Ogłoszenia

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

Konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na wsparcie wykonania zadania publicznego w zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego

data wystawienia: 12.11.2007 12:30
status: zamknięte
    Na podstawie uchwały nr XVI/207/07 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 31 października 2007 roku w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Miejskiej Słupsk z organizacjami pozarządowymi na 2008 rok.

PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA

ogłasza otwarty konkurs ofert dla organizacji pozarządowych na wsparcie wykonania zadania publicznego w zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego, ratownictwa i ochrony ludności, problematyki ochrony przeciwpożarowej, pomocy ofiarom katastrof i klęsk żywiołowych na rok 2008

I.W ramach konkursu wspierane będą zadania z zakresu:

1.Podniesienia poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa i występujących zagrożeń oraz ochrony przed nimi wśród dzieci, uczniów i młodzieży z wszystkich typów szkół (podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne), a także wśród dorosłych mieszkańców miasta Słupska w formie:

a) opracowania, wydania i rozpowszechnienia ulotek, broszur i materiałów informacyjnych o zagrożeniach i sposobach ich unikania, zachęcających do podejmowania działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa publicznego;

b) prowadzenia działalności profilaktycznej i informacyjnej w trakcie organizowanych spotkań, festynów i imprez kulturalno-sportowych;
c) realizowania programów profilaktycznych i edukacyjnych z zakresu prewencji kryminalnej i bezpieczeństwa ruchu drogowego;

d) zorganizowania i przeprowadzenia wśród uczniów wszystkich gimnazjów turnieju z zakresu prewencji kryminalnej.

2.Poprawy poziomu społecznego poczucia bezpieczeństwa mieszkańców i gości Słupska poprzez rozbudowę systemu monitoringu wizyjnego miasta Słupska (montaż nowych kamer i przyłączy) oraz utrzymywania go w sprawności technicznej i okresowego prowadzenia jego konserwacji.

3.Medycznego zabezpieczenia organizowanych przez Urząd Miejski w Słupsku imprez masowych w wykonaniu wyspecjalizowanego zespołu dysponującego samochodem ratownictwa medycznego.

4.Propagowanie problematyki ochrony przeciwpożarowej wśród uczniów wszystkich typów szkół (podstawowe, gimnazja, ponadgimnazjalne) miasta Słupska w formie działalności instruktorskiej i wydawniczej (broszury), przeprowadzenia konkursów plastycznych i turniejów wiedzy pożarniczej.

5.Zapewnienie gotowości do udzielania natychmiastowej pomocy rzeczowej dla mieszkańców Słupska poszkodowanych w wyniku klęski żywiołowej lub każdej innej katastrofy polegającej na utrzymaniu w ciągłości funkcjonowanie w 2008 roku magazynu interwencyjnego.

    Powyższe zadania zawarte są w „Programie zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego dla miasta Słupska” przyjętego Uchwałą Nr XLVI/580/02 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 26 czerwca 2002 r.

II.Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację wymienionych zadań w 2008 roku wynosi 127 tys. zł (słownie: sto dwadzieścia siedem tysięcy złotych).

III.Zasady przyznawania dotacji:

1.Wnioski o dofinansowanie projektów mogą składać organizacje pozarządowe, realizujące zadania z obszaru polityki bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony przeciwpożarowej, ratownictwa medycznego i niesienia pomocy rzeczowej, których terenem działania jest miasto Słupsk.

2.Ofertę należy sporządzić zgodnie ze wzorem zawartym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 264, poz. 2207). Wnioski dostępne będą w Wydziale Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego pod adresem internetowym www.um.slupsk.pl. (aktualności).

3. Wymagane załączniki:

3.1. Aktualny odpis lub wyciąg z rejestru stowarzyszeń (ważny do 3 miesięcy od daty uzyskania).

3.2. Aktualny dokument określający cel i zadania podmiotu (statut).

3.3.Sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności podmiotu za ubiegły rok (w przypadku krótszej działalności – za miniony okres).

3.4.Oświadczenie o spełnieniu wymogów określonych w art. 22 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. nr 19, poz. 177).

3.5.Pełnomocnictwo do działania w imieniu organizacji (w przypadku, gdy umowę o dotację podpisują osoby inne niż umocowane do reprezentacji zgodnie z rejestrem).

3.6.Oświadczenie osób upoważnionych do składania woli w imieniu danego podmiotu, o nie prowadzeniu przeciwko podmiotowi ubiegającemu się o udzielenie dotacji, egzekucji na podstawie przepisów prawa cywilnego.

* Organizacja pozarządowa, która składa kilka ofert w konkursie, powinna złożyć każdą ofertę w odrębnej, zamkniętej kopercie. Wymagane załączniki należy złożyć do jednej z ofert, a w pozostałych zamieścić informację o umieszczeniu załączników.

4.Środki finansowe przyznane uprawnionemu w ramach dotacji na realizację zadania nie mogą być przeznaczone:

4.1. Na współfinansowania kosztów stałych organizacji pozarządowej.

4.2. Na podejmowanie działalności gospodarczej.

4.3. Organizacjom, które nie wywiązały się lub nie rozliczyły z
zawartych z gminą umów.

5.Oferty niezgodne ze wzorem, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.

6.Realizacja wyników rozstrzygniętego konkursu (tj. zawarcie umowy pomiędzy Prezydentem Miasta Słupska a podmiotem, którego oferta została wybrana oraz przekazanie środków finansowych) nastąpi po przyjęciu przez Radę Miejską w Słupsku uchwały budżetowej na rok 2008 gwarantującej środki finansowe na realizację zadań.

IV.Termin i warunki realizacji zadania:
Zadanie winno być wykonane w 2008 roku i realizowane w taki sposób, aby w maksymalnym stopniu podmiotami działań byli mieszkańcy Słupska.

V.Termin składania ofert.
Oferty na realizację wymienionych zadań należy składać w formie pisemnej w zamkniętych kopertach opatrzonych nazwą i adresem oferenta, z adnotacją „Konkurs 2008 – porządek i bezpieczeństwo publiczne, ratownictwo i ochrona ludności, problematyka ochrony przeciwpożarowej, pomoc ofiarom katastrof i klęsk żywiołowych” oraz z określeniem numeru i nazwy zadania. Oferty należy składać w Wydziale Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności Urzędu Miejskiego w Słupsku, ul. Rynek Rybacki 1 (siedziba Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 stycznia 2008 roku, do godziny 15.30 lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 (w przypadku przesłania oferty, musi ona wpłynąć do Urzędu Miejskiego do dnia 31 stycznia 2008 roku).

    Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu bez podania przyczyny oraz przesunięcia terminu składania ofert.

VI.Termin, tryb i kryteria wyboru ofert:

1.Komisja konkursowa powołana przez Prezydenta Miasta Słupska, rozpatrzy złożone oferty w terminie 45 dni po uchwaleniu przez Radę Miejską w Słupsku budżetu na 2008 rok.

2.Dokonując wyboru najkorzystniejszych ofert, komisja konkursowa bierze pod uwagę:

2.1. Zgodności projektu z zasadami statutowymi,

2.2.Wartość merytoryczna projektu,

2.3.Możliwość realizacji zadania przez podmiot przedstawiający ofertę tj. baza lokalowa i zasoby rzeczowe oraz kwalifikacje osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację projektu,

2.4.Budżet zadania, w tym: koszt realizacji zadania, wysokość wkładu własnego (z uwzględnieniem nakładów finansowych, rzeczowych i kadrowych), współudział innych źródeł finansowania, wkład pracy wolontariuszy,

2.5.Współpracę z innymi podmiotami przy realizacji zadania,

2.6.Wykonanie zadań zleconych podmiotowi w okresie ostatnich dwóch lat, z uwzględnieniem terminowości ich realizacji oraz sposobu rozliczenia otrzymanych środków finansowych.

2.7. Perspektywy kontynuacji projektu,

2.8. Wyłącznie oferty zawierające komplet wymaganych dokumentów.

3.Decyzję o wsparciu realizacji zadania wybranym podmiotom podejmie
Prezydent Miasta Słupska w terminie 14 dni od daty zakończenia postępowania konkursowego.

4.Wyniki konkursu zostaną ogłoszone przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Słupsku oraz na stronie internetowej miasta Słupska w terminie 30 dni od dnia zakończenia postępowania konkursowego.

5.Informacje dodatkowe

    W roku 2007 na realizację zadań samorządowego w obszarze porządku i bezpieczeństwa i porządku publicznego, ratownictwa i ochrony ludności, ochrony przeciwpożarowej, pomocy ofiarom katastrof i klęsk żywiołowych dla organizacji pozarządowych przeznaczono 132.500,00 zł.

    Zastrzega się prawo swobodnego wyboru ofert bez podania przyczyn.




Wzór oferty




Podmiot publikujący:
Urząd Miejski w Słupsku
Informację wytworzył:
Pracownik Urzędu Miejskiego w Słupsku
Data wytworzenia:
12 listopada 2007
Informację opublikował:
Małgorzata Kowal
Data publikacji:
12 listopada 2007

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek