Ogłoszenia

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

Otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na wsparcie wykonania zadania publicznego w zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego, ratownictwa i ochrony ludności, problematyki ochrony...

data wystawienia: 17.01.2006 12:06
status: zamknięte
Na podstawie uchwały nr XXIII/212/04 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 31 marca 2004 roku w sprawie wprowadzenia zasad współpracy między Gminą Miejską Słupsk a organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz uchwały nr L/632/05 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 30 listopada 2005 roku w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Miejskiej Słupsk a organizacjami pozarządowymi na rok 2006.

PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA
ogłasza otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na wsparcie wykonania zadania publicznego w zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego, ratownictwa i ochrony ludności, problematyki ochrony przeciwpożarowej, pomocy ofiarom katastrof i klęsk żywiołowych na rok 2006.


I.W ramach konkursu wspierane będą zadania z zakresu:
1.Podniesienia poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa i występujących zagrożeń oraz ochrony przed nimi wśród dzieci, uczniów i młodzieży ze wszystkich typów szkół (podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne) a także wśród dorosłych mieszkańców miasta Słupska w formie:
a) opracowania, wydania i rozpowszechnienia ulotek, broszur i materiałów informacyjnych o zagrożeniach i sposobach ich unikania, zachęcających do podejmowania działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa publicznego;
b) prowadzenia działalności profilaktycznej i informacyjnej w trakcie organizowanych spotkań, festynów i imprez kulturalno-sportowych;
c) realizowania programów profilaktycznych i edukacyjnych z zakresu prewencji kryminalnej i bezpieczeństwa ruchu drogowego;
d) zorganizowania i przeprowadzenia wśród uczniów wszystkich gimnazjów turnieju z zakresu prewencji kryminalnej.
2.Poprawy poziomu społecznego poczucia bezpieczeństwa mieszkańców i gości Słupska poprzez rozbudowę systemu monitoringu wizyjnego miasta Słupska (montaż nowych kamer i przyłączy) oraz utrzymywania go w sprawności technicznej i okresowego prowadzenia jego konserwacji.
3.Medycznego zabezpieczenia organizowanych przez Urząd Miejski imprez masowych w wykonaniu wyspecjalizowanego zespołu dysponującego samochodem ratownictwa medycznego.
4.Propagowanie problematyki ochrony przeciwpożarowej wśród uczniów wszystkich typów szkół (podstawowe, gimnazja, ponadgimnazjalne) miasta Słupska w formie działalności instruktorskiej i wydawniczej (broszury), przeprowadzenia konkursów plastycznych i turniejów wiedzy pożarniczej.
Powyższe zadania zawarte są w „Programie zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego dla miasta Słupska” przyjętego Uchwałą Nr XLVI/580/02 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 26 czerwca 2002 r.

II.Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację wymienionych zadań w 2006 roku wynosi 130 tys. zł (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych).

III.Zasady przyznawania dotacji:
1.Wnioski o dofinansowanie projektów mogą składać organizacje pozarządowe, realizujące zadania z obszaru polityki bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa medycznego, których terenem działania jest miasto Słupsk.
2.Ofertę należy sporządzić zgodnie ze wzorem zawartym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 193, poz. 1891). Wnioski dostępne są w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Słupsku, Wydziale Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego pod adresem internetowym www.um.slupsk.pl.
3. Wymagane załączniki:
3.1. aktualny odpis lub wyciąg z rejestru stowarzyszeń (ważny do 3 miesięcy od daty wystawienia).
3.2. aktualny dokument określający cel i zadania podmiotu (statut),
3.3. sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności podmiotu za ubiegły rok (w przypadku krótszej działalności – za miniony okres),
3.4. oświadczenie o spełnieniu wymogów określonych w art. 22 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo o zamówieniach publicznych (Dz. U. nr 19, poz. 177),
3.5. pełnomocnictwo do działania w imieniu organizacji (w przypadku, gdy umowę o dotację podpisują osoby inne niż umocowane do reprezentacji zgodnie z rejestrem),
3.6. oświadczenie osób upoważnionych do składania woli w imieniu danego podmiotu,o nieprowadzeniu przeciwko podmiotowi ubiegającemu się o udzielenie dotacji, egzekucji na podstawie przepisów prawa cywilnego.
* Organizacja pozarządowa, która składa kilka ofert w konkursie, powinna złożyć każdą ofertę w odrębnej, zamkniętej kopercie. Wymagane załączniki należy złożyć do jednej z ofert, a w pozostałych zamieścić informację o umieszczeniu załączników.
4.Środki finansowe przyznane uprawnionemu w ramach dotacji na realizację zadania nie mogą być przeznaczone na:
4.1. współfinansowania kosztów stałych organizacji pozarządowej,
4.2. zadania inwestycyjne i remontowo-budowlane,
4.3. podejmowanie działalności gospodarczej,
4.4. organizacjom, które nie wywiązały się lub nie rozliczyły z zawartych z gminą umów.
5.Oferty niezgodne ze wzorem, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
6.Realizacja wyników rozstrzygniętego konkursu (tj. zawarcie umowy pomiędzy Prezydentem Miasta Słupska a podmiotem, którego oferta została wybrana oraz przekazanie środków finansowych) nastąpi na mocy przyjętej przez Radę Miejską w Słupsku uchwały budżetowej na rok 2006, gwarantującej środki finansowe na realizację zadań.

IV.Termin i warunki realizacji zadania:
Zadanie winno być wykonane w 2006 roku i realizowane w taki sposób, by w maksymalnym stopniu podmiotami działań byli mieszkańcy Słupska.

V.Termin składania ofert.
Oferty na realizację wymienionych zadań należy składać w formie pisemnej, w zamkniętych kopertach opatrzonych nazwą i adresem oferenta, z adnotacją „Konkurs 2006 – porządek i bezpieczeństwo publiczne, ratownictwo i ochrona ludności, problematyka ochrony
przeciwpożarowej, pomoc ofiarom katastrof i klęsk żywiołowych”
oraz z określeniem numeru i nazwy zadania. Oferty należy składać w Wydziale Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności Urzędu Miejskiego w Słupsku, ul. Rynek Rybacki 2 (siedziba Komendy Miejskiej PSP) w nieprzekraczalnym terminie do 06 lutego 2006 roku, do godz. 15,30 lub
przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Słupsku, Pl. Zwycięstwa 3 (w przypadku przesłania oferty, musi ona wpłynąć do Urzędu Miejskiego do dnia 6 lutego 2006 roku).

Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podania przyczyny oraz przesunięcia terminu składania ofert.


VI.Termin, tryb i kryteria wyboru ofert:
1.Propozycji podziału środków dokona komisja konkursowa powołana przez Prezydenta Miasta Słupska do 20 lutego 2006 r.
2.Decyzję o wsparciu realizacji zadania wybranym podmiotom podejmie Prezydent Miasta Słupska w terminie 14 dni od daty zakończenia postępowania konkursowego.
3.Wyniki konkursu zostaną ogłoszone przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego oraz na stronie internetowej miasta Słupska w terminie 30 dni od dnia zakończenia postępowania konkursowego.
4.Dokonując wyboru najkorzystniejszych ofert, komisja konkursowa bierze pod uwagę:
4.1. zgodności projektu z zasadami statutowymi,
4.2. wartość merytoryczna projektu,
4.3. możliwość realizacji zadania przez podmiot przedstawiający ofertę tj. baza lokalowa i zasoby rzeczowe oraz kwalifikacje osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację projektu,
4.4. budżet zadania, w tym: koszt realizacji zadania, wysokość wkładu własnego (z uwzględnieniem nakładów finansowych, rzeczowych i kadrowych), współudział innych źródeł finansowania, wkład pracy wolontariuszy,
4.5. współpracę z innymi podmiotami przy realizacji zadania,
4.6. wykonanie zadań zleconych podmiotowi w okresie ostatnich dwóch lat, z uwzględnieniem terminowości ich realizacji oraz sposobu rozliczenia otrzymanych środków finansowych.
4.7. perspektywy kontynuacji projektu,
4.8. wyłącznie oferty zawierające komplet wymaganych dokumentów.

5.Informacje dodatkowe
W roku 2005 na realizację zadań samorządowego w obszarze porządku i bezpieczeństwa i porządku publicznego, ratownictwa i ochrony ludności, ochrony przeciwpożarowej, pomocy ofiarom katastrof i klęsk żywiołowych dla organizacji pozarządowych przeznaczono 130 tys. zł.

Zastrzega się prawo swobodnego wyboru ofert bez podania przyczyn.

Podmiot publikujący:
Urząd Miejski w Słupsku
Informację wytworzył:
Pracownik Urzędu Miejskiego w Słupsku
Data wytworzenia:
17 stycznia 2006
Informację opublikował:
Mariusz Smoliński
Data publikacji:
17 stycznia 2006

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek