stanowisko ds. księgowości dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej w Referacie Dochodów w Wydziale Księgowości
ROBERT BIEDROŃ
PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA
OGŁASZA NABÓR
na wolne stanowisko pracy
ds. księgowości dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej
w Referacie Dochodów
w Wydziale Księgowości
w wymiarze etatu: pełnym
W URZĘDZIE MIEJSKIM W SŁUPSKU
PLAC ZWYCIĘSTWA 3, 76-200 SŁUPSK
Nabór dotyczy zatrudnienia: na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
I. Wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, którym obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
-
wykształcenie wyższe;
-
minimum 3-letni staż pracy;
-
kandydat na stanowisko pracownika samorządowego nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz powinien cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
-
pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy o pracownikach samorządowych;
-
dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku Nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej.
II. Wymagania dodatkowe:
-
znajomość przepisów: ustawy ordynacja podatkowa, ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o opłacie skarbowej wraz z przepisami wykonawczymi z zakresu klasyfikacji budżetowej, rachunkowości organów podatkowych;
-
mile widziany staż pracy w księgowości;
-
mile widziana praca w administracji publicznej;
-
odpowiedzialność;
-
zaangażowanie;
-
łatwość komunikacji;
-
umiejętność argumentowania;
-
dyspozycyjność;
-
umiejętność pracy w zespole;
-
odporność na stres;
-
umiejętność pracy pod presją czasu;
-
bardzo dobra organizacja pracy własnej.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Ogólna charakterystyka: do zadań pracownika na danym stanowisku należeć będzie księgowanie wpłat z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej na podstawie wyciągów bankowych oraz uzgadnianie kont księgowych.
Ważniejsze zadania:
Do ważniejszych czynności na zajmowanym stanowisku należeć będzie:
-
księgowanie wpłat z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej na podstawie wyciągów bankowych i raportów kasowych;
-
wyliczanie 2% zrealizowanych dochodów z tytułu podatku rolnego w związku z koniecznością dokonywania zapłat do Izby Rolniczej;
-
uzgadnianie obrotów miesięcznych kont analitycznych z syntetycznymi;
-
analiza sald kont 101, 130, 221 oraz roczna weryfikacja sald, konieczna do sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego;
-
analiza kont podatników oraz informowanie podatników o stanie nadpłat;
-
informowanie o wygaśnięciu tytułów egzekucyjnych odpowiednie komórki merytoryczne;
-
przyjmowanie i obsługa interesantów.
IV. Warunki pracy na stanowisku:
-
intensywna praca wzrokowa z monitorami ekranowymi;
-
długotrwałe unieruchomienie przy pracy siedzącej;
-
wymuszona pozycja ciała;
-
praca w budynku, w którym znajduje się winda oraz łazienka dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
V. Wymagane dokumenty:
-
życiorys (CV);
-
list motywacyjny;
-
dokumenty poświadczające wymagane wykształcenie (kserokopie dyplomów lub zaświadczeń o stanie odbytych studiów);
-
kwestionariusz osobowy;
-
kserokopie świadectw pracy dokumentujących wymagany 3-letni staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia w przypadku pozostawania w stosunku pracy, w przypadku pracy za granicą – przetłumaczenie dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego;
-
oświadczenie o posiadanym obywatelstwie; o pełnej zdolności do czynności prawnych; korzystaniu z pełni praw publicznych; o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; o nieposzlakowanej opinii, o zapoznaniu się z informacją odnośnie przetwarzania danych osobowych (RODO) oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tej rekrutacji;
-
inne dokumenty poświadczające dodatkowe kwalifikacje i umiejętności (kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, itp.);
-
dokument potwierdzający znajomość języka polskiego dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego (określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej).
VI. Prezydent może w każdym czasie i na każdym etapie zakończyć procedurę naboru.
VII. Urząd Miejski powiadamia kandydatów o zakończeniu procedury naboru.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Wydziale Zarządzania Kadrami Urzędu Miejskiego w Słupsku, pok. 100, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk albo przesłać pocztą na adres Urzędu z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko ds. księgowości dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej w Referacie Dochodów w Wydziale Księgowości” w terminie do dnia 8 października 2018 r.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie zakreślonego wyżej terminu nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.um.slupsk.pl/praca) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny lub CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru”.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie Miejskim w Słupsku zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dokumenty pozostałych kandydatów nie będą odsyłane, natomiast będą one przechowywane w Wydziale Zarządzania Kadrami Urzędu Miejskiego w Słupsku przez okres 8 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. W okresie tym kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. Urząd Miasta w Słupsku nie odsyła dokumentów kandydatom.
Po upływie tego okresu nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
Ponadto Urząd Miejski w Słupsku informuje, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosił co najmniej 6 %.
Zakończenie procedury naboru bez wybrania kandydata na stanowisko:
ds. księgowości dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej
w Referacie Dochodów
w Wydziale Księgowości
Zgodnie z § 11 punkt 8 Regulaminu naboru kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim w Słupsku oraz na wolne stanowiska dyrektorów (kierowników) miejskich jednostek organizacyjnych zatrudnianych na podstawie umowy o pracę (Zarządzenie Nr 144/ZK/2016 Prezydenta Miasta Słupska z dnia 1 marca 2016 r.), Prezydent Miasta Słupska kończy procedurę naboru bez wybrania kandydata na stanowisko ds. księgowości dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej w Referacie Dochodów w Wydziale Księgowości.
- Podmiot publikujący:
- Wydział Zarządzania Kadrami
- Informację wytworzył:
- Z up. Prezydenta Edyta Kostarczyk Dyrektorka WZK
- Data wytworzenia:
- 27 września 2018
- Informację opublikował:
- Ewa Siastacz
- Data publikacji:
- 8 października 2018