stanowisko ds. ochrony wód i gleby w Referacie Ochrony Środowiska w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
status: aktualne
KRYSTYNA DANILECKA-WOJEWÓDZKA
PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA
OGŁASZA NABÓR
na wolne stanowisko pracy:
ds. ochrony wód i gleby
w Referacie Ochrony Środowiska
w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
w wymiarze etatu: pełnym
W URZĘDZIE MIEJSKIM W SŁUPSKU
PLAC ZWYCIĘSTWA 3, 76-200 SŁUPSK
Nabór dotyczy zatrudnienia: na czas określony – na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika (zastępstwo).
I. Wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, którym obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
-
wykształcenie wyższe o specjalności: ochrona środowiska lub pokrewne (inżynieria środowiska, zarządzanie środowiskiem, rolnictwo, geografia, turystyka, itp.) lub prawo, administracja;
-
kandydat na stanowisko pracownika samorządowego nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz powinien cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
-
pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy o pracownikach samorządowych;
-
dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku Nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej.
II. Wymagania dodatkowe:
-
umiejętność interpretowania przepisów prawnych;
-
znajomość podstawowych zagadnień w zakresie przepisów:
- ustawa Prawo wodne;
- ustawa Prawo ochrony środowiska;
- Kodeks postępowania administracyjnego;
- ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
-
stan zdrowia pozwalający na pracę w terenie;
-
umiejętności obsługi komputera, systemów informatycznych;
-
mile widziana praca w administracji publicznej (w szczególności w jednostkach samorządu terytorialnego);
-
umiejętności redagowania pism tzw. „lekkie pióro”;
-
umiejętności interpersonalne: komunikatywność, umiejętności argumentowania, kreatywność, umiejętności pracy w zespole, odporność na stres.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Ogólna charakterystyka:
Pracownik zatrudniony na ww. stanowisku wykonywać będzie pracę w siedzibie Urzędu, jak również terenową w granicach administracyjnych Miasta Słupska.
Ważniejsze zadania:
-
zbieranie informacji dotyczących ilości i rodzaju nieczystości ciekłych z obszaru miasta;
-
prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków oraz sprawozdawczości w tym zakresie;
-
przygotowywanie projektów decyzji nakazującej przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej;
-
bieżąca kontrola z przebiegu realizacji zadań z uwzględnionych w Krajowym Programie Oczyszczania Ścieków Komunalnych w zakresie zadań realizowanych przez Spółkę z o. o. „Wodociągi Słupsk” na terenie miasta Słupska oraz przygotowywanie zbiorczej sprawozdawczości w tym zakresie;
-
wydawanie kart wędkarskich oraz kart łowiectwa podwodnego jak również wykonywanie innych zadań gminy i powiatu wynikających z ustawy o rybactwie śródlądowym;
-
przygotowywanie projektów decyzji nakazujących właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom, wynikających z ustawy Prawo wodne;
-
ustalenie wysokości opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej na podstawie ustawy Prawo wodne;
-
przygotowywanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz prowadzenie wymaganych w tym zakresie rejestrów i sprawozdawczości;
-
prowadzenie wykazu potencjalnych historycznych zanieczyszczeń ziemi;
-
współpraca z geologiem powiatowym, w tym obsługa korespondencji oraz przeprowadzanie niezbędnych rozliczeń prowadzonych spraw;
-
nadzór nad realizacją Programu Ochrony Środowiska w zakresie prowadzonych spraw;
-
nadzór nad realizacją Planu adaptacji do zmian klimatu dla miasta Słupska w zakresie prowadzonych spraw.
IV. Warunki pracy na stanowisku:
-
intensywna praca wzrokowa z monitorami ekranowymi;
-
długotrwałe unieruchomienie przy pracy siedzącej;
-
wymuszona pozycja ciała;
-
praca w budynku, w którym znajduje się winda oraz łazienka dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
V. Wymagane dokumenty:
-
życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
-
list motywacyjny;
-
kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplomów lub zaświadczeń o stanie odbytych studiów);
-
inne dokumenty poświadczające dodatkowe kwalifikacje i umiejętności (kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, itp.);
-
kwestionariusz osobowy;
-
oświadczenia: oświadczenie o posiadanym obywatelstwie; o pełnej zdolności do czynności prawnych; o korzystaniu z pełni praw publicznych; o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; o zapoznaniu się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych (RODO) oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji;
-
kandydat, który zamierza skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
VI. Prezydent może w każdym czasie i na każdym etapie zakończyć procedurę naboru.
VII. Urząd Miejski powiadamia kandydatów o zakończeniu procedury naboru.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu w Urzędzie Miejskim w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, przesłać pocztą na adres Urzędu lub drogą elektroniczną na elektroniczną skrzynkę podawczą (ePUAP), z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. ochrony wód i gleby w Referacie Ochrony Środowiska w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska”, w terminie do dnia 21 lipca 2025 roku.
Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Słupsku umieszczona jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być podpisane i opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru”.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie Miejskim w Słupsku zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów nie będą odsyłane, natomiast będą one przechowywane przez okres 8 miesięcy w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu Urzędu Miejskiego w Słupsku. Po upływie tego okresu, dokumenty kandydatów zostaną protokolarnie zniszczone. Kandydaci, którzy nie wygrali postępowania, mogą odebrać dokumenty aplikacyjne w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu.
Ponadto Urząd Miejski w Słupsku informuje, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosił co najmniej 6 %.
- Podmiot publikujący:
- Wydział Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
- Informację wytworzył:
- z up. Prezydenta Edyta Kostarczyk Dyrektor Wydziału Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
- Data wytworzenia:
- 9 lipca 2025
- Informację opublikował:
- Agnieszka Szwugier
- Data publikacji:
- 9 lipca 2025