Konkurs ofert dla podmiotów uprawnionych na wspieranie wykonania zadań publicznych w 2009 roku
status: zamknięte
PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA
ogłasza otwarty konkurs ofert na
udzielenie dotacji, stanowiących wkład własny organizacji pozarządowych do projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych, przeznaczonych na realizację zadań własnych Miasta Słupska w 2009 roku.
I. Rodzaj zadania
- W ramach konkursu wspierane będą przedsięwzięcia i projekty, na które organizacje pozarządowe pozyskają środki finansowe ze źródeł zewnętrznych.
- Rozpatrywane będą tylko oferty będące dofinansowaniem wkładu własnego organizacji pozarządowych realizujących projekty współfinansowane ze środków zewnętrznych, a służące realizacji zadań publicznych miasta, zamieszczonych
w Programie Współpracy Gminy Miejskiej Słupsk z Organizacjami Pozarządowymi na 2009 r.
II. Wysokość dotacji na realizację zadania
- W budżecie miasta Słupska na 2009 r. na realizację wskazanego zadania zabezpieczono kwotę w wysokości 100.000,00zł.
- W ramach środków zabezpieczonych na ten cel, projekt może być dofinansowany z budżetu Miasta Słupska w wysokości do 30% wartości pozyskanej przez organizację dotacji ze środków zewnętrznych, jednak nie więcej niż 10.000,00 zł.
- Kwota ta może ulec zmniejszeniu w przypadku stwierdzenia, że zadanie to można realizować mniejszym kosztem, lub gdy zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu Miasta Słupska w części przeznaczonej na realizację zadania z ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.
III. Zasady przyznawania dotacji
- Wnioski o dofinansowanie projektów mogą składać organizacje pozarządowe, realizujące zadania publiczne, których terenem działania jest miasto Słupsk.
- Oferty realizacji zadania publicznego należy sporządzić wg wzoru określonego
w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U.Nr 264, poz.2207) .
Wniosek dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Słupsku www.slupsk.pl organizacje pozarządowe.
- Oferta powinna w szczególności zawierać:
1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,
2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,
4) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie,
5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania ze źródeł zewnętrznych,
6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.
- Wymagane załączniki:
1) odpis potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru (KRS) potwierdzony „za zgodność z oryginałem” z aktualną datą lub inny dokument potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób reprezentujących,
2) aktualny statut,
3) sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności podmiotu za ubiegły rok, lub w przypadku krótszej działalności – za okres tej działalności,
4) oświadczenie o spełnieniu wymogów określonych w art. 22 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 119),
5) oświadczenie o terminowym rozliczeniu się z dotychczas otrzymanych dotacji z budżetu Miasta Słupska,
6) kopię wniosku złożonego do instytucji grantodawczej oraz harmonogram płatności,
7) kopię pisma instytucji grantodawczej potwierdzające przyznanie dotacji w ramach złożonego wniosku,
8) pełnomocnictwo do działania w imieniu organizacji (w przypadku, gdy umowę o dotację podpisują osoby inne niż umocowane do reprezentowania zgodnie z rejestrem),
9) oświadczenie osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu danego podmiotu, o nie prowadzeniu przeciwko niemu egzekucji na podstawie przepisów prawa cywilnego.
5. Uruchomienie środków na realizację zadania nastąpi na podstawie umowy zawartej pomiędzy Prezydentem Miasta Słupska a podmiotem, którego oferta została wybrana.
IV. Termin i warunki realizacji zadania
- Zadanie powinno być wykonane w terminie do 31 grudnia 2009 r. i realizowane w taki sposób, by w maksymalnym stopniu podmiotami działań byli mieszkańcy Słupska.
- Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania reguluje umowa zawierana pomiędzy Prezydentem Miasta Słupska a wybranym w konkursie podmiotem.
V. Termin składania ofert
- Oferty należy składać do 15 listopada 2009 r. do Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Słupsku (Mały Ratusz, p. 05), 76-200 Słupsk, Pl. Zwycięstwa 1.
VI. Termin tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert.
- Celowość oferty oraz zgodność zakresu rzeczowego z zasadami objętymi Programem Współpracy Gminy Miejskiej Słupsk z Organizacjami Pozarządowymi na 2009 r.
- Posiadanie przez podmiot składający ofertę odpowiedniego doświadczenia oraz potencjału kadrowego, ekonomicznego i rzeczowego.
- Zgodność oferty ze statutem i innymi dokumentami źródłowymi dotyczącymi podmiotu składającego ofertę.
- Osiągnięcia i doświadczenie podmiotu składającego ofertę w realizacji proponowanego lub podobnego projektu.
- Rodzaj i celowość planowanych kosztów, w tym wielkość i celowość wnioskowanych dotacji, jak również wkładu własnego i środków pochodzących z innych źródeł, także w porównaniu z możliwymi do uzyskania efektami merytorycznymi i rzeczowymi.
- Rzetelność i terminowość wykonywania i rozliczania dotychczasowych zadań finansowanych z budżetu Miasta Słupska.
- Posiadanie niezbędnych zezwoleń, upoważnień i decyzji, jeżeli są wymagane przepisami prawa lub innymi przepisami i zasadami dotyczącymi rodzaju działalności lub proponowanego zadania.
- Złożone oferty rozpatrzy Komisja Konkursowa powołana Zarządzeniem Prezydenta Miasta Słupska, która przedstawi Prezydentowi wykaz projektów kwalifikujących się do dofinansowania.
- Prezydent Miasta Słupska ostatecznie podejmie decyzję dotyczącą wyboru ofert najlepiej służących realizacji zadania.
- Rozstrzygnięcie konkursu podaje się do publicznej wiadomości na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Słupsku.
- Oferty sporządzone wadliwie, niekompletne, oraz złożone po terminie pozostają bez rozpatrzenia.
- Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie 30 dni od dnia złożenia oferty.
VII. Informacje dodatkowe
- Podmiot, który otrzyma dofinansowanie, zobowiązany jest do zamieszczania we wszystkich drukach związanych z realizacją zadania, informacji współfinansowaniu przez Miasto Słupsk.
- Dotacja nie będzie przyznawana na realizację bieżących zadań statutowych organizacji pozarządowych i innych podmiotów oraz na wydatki niezwiązane bezpośrednio z realizacją zadania.
- Podmiot, który otrzyma dotację z budżetu Miasta Słupska, jest zobowiązany do:
- poddania się okresowej kontroli,
- składania sprawozdań z realizacji zadania,
- wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy,
- dostarczenia na wezwanie oryginałów dokumentacji związanej z realizacją zadania, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związanej.
- w rozliczeniu dotacji nie będą uwzględniane dokumenty finansowe wystawione przed datą zawarcia umowy.
VIII. Na realizację wymienionego zadania w budżecie miasta na 2008 r. zabezpieczone były środki finansowe w wysokości 100.000,00 zł.
- Podmiot publikujący:
- Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
- Informację wytworzył:
- Andrzej Kaczmarczyk - Zastępca Prezydenta Miasta Słupska
- Data wytworzenia:
- 23 czerwca 2009
- Informację opublikował:
- Rafał Jeka
- Data publikacji:
- 26 czerwca 2009