Informacja o o rozpoczęciu prac geodezyjnych związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków dla obszaru obrębu ewidencyjnego 18 Miasta Słupska
status: zamknięte
Zgodnie z art. 24a ust. 2 i 3 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2017 r., poz. 2101 z późn. zm) Prezydent Miasta Słupska informuje o rozpoczęciu prac geodezyjnych związanych z przeprowadzeniem modernizacji ewidencji gruntów i budynków na obszarze obrębu ewidencyjnego 0018-18 jednostki ewidencyjnej 226301_1 Miasto Słupsk.
Obszar objęty modernizacją obejmuje nieruchomości położone w rejonie ulic: Akacjowej, Jałowcowej, Leszczynowej, Hubalczyków, Jaśminowej, gen. Dezyderego Chłapowskiego, Jarzębinowej, Świerkowej, gen. Kazimierza Pułaskiego, Józefa Sułkowskiego, Parkowej, Racławickiej, Gdyńskiej, Leśnej, Krzysztofa Arciszewskiego, Spacerowej, Nad Śluzami, ks. Brzóski, Pogodnej, Jesionowej, Brzozowej, Modrzewiowej, Głogowej, Bukowej, Ignacego Prądzyńskiego, Cisowej, Dębowej, Olchowej, Wierzbowej, Kasztanowej, Topolowej, Jaworowej, Rafała Krajewskiego, Romana Awstrica, Kalinowej, Cyprysowej, Aleji Brzozowej, Jodłowej.
Zakres modernizacji obejmuje aktualizację danych ewidencyjnych budynków, lokali, użytków gruntowych określających sposób zagospodarowania działek, weryfikację atrybutów punktów granicznych na podstawie istniejącej dokumentacji oraz danych zawartych w rejestrach publicznych (bez przeprowadzania pomiaru granic) w celu doprowadzenia danych ewidencyjnych do zgodności ze stanem faktycznym w terenie oraz znowelizowanymi przepisami prawa.
Wykonawca prac geodezyjnych:
Powyższe prace wykonywać będzie konsorcjum dwóch firm: Geopartner Geomatics Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku przy ul. Rakoczego 31 oraz GEOPARTNER Sp. z o.o. Sp. komandytowa z siedzibą w Gdańsku przy ul. Rakoczego 31, na podstawie zawartej z Miastem Słupsk umowy nr ZP.46/2018 z dnia 21 maja 2018 roku. Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 12 prawa geodezyjnego i kartograficznego wykonawca ww. prac zgłosił wykonanie przedmiotowych prac geodezyjnych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, prowadzonego w Wydziale Geodezji i Katastru Urzędu Miejskiego w Słupsku. Zgłoszenie zostało zarejestrowane pod numerem GK.RDGK.6640.334.2018.
Na mocy art. 13 ust. 1 oraz art. 14 prawa geodezyjnego i kartograficznego, pracownicy ww. wykonawcy, legitymując się kopią zgłoszenia pracy geodezyjnej nr GK.RDGK.6640.334.2018 mają prawo wstępu na grunt i do obiektów budowlanych oraz dokonywania niezbędnych czynności związanych z wykonywanymi pracami (także sporządzanie dokumentacji fotograficznej). Właściciel lub inna osoba władająca nieruchomością są obowiązani umożliwić wykonanie prac geodezyjnych związanych z przeprowadzeniem modernizacji ewidencji gruntów i budynków.
Termin wykonywania prac:
Prace wykonywane będą w terminie od maja 2018 roku do grudnia 2018 roku.
Tryb postępowania związanego z modernizacją ewidencji gruntów i budynków:
Postępowanie prowadzone będzie na podstawie art. 24 a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2017 r. poz. 2101, z późn. zm.) i obejmuje następujące etapy:
1. Sporządzenie projektu operatu opisowo-kartograficznego przez Wykonawcę prac geodezyjnych.
2. Zawiadomienie osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej o terminie i miejscu wyłożenia projektu operatu opisowo-kartograficznego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Słupsku oraz w prasie o zasięgu krajowym, na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia.
3. Wyłożenie w siedzibie Urzędu Miejskiego w Słupsku na okres 15 dni roboczych projektu operatu opisowo-kartograficznego do wglądu osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej. O terminie i miejscu wyłożenia ww. projektu zainteresowani zostaną powiadomieni poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Słupsku oraz w prasie o zasięgu krajowym, na co najmniej 14 dni przed dniem wyłożenia.
4. Zgłaszanie uwag do projektu operatu opisowo-kartograficznego w okresie jego wyłożenia. Uwagi może zgłaszać każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane ujawnione w projekcie operatu opisowo-kartograficznego. Rozstrzygnięcie zgłoszonych uwag nastąpi w terminie 15 dni roboczych od upływu terminu wyłożenia do wglądu projektu operatu opisowo-kartograficznego. Zgłaszający poinformowany zostanie o sposobie rozpatrzenia uwag.
5. Zastąpienie dotychczasowego operatu ewidencyjnego danymi ujawnionymi w projekcie operatu opisowo-kartograficznego oraz rozpatrzonych uwag tj. przeprowadzenie aktualizacji bazy danych ewidencji gruntów i budynków.
6. Ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego oraz Biuletynie Informacji Publicznej informacji o przeprowadzeniu przez Prezydenta Miasta Słupska modernizacji ewidencji gruntów i budynków dla obszaru obrębu ewidencyjnego 18 Miasta Słupska.
7. Każdy, czyjego interesu prawnego dotyczą dane zawarte w ewidencji gruntów i budynków ujawnione w operacie opisowo-kartograficznym, może w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia zgłaszać zarzuty do tych danych. Uwzględnienie lub odrzucenie zarzutów rozstrzygnięte zostanie w drodze decyzji administracyjnej.
Informacje dodatkowe:
Zawiadamiając o powyższych czynnościach, zwracam się z prośbą do właścicieli, użytkowników wieczystych oraz władających nieruchomościami na terenie objętym modernizacją ewidencji gruntów i budynków o współdziałanie z Wykonawcą powyżej wymienionych prac przy ustalaniu nowych, aktualnych danych ewidencyjnych działek, budynków i lokali poprzez umożliwienie geodetom wstępu na posesje, udzielanie informacji o posiadanych dokumentach i planach oraz ich udostępnianie do wglądu.
Współdziałanie z Wykonawcą pozwoli na uniknięcie ewentualnych błędów i nieprawidłowości w ustaleniu nowych danych ewidencyjnych i sporządzeniu projektu operatu opisowo – kartograficznego.
Sprawę modernizacji ewidencji gruntów i budynków prowadzi Wydział Geodezji i Katastru Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, pokój 313, tel. 59 84 88 434, 59 84 88 398.
- Podmiot publikujący:
- Wydział Geodezji i Katastru
- Informację wytworzył:
- Marek Biernacki - Zastępca Prezydenta Miasta Słupska
- Data wytworzenia:
- 30 maja 2018
- Informację opublikował:
- Izabela Bonk
- Data publikacji:
- 30 maja 2018