Praca

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

stanowisko: Kierownik Referatu Centru Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego w Wydziale Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego

termin składania dokumentów: 22.09.2025
status: rozpatrywane

KRYSTYNA DANILECKA - WOJEWÓDZKA

PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA

OGŁASZA NABÓR

na wolne stanowisko pracy:

Kierownik Referatu

Centru Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego

w Wydziale Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego

w wymiarze etatu: pełnym

W URZĘDZIE MIEJSKIM W SŁUPSKU

PLAC ZWYCIĘSTWA 3, 76-200 SŁUPSK


Nabór dotyczy zatrudnienia: na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.

I. Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, którym obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;

  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

  3. wykształcenie wyższe;

  4. ogólny staż pracy: minimum 4 lata stażu pracy;

  5. kandydat na stanowisko pracownika samorządowego nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz powinien cieszyć się nieposzlakowaną opinią;

  6. pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy o pracownikach samorządowych;

  7. dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku Nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej.

II. Wymagania dodatkowe:

  1. mile widziane wykształcenie na kierunku związanym z zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną lub prawno-administracyjne;

  2. znajomość języków obcych: mile widziana znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na swobodną komunikację;

  3. mile widziane doświadczenie w pracy w administracji publicznej (szczególnie w jednostkach samorządu terytorialnego);

  4. mile widziane co najmniej roczne doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym;

  5. prawo jazdy kat. B;

  6. znajomość ustaw i rozporządzeń:

    - ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym;

    - ustawa z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej;

    - ustawa z dnia 11 marca 2022 r. o obronie ojczyzny;

    - ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;

    - ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym;

  7. znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich interpretacji i praktycznego zastosowania w kontekście specyfiki wydziału;

  8. umiejętność redagowania pism tzw. „lekkie pióro”;

  9. zdolności interpersonalne: umiejętność kierowania zespołem, odpowiedzialność, zaangażowane, komunikatywność, umiejętność argumentowania, dyspozycyjność, odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu, bardzo dobra organizacja pracy własnej i zespołu, analityczne myślenie, zdolność do podejmowania samodzielnych decyzji, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność prowadzenia szkoleń.

III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Ogólna charakterystyka:

Pracownik na ww. stanowisku będzie wykonywał zadania z zakresu zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej oraz spraw obronnych wynikających z obowiązujących przepisów prawa.

Ważniejsze zadania:

  1. prowadzenie i nadzór nad całością spraw należących do zakresu zadań Referatu Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego;

  2. przygotowywanie, wdrażanie i aktualizowanie procedur z zakresu funkcjonowania miejskiego monitoringu wizyjnego, z zakresu zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej oraz spraw obronnych;

  3. prowadzenie spraw z zakresu zabezpieczenia i udostępniania zapisów monitoringu wizyjnego miasta Słupska;

  4. przygotowywanie baz danych, niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego;

  5. przygotowywanie zestawień, raportów, sprawozdań i analiz wynikających z obszaru działalności Referatu;

  6. prowadzenie punktu kontaktowego Host Nation Support;

  7. nadzorowanie prawidłowego działania i obsługi aplikacji „Centralna Aplikacja Raportująca”;

  8. realizacja zadań wynikających z ustawy o działaniach antyterrorystycznych, w tym opracowywanie procedur realizacji przedsięwzięć w ramach stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP;

  9. nadzorowanie funkcjonowania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności miasta, w tym planowanie i realizowanie rozbudowy, modernizacji i konserwacji urządzeń lub systemów łączności oraz ostrzegania i alarmowania;

  10. prowadzenie dokumentacji systemu syren alarmowych miasta oraz jego nadzorowanie;

  11. przygotowanie propozycji użycia dodatkowych sił i środków w przypadku powstania zdarzeń lub sytuacji kryzysowej;

  12. udział w rozwinięciu i zabezpieczeniu rozwijanych elementów logistycznych w przypadku sytuacji kryzysowych, wprowadzenia stanów nadzwyczajnych oraz osiągania stanów gotowości obronnej państwa;

  13. planowanie środków finansowych niezbędnych na rzecz działalności Referatu;

  14. planowanie i realizowanie rozbudowy, modernizacji i konserwacji, systemu monitoringu wizyjnego miasta Słupska;

  15. przygotowywanie postępowań w celu zapewnienia serwisu i bieżących napraw monitoringu;

  16. przygotowywanie postępowań na usługę dostępu obrazu i utrzymanie w stałej sprawności eksploatacyjnej Systemu Monitoringu Wizyjnego Miasta Słupska;

  17. realizowanie przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych mających na celu zapewnienie ciągłości działania Referatu Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego, w tym warunkach wystąpienia zakłóceń;

  18. stworzenie warunków do realizacji zadań wynikających z podniesienia gotowości obronnej państwa, w z tym Planu operacyjnego funkcjonowania miasta Słupska w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, przewidzianych do wykonywania przez Referat;

  19. prowadzenie wymiany i analiz informacji, w tym pochodzących z systemów wykrywania zagrożeń;

  20. udział w rozwinięciu Akcji Kurierskiej na terenie miasta Słupska w zakresie wynikającym z obowiązujących dokumentów planistycznych;

  21. organizowanie i prowadzenie szkoleń, instruktaży, ćwiczeń oraz treningów dla obsady Referatu Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego z zakresie działalności Referatu;

  22. współdziałanie z Referatem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego oraz innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego w Słupsku;

  23. bieżąca współpraca i wymiana informacji ze służbami, strażami, inspekcjami,jednostkami organizacyjnymi miasta, innymi podmiotami, a także z Siłami Zbrojnymi RP;

  24. nadzorowanie przebiegu zgromadzeń publicznych;

  25. nadzorowanie przebiegu imprez masowych.

IV. Warunki pracy na stanowisku:

  1. intensywna praca wzrokowa z monitorami ekranowymi;

  2. długotrwałe unieruchomienie przy pracy siedzącej;

  3. wymuszona pozycja ciała;

  4. praca w budynku bez windy.

V. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;

  2. list motywacyjny;

  3. dokumenty poświadczające wymagane wykształcenie (kserokopie dyplomów lub zaświadczeń o stanie odbytych studiów);

  4. kserokopie świadectw pracy dokumentujących wymagany minimum 4-letni staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia w przypadku pozostawania w stosunku pracy, w przypadku pracy za granicą – przetłumaczenie dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego;

  5. inne dokumenty poświadczające dodatkowe kwalifikacje i umiejętności (kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, itp.);

  6. kwestionariusz osobowy;

  7. oświadczenia: oświadczenie o posiadanym obywatelstwie; o pełnej zdolności do czynności prawnych; o korzystaniu z pełni praw publicznych; o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; o zapoznaniu się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych (RODO) oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji;

  8. kandydat, który zamierza skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

VI. Prezydent może w każdym czasie i na każdym etapie zakończyć procedurę naboru.
VII. Urząd Miejski powiadamia kandydatów o zakończeniu procedury naboru.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu w Urzędzie Miejskim w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, przesłać pocztą na adres Urzędu lub drogą elektroniczną na elektroniczną skrzynkę podawczą (ePUAP), z dopiskiem: „Nabór na stanowisko: Kierownik Referatu Centru Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego w Wydziale Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego”, w terminie do dnia 22 września 2025 roku.

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie zakreślonego wyżej terminu nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.um.slupsk.pl/praca) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3.

Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Słupsku umieszczona jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być podpisane i opatrzone klauzulą:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru”.

Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie Miejskim w Słupsku zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów nie będą odsyłane, natomiast będą one przechowywane przez okres 8 miesięcy w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu Urzędu Miejskiego w Słupsku. Po upływie tego okresu, dokumenty kandydatów zostaną protokolarnie zniszczone. Kandydaci, którzy nie wygrali postępowania, mogą odebrać dokumenty aplikacyjne w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu.

Ponadto Urząd Miejski w Słupsku informuje, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosił co najmniej 6 %.


Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
Informację wytworzył:
z up. Prezydenta Edyta Kostarczyk Dyrektor Wydziału Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
Data wytworzenia:
10 września 2025
Informację opublikował:
Agnieszka Szwugier
Data publikacji:
10 września 2025

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

eDoręczenia:
AE:PL-27519-27387-GFTTB-18

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek