stanowisko ds. ochrony przyrody i rolnictwa w Referacie Gospodarki Komunalnej w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
KRYSTYNA DANILECKA-WOJEWÓDZKA
PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA
OGŁASZA NABÓR
na wolne stanowisko pracy
ds. ochrony przyrody i rolnictwa
w Referacie Gospodarki Komunalnej
w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
w wymiarze etatu: pełnym
W URZĘDZIE MIEJSKIM W SŁUPSKU
PLAC ZWYCIĘSTWA 3, 76-200 SŁUPSK
Nabór dotyczy zatrudnienia: na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
I. Wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, którym obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
-
wykształcenie wyższe o kierunku: ochrona przyrody lub pokrewne (ochrona środowiska, rolnictwo, ogrodnictwo, leśnictwo, geografia, architektura krajobrazu), prawo, administracja;
-
ogólny staż pracy: minimum 1 rok;
-
kandydat na stanowisko pracownika samorządowego nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz powinien cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
-
pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy o pracownikach samorządowych;
-
dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku Nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej.
II. Wymagania dodatkowe:
-
mile widziana wiedza z zakresu nauk przyrodniczych (dendrologii, terenów zieleni, ochrony przyrody, ogrodnictwa, rozpoznawania gatunków roślin, zwierząt i grzybów objętych ochroną itp.).
-
znajomość podstawowych przepisów: ustawy o ochronie przyrody, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego;
-
stan zdrowia pozwalający na pracę w terenie;
-
mile widziane doświadczenie zawodowe w administracji publicznej oraz jednostkach samorządu terytorialnego;
-
umiejętność interpretowania przepisów prawnych;
-
umiejętność redagowania pism tzn. „lekkie pióro”;
-
umiejętności interpersonalne np.: komunikatywność, umiejętność argumentowania, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, odporność na stres oraz presje czasu.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Ogólna charakterystyka:
osoba zatrudniona na powyższym stanowisku odpowiedzialna będzie za realizację zadań dotyczących ochrony przyrody i rolnictwa.
Ważniejsze zadania:
-
w zakresie przyrody:
dbanie o ochronę terenów zieleni oraz zadrzewień przy współpracy z instytucjami do tego powołanymi;
-
prowadzenie spraw związanych z wydaniem zezwoleń na usunięcia drzew i krzewów, w tym przygotowywanie projektów decyzji;
-
rozpatrywanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew i przygotowywanie projektów decyzji stanowiących sprzeciw wobec zamiaru usunięcia drzew;
-
sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów z zakresu ochrony przyrody, w tym stosowanie sankcji administracyjnych wobec osób fizycznych oraz podmiotów je naruszających;
-
kontrola terenów zieleni miejskiej w zakresie ich prawidłowego utrzymania;
-
prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, podlegających udostępnianiu zgodnie z ustawą o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
-
realizacja spraw związanych z działalnością edukacyjną, informacyjną, i promocyjną Miasta w dziedzinie ochrony środowiska, ochrony przyrody, w szczególności ochrony zieleni, w tym współdziałanie z innymi instytucjami i organizacjami w tym zakresie;
-
prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizowanych spraw;
-
prowadzenie spraw związanych z utworzeniem i utrzymaniem obszarów i obiektów przyrodniczych podlegających prawnej ochronie, np. pomników przyrody;
-
opiniowanie przebiegu uzbrojenia, lokalizacji obiektów budowlanych oraz opracowań i dokumentacji sporządzanych na etapie przygotowania oraz realizacji inwestycji w zakresie zieleni, ze szczególnym uwzględnieniem pomników przyrody.
-
w zakresie rolnictwa:
1. współpraca ze służbami weterynaryjnymi, Inspekcją Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego i Izbą Rolniczą;
-
W zakresie pozostałych spraw:
1. zamawianie, nadzorowanie realizacji oraz rozliczanie usług, dostaw oraz robót w zakresie utrzymania zieleni, będących w kompetencji GKiOŚ;
2. prowadzenie i gromadzenie dokumentacji w zakresie załatwianych spraw, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, procedurami administracyjnymi oraz przepisami szczególnymi;
3. opracowanie planów rzeczowo – finansowych w zakresie potrzeb wynikających z zakresu prowadzonych spraw;
4. terminowe sprawdzanie faktur pod względem merytorycznym i przekazywanie ich do księgowości;
5. bieżąca kontrola wykonania, będącej w dyspozycji części budżetu, po stronie dochodów i wydatków, w celu niedopuszczenia do naruszenia dyscypliny finansów publicznych;
6. przygotowywanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, przekazywanie ich do ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym oraz publikowanie w zbiorze aktów prawa miejscowego;
7. edycja danych do Biuletynu Informacji Publicznej.
2. powoływanie komisji do szacowania strat w rolnictwie spowodowanych suszą i innymi klęskami żywiołowymi oraz prowadzenie spraw w tym zakresie;
3. wydawanie zezwoleń na uprawę maku lub konopi włóknistych i kontrola tych upraw;
4.kontrola przestrzegania zakazu upraw maku i konopi włóknistych;
5. udostępnianie danych z zakresu rolnictwa;
6. prowadzenie kontroli w zakresie upraw.
IV. Warunki pracy na stanowisku:
-
intensywna praca wzrokowa z monitorami ekranowymi;
-
długotrwałe unieruchomienie przy pracy siedzącej;
-
wymuszona pozycja ciała;
-
okresowa praca w terenie trudno dostępnym;
-
praca w budynku, w którym znajduje się winda oraz łazienka dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
V. Wymagane dokumenty:
-
życiorys (CV);
-
list motywacyjny;
-
dokumenty poświadczające wymagane wykształcenie (kserokopie dyplomów lub zaświadczeń o stanie odbytych studiów);
-
kserokopie świadectw pracy dokumentujących minimum roczny staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu (jeżeli stosunek pracy trwa nadal) zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pracy za granicą – przetłumaczenie dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego;
-
kwestionariusz osobowy;
-
oświadczenie o posiadanym obywatelstwie; o pełnej zdolności do czynności prawnych; o korzystaniu z pełni praw publicznych; o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; o zapoznaniu się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych (RODO) oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb tej rekrutacji;
-
inne dokumenty poświadczające dodatkowe kwalifikacje i umiejętności (kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, itp.).
VI. Prezydent może w każdym czasie i na każdym etapie zakończyć procedurę naboru.
VII. Urząd Miejski powiadamia kandydatów o zakończeniu procedury naboru.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu w Urzędzie Miejskim w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk albo przesłać pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. ochrony przyrody i rolnictwa w Referacie Gospodarki Komunalnej w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska”, w terminie do dnia 24 maja 2021 roku.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie zakreślonego wyżej terminu nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.um.slupsk.pl/praca) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny lub CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru”.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie Miejskim w Słupsku zostaną dołączone do jego akt osobowych.
Dokumenty pozostałych kandydatów nie będą odsyłane, natomiast będą one przechowywane w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu w Urzędzie Miejskim w Słupsku przez okres 8 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. W okresie tym kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. Urząd Miejski w Słupsku nie odsyła dokumentów kandydatom. Po upływie tego okresu nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
Ponadto Urząd Miejski w Słupsku informuje, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosił co najmniej 6 %.
INFORMACJA O WYNIKU NABORU
W URZĘDZIE MIEJSKIM W SŁUPSKU, PLAC ZWYCIĘSTWA 3
NA STANOWISKO:
- Podmiot publikujący:
- Wydział Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
- Informację wytworzył:
- Z up. Prezydenta Miasta Edyta Kostarczyk Dyrektorka Wydziału Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
- Data wytworzenia:
- 12 maja 2021
- Informację opublikował:
- Barbara Sobierańska
- Data publikacji:
- 7 czerwca 2021