
1) możliwość przesyłania dokumentów wygenerowanych w systemie KSAT2000i w zakresie spraw podatkowych i gospodarowania odpadami do systemu MDOK;
2) możliwość łączenia przesyłanych dokumentów ze sprawami w systemie Mdok;
3) możliwość przełączenia się w ramach sprawy/dokumentu z systemu KSAT2000i do systemu Mdok bez potrzeby ponownego logowania się do systemu Mdok;
4) możliwość definiowania, które dokumenty elektroniczne (XML) będą pobierane z systemu Mdok do systemu KSAT2000i, wraz z możliwością wskazania modułu, w którym będą się użytkownikom podpowiadały dokumenty do obsługi,
5) możliwość pobierania dokumentów elektronicznych (XML) z systemu Mdok do systemu Ksat2000i.
III. Dostawa Internetowej Platformy Informacyjno-Płatniczej (IPIP)
Wymagania niefunkcjonalne
1. System musi być zaprojektowany w modelu trójwarstwowym:
a) warstwa danych;
b) warstwa aplikacji;
c) warstwa prezentacji;
2. System musi pracować pod kontrolą dowolnego systemu operacyjnego wspieranego przez producenta, zarówno w wersjach 32 i 64 bitowych;
3. System musi pracować w wersji sieciowej z wykorzystaniem protokołu TCP/IP oraz być w pełni kompatybilny z sieciami TCP/IP;
4. System w zakresie wydruków musi wykorzystywać funkcjonalność systemu operacyjnego i umożliwiać wydruk na dowolnej drukarce zainstalowanej i obsługiwanej w systemie, na którym zostanie zainstalowane oprogramowanie (drukarki lokalne, drukarki sieciowe);
5. Interfejs użytkownika (w tym administratora) powinien być w całości polskojęzyczny;
6. Dokumentacja powinna zawierać opis funkcji programu, wyjaśniać zasady pracy z programem;
7. Dokumentacja musi być dostępna z poziomu oprogramowania w postaci elektronicznej (pliki HTML lub PDF lub DOC lub RTF);
8. System musi zapewniać bezpieczeństwo danych, zarówno na poziomie danych jak i komunikacji sieciowej, przy zastosowaniu bezpiecznych protokołów sieciowych - komunikacja HTTPS z wykorzystaniem certyfikatu SSL dostarczonego przez Zamawiającego;
9. System musi być zaprojektowany w technologii Responsive Web Design (RWD) w celu poprawnego wyświetlania treści na urządzeniach mobilnych;
10. Umożliwienie osobom niedowidzącym korzystania z funkcjonalności IPIP, dzięki możliwości zmiany kontrastu i wielkości liter.
Licencjonowanie:
1. Licencjobiorcą wszystkich licencji będzie Miasto Słupsk;
2. Licencje muszą być bezterminowe;
3. Licencje muszą pozwalać na użytkowanie oprogramowania zgodnie z przepisami prawa;
4. Licencja oprogramowania nie może ograniczać prawa licencjobiorcy do przeniesienia oprogramowania na inny serwer, rozdzielenia funkcji serwera (osobny serwer bazy danych, osobny serwer aplikacji, osobny serwer plików);
5. Licencja oprogramowania musi być licencją bez ograniczenia ilości komputerów, na których można używać oprogramowanie;
6. Licencja oprogramowania nie może ograniczać prawa licencjobiorcy do wykonania kopii bezpieczeństwa oprogramowania w ilości, którą uzna za stosowną;
7. Licencja oprogramowania nie może ograniczać prawa licencjobiorcy do instalacji oprogramowania na serwerach zapasowych uruchamianych w przypadku awarii serwerów podstawowych;
8. Licencja oprogramowania nie może ograniczać prawa licencjobiorcy do korzystania z oprogramowania na dowolnym komputerze klienckim (licencja nie może być przypisana do komputera/urządzenia);
9. Licencja na oprogramowanie nie może w żaden sposób ograniczać sposobu pracy użytkowników końcowych (np. praca w sieci LAN, praca zdalna poprzez Internet); użytkownik może pracować w dowolny dostępny technologicznie sposób.
Możliwe pola eksploatacji licencji:
1) korzystanie z wymaganych funkcjonalności systemu;
2) wprowadzanie i zapisywanie w pamięci komputerów;
3) odtwarzanie;
4) przechowywanie;
5) wyświetlanie;
6) stosowanie;
7) instalowanie i deinstalowanie oprogramowania zgodnie z udzieloną licencją;
8) sporządzanie kopii zapasowej (kopii bezpieczeństwa) nośników instalacyjnych i nośników z zainstalowanym oprogramowaniem;
9) przystosowywanie w zakresie szaty graficznej(customizacja).
Wymagania funkcjonalne:
1) system musi umożliwiać bezpieczne zalogowanie się na opracowaną platformę poprzez przeglądarkę z wykorzystaniem SSO (Single Sign-On) platformy ePUAP (protokół SAML);
2) system musi pozwalać na uzyskanie informacji o aktualnych zobowiązaniach zalogowanego klienta w stosunku do Miasta w zakresie:
a) terminu płatności,
b) tytułu rozrachunku,
c) opisu rozrachunku,
d) identyfikatora raty,
e) aktualnej kwoty do zapłaty,
f) kwoty należności ubocznych w zakresie wartości odsetek należnych do zapłaty, i/lub kosztów upomnienia,
g) oznaczenia należności w egzekucji poprzez dodanie do opisu rozrachunku informacji - zobowiązanie objęte tytułem wykonawczym i/lub oznaczenie odpowiednim kolorem pozycji;
h) oznaczenia należności, na które zostało wystawione upomnienie/ wezwanie do zapłaty, poprzez dodanie do opisu rozrachunku informacji – "zobowiązanie kontrahenta/podatnika objęte upomnieniem/ wezwaniem do zapłaty" i/lub oznaczenie pozycji odpowiednim kolorem;
i) oznaczenia należności, na którą została udzielona ulga, poprzez dodanie do opisu rozrachunku informacji "zobowiązanie kontrahenta/podatnika objęte decyzją ratalną/odroczeniową" i/lub oznaczenie pozycji odpowiednim kolorem;
3) Dane o zobowiązaniach muszą być pobierane za pomocą usług sieciowych; identyfikatorem klienta, wg którego pobierane są dane z systemu KSAT2000i, powinien być numer PESEL;
4) System musi prezentować listę podmiotów, w stosunku do których podmiot logujący się jest pełnomocnikiem;
5) System musi umożliwiać wybranie do opłacenia pozycji, które są możliwe do realizacji za pomocą jednej transakcji - jeśli system płatności elektronicznych na to pozwala;
6) System musi umożliwiać wnoszenie opłat z wykorzystaniem płatności elektronicznych, przy czym Zamawiający wskaże podmiot obsługujący płatności elektroniczne;
7) System umożliwi prezentację danych wymiarowych podatków, dla których nie ma jeszcze zwrotnego potwierdzenia odbioru decyzji;
8) System musi rejestrować historię transakcji i podstawowe ich raportowanie;
9) System musi generować pliki z elektronicznymi przelewami w formacie bankowości elektronicznej Zamawiającego dla potrzeb przeksięgowań transakcji pomiędzy rachunkiem technicznym, a rachunkami docelowymi związanymi z wybranymi przez klienta zobowiązaniami.
10) System musi zapewniać transakcyjność wszystkich procedur tworzenia i aktualizacji danych.
IV. Wdrożenie Internetowej Platformy Informacyjno-Płatniczej (IPIP) wraz z Integracją z systemem dziedzinowym KSAT2000i
Wymagania funkcjonalne:
1) możliwość zapamiętywania informacji o dostępie do danych dotyczących zobowiązań z systemu KSAT2000i, pobieranych przez zalogowanego użytkownika portalu płatności (IPIP);
2) możliwość powiązania danych w zakresie firm i osób upoważnionych do dostępu do tych danych (dostęp ma osoba fizyczna do danych firm) na podstawie pełnomocnictwa zarejestrowanego w systemie KSAT2000i;
3) mechanizm obsługi żądań z IPIP do systemu KSAT2000i w celu potwierdzenia przetworzenia wpłaty otrzymanej z IPIP w systemie KSAT2000i;
4) czasowe wyłączenie konta podatnika/klienta w systemie KSAT2000i – blokowanie, które skutkuje nie pojawianiem się danych z systemu KSAT2000i na platformie IPIP;
5) czasowe wyłączenie danych dla konkretnej sprawy w systemie KSAT2000i – blokowanie na poziome terminów płatności, które skutkuje nie pojawianiem się danych z systemu KSAT2000i na platformie IPIP;
6) przegląd historii zmian danych udostępnionych IPIP przez system KSAT2000i, umożliwiający użytkownikom KSAT2000i weryfikację danych w zakresie zobowiązań wyświetlanych na platformie IPIP
7) przekazywanie z systemu KSAT2000i na platformę IPIP informacji o stanie zobowiązań wg. numeru PESEL, zgodnie ze strukturą wymaganą przez platformę IPIP.
V. Opracowanie i udostępnienie na platformie EPUAP e-formularzy umożliwiających składanie przez platformę ePUAP:
Lista formularzy elektronicznych do realizacji:
1) informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych;
2) deklaracja na podatek od nieruchomości;
3) informacja o gruntach;
4) deklaracja na podatek rolny;
5) informacja o lasach;
6) deklaracja na podatek leśny;
7) deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami.
Wszystkie formularze mają zostać opracowane na podstawie istniejących dla nich odpowiedników w wersji papierowej.
Zakres realizacji obejmuje:
1) schemat XSD opracowanego dokumentu elektronicznego;
2) styl XSL opracowanego dokumentu elektronicznego;
3) plik wyróżnik.xml niezbędny do opublikowania dokumentu elektronicznego w CRWD, przy czym niezbędne dane formalno-organizacyjne do wyróżnika przekaże Zamawiający;
4) aplikację xForms obsługującą dany formularz.
VI. Szkolenie dla pracowników UM Słupsk z obsługi systemu KSAT po modernizacji, w tym w związku z możliwością składania przez podatników drogą elektroniczną deklaracji i informacji (1 gr. x 8h).
VII. Szkolenie dla pracowników UM Słupsk z obsługi i funkcjonowania Internetowej Platformy Informacyjno-Płatniczej (1gr. x 16h).
W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem 59 8488 313
Szacunkową wycenę uwzględniającą rozbicie kwot na każdą z części proszę przesłać do 27 kwietnia 2018 r. do godz. 11:00 na mail: a.ludwicka@um.slupsk.pl lub k.zabawa@um.slupsk.pl
Zapytanie składane jest w celu rozeznania rynku i oszacowania wartości zamówienia a odpowiedź na zapytanie nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 kc i nie stanowi zapytania ofertowego w rozumieniu przepisów Ustawy - Prawo Zamówień Publicznych. Kalkulacje mają charakter informacyjny i mogą służyć jedynie rozpoznaniu cen na rynku w zakresie przedmiotu zamówienia.
Ponadto informujemy, że właściwe postępowanie przetargowe odbędzie się po oszacowaniu wartości zamówienia.
- Podmiot publikujący:
- Wydział Organizacji Urzędu
- Informację wytworzył:
- Magadalena Adamowicz
- Data wytworzenia:
- 19 kwietnia 2018
- Informację opublikował:
- Agata Kaczmarowska
- Data publikacji:
- 19 kwietnia 2018