Konkurs ofert na wspieranie wykonania zadania publicznego
status: zamknięte
PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA
ogłasza otwarty konkurs ofert na
wspieranie wykonania zadania publicznego
w zakresie realizacji programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2006 rok
1. Rodzaj zadania
Otwarty konkurs ofert dotyczy w szczególności:
1. realizacji programów profilaktycznych dotyczących uzależnień i przemocy skierowanych do dzieci i młodzieży w wieku przedszkolnym, szkoły podstawowej, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym oraz do rodziców
2. realizacji działań socjoterapeutycznych wśród dzieci i młodzieży w placówkach pozaszkolnych
3. prowadzenia pozalekcyjnych zajęć sportowych wśród dzieci i młodzieży
4. prowadzenia działań terapeutycznych na rzecz rodzin i osób w sytuacji kryzysowej, narażonych na przemoc w rodzinie
5. dożywiania dzieci i młodzieży uczestniczących w zajęciach świetlicowych z programem socjoterapeutycznym lub opiekuńczo – wychowawczym
6. organizacji wypoczynku letniego i zimowego dla dzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych
7. organizacji i udziału w kampaniach ogólnopolskich i lokalnych przeciwko uzależnieniom i przemocy
8. dofinansowania działalności statutowej stowarzyszeń działających na rzecz rozwiązywania problemów uzależnień, przemocy w rodzinie i agresji rówieśniczej
9. realizacji programów terapeutycznych na rzecz osób: uzależnionych, współuzależnionych, dorosłych dzieci alkoholików, sprawców przemocy oraz eksperymentujących z środkami psychoaktywnymi
2. Wysokość środków publicznych przewidzianych na wspieranie realizacji zadania wynosi - 3.100.000,00 zł
3. Zasady przyznawania dofinansowania
1. wnioski o dofinansowanie projektów mogą składać osoby, instytucje i organizacje realizujące zadania z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów dotyczących uzależnień, których terenem działania jest miasto Słupsk. Oferta powinna być przygotowana w oparciu o wzór zawarty w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29.10.2003 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2003 r. Nr 193, poz.1891)
2. Do oferty należy dołączyć nw. załączniki:
3. wyciąg z rejestru sądowego (ważny do 3 miesięcy od daty uzyskania),
4. aktualny dokument określający cel i zadania podmiotu
5. sprawozdanie finansowe i merytoryczne z działalności podmiotu za ubiegły rok (w przypadku krótszej działalności – za miniony okres)
6. oświadczenie o spełnieniu wymogów określonych w art.22 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku prawo o zamówieniach publicznych (Dz.U.Nr 19, poz.177 z póź. zm.).
7. Wnioski dostępne są w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miasta, w Komisji ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (pok.203, mały ratusz) oraz na stronach internetowych Urzędu Miejskiego
8. Uruchomienie środków na realizację zadania następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Prezydentem a podmiotem, którego oferta została wybrana.
9. Oferty niezgodne ze wzorem, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych
10. Tryb odwoławczy nie przysługuje.
Pozostałe zasady przyznawania środków finansowych regulują przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz inne przepisy prawa.
4. Termin i warunki realizacji zadania
Zadanie winno być wykonane w 2006 roku i realizowane w taki sposób, by w maksymalnym stopniu podmiotami działań byli mieszkańcy Słupska.
5. Termin składania ofert
Oferty na realizację wymienionych zadań należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 10 stycznia 2006r. w zamkniętej kopercie ( z adnotacją “Konkurs 2005” wraz z określeniem zadania, którego dotyczy oferta ) w Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przy Urzędzie Miejskim w Słupsku Plac Zwycięstwa 1 (pokój 203, mały ratusz) lub przesłać pocztą.
6. Termin, tryb i kryteria wyboru ofert
1. Decyzje o wsparciu realizacji zadania wybranym organizacjom podejmuje Prezydent w terminie do 30 dni od dnia zakończenia postępowania konkursowego.
2. Propozycji podziału środków dokona Komisja Konkursowa powołana przez Prezydenta.
Dokonując wyboru najkorzystniejszych ofert, Komisja Konkursowa będzie brała pod uwagę w szczególności:
1. zgodność projektu z zadaniami statutowymi,
2. wartość merytoryczną projektu,
3. ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w relacji do zakresu rzeczowego zadania oraz udział rzeczowych, kadrowych i finansowych środków własnych,
4. kwalifikacje realizatorów,
5. analizę i ocenę wykonania zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków
6. perspektywy kontynuacji projektu,
7. kompletność oferty.
7. Wyniki konkursu ogłasza się poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w terminie 30 dni od dnia zakończenia postępowania konkursowego.
- Podmiot publikujący:
- Urząd Miejski w Słupsku
- Informację wytworzył:
- Pracownik Urzędu Miejskiego w Słupsku
- Data wytworzenia:
- 4 stycznia 2006
- Informację opublikował:
- Małgorzata Kowal
- Data publikacji:
- 4 stycznia 2006