Praca

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

stanowisko ds. zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej w Referacie Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Wydziale Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego

termin składania dokumentów: 10.06.2024
status: rozpatrywane

KRYSTYNA DANILECKA - WOJEWÓDZKA

PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA

OGŁASZA NABÓR

na wolne stanowisko pracy:

ds. zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej

w Referacie Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

w Wydziale Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego

w wymiarze etatu: pełnym

W URZĘDZIE MIEJSKIM W SŁUPSKU

PLAC ZWYCIĘSTWA 3, 76-200 SŁUPSK


Nabór dotyczy zatrudnienia: na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.

I. Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, którym obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;

  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

  3. wykształcenie: wyższe;

  4. ogólny staż pracy: minimum 1 rok;

  5. kandydat na stanowisko pracownika samorządowego nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz powinien cieszyć się nieposzlakowaną opinią;

  6. pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy o pracownikach samorządowych;

  7. dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku Nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej.

II. Wymagania dodatkowe:

  1. mile widziane wykształcenie o kierunkach związanych z zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną.

  2. znajomość przepisów prawnych:

    1) ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 122);

    2) ustawa z dnia 11 marca 2022 r. o obronie ojczyzny (Dz. U. z 2024 r. poz. 248);

  3. mile widziane doświadczenie w pracy w administracji publicznej (w szczególności w jednostkach samorządu terytorialnego);

  4. mile widziana znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na swobodną komunikację;

  5. prawo jazdy kat. B;

  6. umiejętność obsługi komputera i systemów informatycznych;

  7. umiejętności interpersonalne: komunikatywność, umiejętność argumentowania i prowadzenia negocjacji, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, odporność na stres i zmęczenie, analityczne myślenie, zdolność do podejmowania samodzielnych decyzji, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność prowadzenia szkoleń.

III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Ogólna charakterystyka:

Pracownik na stanowisku wykonuje zadania z zakresu zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej, wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności: ustawy z dnia 26 kwietnia 200 r. o zarządzaniu kryzysowym, ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.

Ważniejsze zadania:

  1. Opracowywanie i aktualizowanie Miejskiego planu zarządzania kryzysowego miasta Słupska;

    Opracowywanie i aktualizowanie Planu dystrybucji preparatu jodowego na terenie miasta Słupska;

  2. Opracowywanie i aktualizowanie Planu operacyjnego ochrony miasta Słupska przed powodzią;

  3. Opracowywanie i aktualizowanie planów ewakuacji II i III stopnia;

  4. Opracowanie Planu pracy Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, organizowanie posiedzeń i obsługa kancelaryjna zespołu, a także sporządzanie protokołów oraz innej dokumentacji związanej z pracą zespołu;

  5. Realizacja zadań wynikających z ustawy o działaniach antyterrorystycznych, w tym opracowywanie procedur realizacji przedsięwzięć w ramach stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP;

  6. Opracowywanie procedur oraz innej dokumentacji planistycznej zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej;

  7. Prowadzenie działań w zakresie bezpieczeństwa paliwowego miasta Słupska;

  8. Przygotowywanie umów i porozumień z zakresu zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej oraz nadzór nad ich realizacją, a także opracowywanie procedur z nich wynikających;

  9. Współdziałanie z Referatem Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego w zakresie zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej;

  10. Udział w rozwinięciu i zabezpieczeniu funkcjonowania logistycznego elementów zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej w przypadku wprowadzenia stanów nadzwyczajnych i podwyższenia gotowości obronnej państwa;

  11. Opracowywanie i aktualizowanie Planu obrony cywilnej miasta Słupska;

  12. Opracowywanie i aktualizowanie Planu ochrony zabytków miasta Słupska na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych;

  13. Prowadzenie nadzoru nad aktualizacją jednostkowych planów ochrony zabytków;

  14. Uczestniczenie w czynnościach związanych z prowadzeniem gospodarki magazynowej Pionu Cywilnego obejmujących między innymi: organizowanie magazynów zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej, miejsko-powiatowego magazynu przeciwpowodziowego, prowadzenie prac magazynowych, prowadzenie ewidencji magazynowej, pozyskiwanie materiałów i wyposażenia, ich obrót, konserwacja i przeznaczanie do brakowania lub likwidacji, przeprowadzanie rocznych i doraźnych inwentaryzacji, przygotowanie niezbędnej dokumentacji określającej zasady funkcjonowania magazynów;

  15. Przeprowadzanie zakupu sprzętu i materiałów zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej;

  16. Ewidencjonowanie budowli ochronnych, organizowanie ich przeglądów, ocena możliwości ich wykorzystania, prowadzenie analiz potrzeb i uczestniczenie w działaniach mających na celu zwiększenie dostępności budowli ochronnych. Współpraca w tym zakresie w Wojewodą Pomorskim;

  17. Udział kontrolach w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych miasta Słupska, a także innych podmiotach w zakresie zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej;

  18. Organizowanie i przeprowadzanie szkoleń, przygotowywanie i rozpowszechnianie materiałów edukacyjnych w zakresie zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej;

  19. Realizacja zadań wynikających z art. 13 Ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, polegających w szczególności na: przyjmowaniu i rozpatrywaniu wniosków dotyczących świadczenia pieniężnego za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia uchodźcom, udzielania informacji w tym zakresie, weryfikacji warunków zakwaterowania i wyżywienia, przygotowywaniu wykazów, statystyk zestawień, zapotrzebowań i analiz, w tym za pośrednictwem systemu Tabelaris;

  20. Udział w sprawowaniu nadzoru nad ich funkcjonowaniem miejsc zakwaterowania zbiorowego dla uchodźców z Ukrainy funkcjonujących na podstawie art. 12 Ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa;

  21. Współpraca z podmiotami i osobami fizycznymi niosącymi pomoc uchodźcom z Ukrainy.

IV. Warunki pracy na stanowisku:

  1. intensywna praca wzrokowa z monitorami ekranowymi;

  2. długotrwałe unieruchomienie przy pracy siedzącej;

  3. wymuszona pozycja ciała;

  4. praca w budynku bez windy.

V. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;

  2. list motywacyjny;

  3. dokumenty poświadczające wymagane wykształcenie (kserokopie dyplomów lub zaświadczeń o stanie odbytych studiów);

  4. kserokopie świadectw pracy dokumentujących wymagany minimum roczny staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu (jeżeli stosunek pracy trwa nadal) zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pracy za granicą – przetłumaczenie dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego;

  5. inne dokumenty poświadczające dodatkowe kwalifikacje i umiejętności (kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, itp.);

  6. kwestionariusz osobowy;

  7. oświadczenia: oświadczenie o posiadanym obywatelstwie; o pełnej zdolności do czynności prawnych; o korzystaniu z pełni praw publicznych; o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; o zapoznaniu się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych (RODO) oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji;

  8. kandydat, który zamierza skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

VI. Prezydent może w każdym czasie i na każdym etapie zakończyć procedurę naboru.
VII. Urząd Miejski powiadamia kandydatów o zakończeniu procedury naboru.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu w Urzędzie Miejskim w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, przesłać pocztą na adres Urzędu lub drogą elektroniczną na elektroniczną skrzynkę podawczą (ePUAP), z dopiskiem: „Nabór na stanowisko: ds. zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej w Referacie Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowegow Wydziale Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego”, w terminie do dnia 10 czerwca 2024 roku.

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie zakreślonego wyżej terminu nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.um.slupsk.pl/praca) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3.

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być podpisane i opatrzone klauzulą:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru”.

Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie Miejskim w Słupsku zostaną dołączone do jego akt osobowych.

Dokumenty pozostałych kandydatów nie będą odsyłane, natomiast będą one przechowywane w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu w Urzędzie Miejskim w Słupsku przez okres 8 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru. W okresie tym kandydaci będą mogli dokonywać odbioru swoich dokumentów. Urząd Miejski w Słupsku nie odsyła dokumentów kandydatom. Po upływie tego okresu nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.

Ponadto Urząd Miejski w Słupsku informuje, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosił co najmniej 6 %.



Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
Informację wytworzył:
Z up. Prezydenta Edyta Kostarczyk Dyrektor Wydziału Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
Data wytworzenia:
29 maja 2024
Informację opublikował:
Agnieszka Szwugier
Data publikacji:
29 maja 2024

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek