stanowisko: Zastępca Dyrektora Wydziału w Wydziale Podatków Lokalnych i Zarządzania Należnościami
status: rozpatrywane
KRYSTYNA DANILECKA-WOJEWÓDZKA
PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA
OGŁASZA NABÓR
na wolne stanowisko pracy
Zastępcy Dyrektora Wydziału
w Wydziale Podatków Lokalnych
i Zarządzania Należnościami
w wymiarze etatu: pełnym
W URZĘDZIE MIEJSKIM W SŁUPSKU
PLAC ZWYCIĘSTWA 3, 76-200 SŁUPSK
Nabór dotyczy zatrudnienia: na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony.
I. Wymagania niezbędne:
-
obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub obywatelstwo innych państw, którym obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
-
wykształcenie: wyższe o profilu ekonomicznym, administracyjnym lub prawniczym;
-
ogólny staż pracy: minimum 5 lat;
-
kandydat na stanowisko pracownika samorządowego nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz powinien cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
-
pracownik samorządowy zatrudniony na powyższym stanowisku nie może wykonywać dodatkowych zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy o pracownikach samorządowych;
-
dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego – znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w załączniku Nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej.
II. Wymagania dodatkowe:
-
mile widziane doświadczenie w obszarze podatków, windykacji lub egzekucji należności publicznoprawnych oraz cywilnoprawnych;
-
znajomość przepisów prawnych:
1) ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
2) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
3) ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych;
4) ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa;
5) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
6) ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego;
7) ustawa z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
8) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
-
mile widziane doświadczenie w pracy w administracji publicznej (w szczególności w jednostkach samorządu terytorialnego);
-
mile widziane doświadczenie na stanowisku kierowniczym;
-
umiejętności interpersonalne: umiejętność pracy w zespole i zarządzania zespołem, bardzo dobra organizacja pracy własnej, sumienność, dyspozycyjność, umiejętność pracy pod presją czasu, łatwość komunikacji, umiejętność argumentowania, wysoka odporność na stres.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Ogólna charakterystyka:
Pracownik zatrudniony na ww. stanowisku zajmować się będzie koordynowaniem pracy Wydziału Podatków Lokalnych i Zarządzania Należnościami.
Ważniejsze zadania:
1. Pracownik zatrudniony na ww. stanowisku zajmować się będzie koordynowaniem pracy Wydziału Podatków Lokalnych i Zarządzania Należnościami, do zadań którego należy m. in.:
-
prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie podatków i opłat lokalnych;
-
prowadzenie postępowań dotyczących ulg w spłacie należności publicznoprawnych oraz należności cywilnoprawnych;
-
windykacja należności Miasta Słupska, za których naliczanie lub określanie odpowiedzialne są Wydziały merytoryczne Urzędu Miejskiego w Słupsku;
-
prowadzenie egzekucji administracyjnej należności, dla których ustalania lub określania i pobierania właściwy jest Prezydent Miasta Słupska, w tym dokonywanie czynności egzekucyjnych oraz stosowanie ustawowych środków egzekucyjnych;
-
prowadzenie egzekucji łącznej na rzecz innych organów egzekucyjnych w przypadku zbiegu egzekucji.
IV. Warunki pracy na stanowisku:
-
intensywna praca wzrokowa z monitorami ekranowymi;
-
długotrwałe unieruchomienie przy pracy siedzącej;
-
wymuszona pozycja ciała;
V. Wymagane dokumenty:
-
życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
-
list motywacyjny;
-
dokumenty poświadczające wymagane wykształcenie (kserokopie dyplomów lub zaświadczeń o stanie odbytych studiów);
-
kserokopie świadectw pracy dokumentujących wymagany minimum 5-letni staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu (jeżeli stosunek pracy trwa nadal) zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pracy za granicą – przetłumaczenie dokumentów na język polski przez tłumacza przysięgłego;
-
inne dokumenty poświadczające dodatkowe kwalifikacje i umiejętności (kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, referencje, itp.);
-
kwestionariusz osobowy;
-
oświadczenia: oświadczenie o posiadanym obywatelstwie; o pełnej zdolności do czynności prawnych; o korzystaniu z pełni praw publicznych; o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; o zapoznaniu się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych (RODO) oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb rekrutacji;
-
kandydat, który zamierza skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
VI. Prezydent może w każdym czasie i na każdym etapie zakończyć procedurę naboru.
VII. Urząd Miejski powiadamia kandydatów o zakończeniu procedury naboru.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu w Urzędzie Miejskim w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, przesłać pocztą na adres Urzędu lub drogą elektroniczną na elektroniczną skrzynkę podawczą (ePUAP), z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Zastępcy Dyrektora Wydziału Podatków Lokalnych i Zarządzania Należnościami”, w terminie do dnia 21 listopada 2025 roku.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie zakreślonego wyżej terminu nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (http://bip.um.slupsk.pl/praca) oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny oraz CV powinny być podpisane i opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia naboru”.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie Miejskim w Słupsku zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów nie będą odsyłane, natomiast będą one przechowywane przez okres 8 miesięcy w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu Urzędu Miejskiego w Słupsku. Po upływie tego okresu, dokumenty kandydatów zostaną protokolarnie zniszczone. Kandydaci, którzy nie wygrali postępowania, mogą odebrać dokumenty aplikacyjne w Wydziale Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu.
Ponadto Urząd Miejski w Słupsku informuje, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wynosił co najmniej 6 %.
- Podmiot publikujący:
- Wydział Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
- Informację wytworzył:
- z up. Prezydenta Edyta Kostarczyk Dyrektor Wydziału Zarządzania Kadrami i Organizacji Urzędu
- Data wytworzenia:
- 5 listopada 2025
- Informację opublikował:
- Agnieszka Szwugier
- Data publikacji:
- 5 listopada 2025



