stanowisko: Dyrektor w Wydziale Księgowości
KRYSTYNA DANILECKA-WOJEWÓDZKA
PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA
OGŁASZA NABÓR
na wolne stanowisko pracy
Dyrektor
w Wydziale Księgowości
w wymiarze etatu: pełnym
W URZĘDZIE MIEJSKIM W SŁUPSKU
PLAC ZWYCIĘSTWA 3, 76-200 SŁUPSK
Nabór dotyczy zatrudnienia: na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
I. Wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, którym obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
-
wykształcenie wyższe magisterskie o profilu ekonomia, finanse, zarządzanie;
-
co najmniej 5-letni staż pracy w służbach finansowo - księgowych w administracji publicznej;
-
co najmniej 3 lata doświadczenia na stanowisku kierowniczym;
-
znajomość obsługi komputera, w tym programów finansowo-księgowych i bankowości elektronicznej;
-
znajomość przepisów:
- ustawy o rachunkowości;
- ustawy o finansach publicznych;
- ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- ustawy o podatku od towarów i usług;
- ustawy o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego;
- ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego;
- ustawy o podatkach i opłatach lokalnych;
- ustawy o opłacie skarbowej;
- ustawy o Izbach Rolniczych;
- ustawy Ordynacja podatkowa;
- ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych;
- ustawy o ochronie danych osobowych;
- ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- oraz przepisów do nich wykonawczych;
-
kandydat na stanowisko pracownika samorządowego nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz powinien cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
-
pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy o pracownikach samorządowych;
-
dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku Nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej.
II. Wymagania dodatkowe:
-
preferowane wykształcenie wyższe magisterskie ekonomiczne o specjalności finanse i rachunkowość;
-
preferowane doświadczenie w prowadzeniu rachunkowości budżetowej w jednostkach samorządu terytorialnego lub w administracji publicznej;
-
komunikatywność, wysoka kultura osobista, kreatywność;
-
dobra organizacja pracy i umiejętność kierowaniem zespołem;
-
zorientowanie na rezultaty pracy;
-
umiejętność pracy w stresie i pod presją czasu;
-
odpowiedzialność, systematyczność, dokładność, rzetelność.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Ogólna charakterystyka:
osoba zatrudniona na stanowisku odpowiedzialna będzie za nadzór i koordynację zadań należących do kompetencji Wydziału Księgowości Urzędu Miejskiego w Słupsku.
Ważniejsze zadania:
-
organizacja i podział pracy podległych pracowników;
-
nadzór i koordynacja nad obsługą operacji finansowych w zakresie dochodów i wydatków;
-
nadzór i koordynacja nad prowadzeniem ksiąg rachunkowych dochodów i wydatków, rozrachunków, majątku trwałego i obrotowego, inwestycji i zaangażowań;
-
nadzór i koordynacja nad prowadzeniem ksiąg rachunkowych z zakresu działalności finansowo – wyodrębnionej (ZFŚS) i PFRON;
-
nadzór i koordynacja nad rozliczaniem podatku VAT, wyliczeniem proporcji sprzedaży i prewspóczynnika oraz korekty rocznej podatku VAT jednostki Urząd Miejski w Słupsku;
-
nadzór i koordynacja nad scentralizowanym rozliczeniem podatku VAT dla Miasta Słupsk;
-
nadzór nad prawidłowym i terminowym sporządzeniem sprawozdań budżetowych, finansowych i z zakresu operacji finansowych jednostki Urząd Miejski;
-
aktualizacja polityki rachunkowości zgodnie z przepisami;
-
wstępna kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
-
wstępna kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
-
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z zasadami wykonania budżetu.
IV. Warunki pracy na stanowisku:
-
zagrożenia wynikające z pracy na stanowisku decyzyjnym i związane z odpowiedzialnością;
-
obciążenie psychiczne związane z wykonywaniem zadań;
-
praca w budynku, w którym znajduje się winda oraz łazienka dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
V. Wymagane dokumenty:
-
życiorys (CV);
-
list motywacyjny;
-
dokumenty poświadczające wymagane wykształcenie (kserokopie dyplomów lub zaświadczeń o stanie odbytych studiów);
-
kserokopie świadectw pracy dokumentujących wymagany co najmniej 5-letni staż pracy w służbach finansowo – księgowych w administracji publicznej, lub zaświadczenie o zatrudnieniu (jeżeli stosunek pracy trwa nadal) zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pracy za granicą – przetłumaczenie dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego;
-
kserokopie dokumentów potwierdzających co najmniej 3 lata doświadczenia na stanowisku kierowniczym;
-
kwestionariusz osobowy;
-
oświadczenie o posiadanym obywatelstwie; o pełnej zdolności do czynności prawnych; o korzystaniu z pełni praw publicznych; o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; o nieposzlakowanej opinii; o zapoznaniu się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych (RODO) oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb tej rekrutacji;
-
inne dokumenty poświadczające dodatkowe kwalifikacje i umiejętności (kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, itp.).
VI. Prezydent może w każdym czasie i na każdym etapie zakończyć procedurę naboru.
VII. Urząd Miejski powiadamia kandydatów o zakończeniu procedury naboru.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu w Urzędzie Miejskim w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk albo przesłać pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Dyrektora w Wydziale Księgowości”, w terminie do dnia 21 stycznia 2021 roku.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie zakreślonego wyżej terminu nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.um.slupsk.pl/praca) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny lub CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru”.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie Miejskim w Słupsku zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dokumenty pozostałych kandydatów nie będą odsyłane, natomiast będą one przechowywane w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu w Urzędzie Miejskim w Słupsku przez okres 8 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. W okresie tym kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. Urząd Miejski w Słupsku nie odsyła dokumentów kandydatom. Po upływie tego okresu nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
Ponadto Urząd Miejski w Słupsku informuje, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosił co najmniej 6 %.
INFORMACJA O WYNIKU NABORU
W URZĘDZIE MIEJSKIM W SŁUPSKU, PLAC ZWYCIĘSTWA 3
NA STANOWISKO:
- Podmiot publikujący:
- Wydział Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
- Informację wytworzył:
- Z up. Prezydenta Edyta Kostarczyk Dyrektorka Wydziału Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
- Data wytworzenia:
- 11 stycznia 2021
- Informację opublikował:
- Agnieszka Szwugier
- Data publikacji:
- 26 stycznia 2021