Przetargi

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

II przetarg ustny ograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej stanowiącej własność Miasta Słupska położonej przy ulicy Artura Grottgera w Słupsku

rozpoczęcie przetargu: 17.04.2024 10:00 • Urząd Miejski Plac Zwycięstwa 3, sala 212

Prezydent Miasta Słupska ogłasza

II przetarg ustny ograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej

stanowiącej własność Miasta Słupska

położonej przy ulicy Artura Grottgera w Słupsku


Przedmiotem przetargu jest nieruchomość niezabudowana oznaczona w ewidencji gruntów jako działka nr 243/38 o powierzchni 3740 m2 położona przy ul. A. Grottgera w obrębie nr 0011 miasta Słupska, KW nr SL1S/00034611/2.

Cena wywoławcza 490 000 zł, wadium 49 000 zł, postąpienie - nie mniej niż 4 900 zł.

Do wylicytowanej ceny sprzedaży nieruchomości zostanie doliczony podatek VAT w stawce 23 %.

Działka nr 243/38 znajduje się na obszarze miasta objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego "Krzywoustego" na terenie o funkcji: teren komunikacji – bocznice kolejowe. Zasady, parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz informacje dotyczące zagospodarowania przedmiotowego terenu zostały zapisane w karcie terenu (14 KB) ww. planu zagospodarowania. Na terenie 14 KB dopuszcza się zmianę sposobu użytkowania na teren przemysłowo-składowy (8 PU).

W ewidencji gruntów działka sklasyfikowana jest jako tereny kolejowe – Tk.

Nieruchomość położona w południowej części miasta, kształt działki nieregularny, wielokątny, sąsiedztwo bezpośrednie stanowi zabudowa przemysłowo-usługowo-składowa, tory kolejowe oraz droga krajowa nr 21, teren z nierównościami, porośnięty niską roślinnością, krzewami i drzewami.

Na terenie działki nr 243/38 znajdują się: niezamknięty budynek niemieszkalny w złym stanie technicznym nadającym się do rozbiórki, napowietrzna sieć cieplna, podziemna linia energetyczna, słupy oświetleniowe z podporami, sieć wodociągowa, przewód oraz studzienki kanalizacyjne, włazy, pozostałości po torach oraz bocznicy kolejowej, częściowe ogrodzenie, teren działki nieogrodzony.

Nieruchomość położona na terenie uzbrojonym możliwość podłączenia należy uzgodnić z gestorami sieci. Nabywca nieruchomości zobowiązany będzie do udostępnienia nieruchomości gestorom sieci w związku z ewentualnym dokonywaniem konserwacji czy naprawy występujących na działce urządzeń i sieci.

Działka nr 243/38 na postawie umów nr 14/2022 i 15/2022 z dnia 24.03.2022 r. aneksowanych w dn. 26.10.2023 r. została częściowo udostępniona firmie ENGIE EC Słupsk Sp. z o.o. w celu przeprowadzenia prac budowlanych związanych z demontażem napowietrznej sieci cieplnej wraz z podporą oraz budową podziemnej sieci cieplnej. Umowy obowiązują do dnia 31.12.2025 r. Nabywca nieruchomości zobowiązany będzie do jej udostępnienia w związku z przeprowadzaniem ww. prac budowlanych.

Przedmiotowa nieruchomość nie posiada dostępu do drogi publicznej, nie spełnia zatem wymogów samodzielnej działki budowlanej i nie może zostać zagospodarowana jako odrębna nieruchomość.

Działka nr 243/38 przeznaczona została do sprzedaży w trybie przetargu ustnego ograniczonego na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległych położonych w Słupsku, oznaczonych w ewidencji gruntów jako działki nr 243/21, 243/28, 242, 243/10, 650 położonych przy ul. A. Grottgera w obrębie nr 0011 oraz działki nr 1/1 położonej przy ulicy Witkacego w obrębie nr 0012.

I przetarg ustnyograniczony na sprzedaż ww. nieruchomości odbył się w dniu 24.01.2024 r.

Warunkami uczestnictwa w przetargu są:

1. Wpłacenie wadium do dnia 11.04.2024 r. na konto Miasto Słupsk mBank S.A. nr 08 1140 1153 0000 2175 4200 1011. Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Miasta Słupska.

2. Posiadanie tytułu prawnego w postaci prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości położonych w obrębie nr 0011 miasta Słupska oznaczonych jako działki nr 243/21, 243/28, 242, 243/10, 650 oraz położonej w obrębie nr 0012 miasta Słupska działki nr 1/1 (aktualny wypis z rejestru gruntów lub odpis z księgi wieczystej dla posiadanej nieruchomości).

Pisemne zgłoszenie uczestnictwa w przetargu wraz z dowodami potwierdzającymi spełnienie warunków uczestnictwa w przetargu należy złożyć w sekretariacie Wydziału Zarządzania Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Słupsku w pokoju 217 (II piętro) do dnia 11.04.2024 r. do godziny 1400.

Komisja przetargowa po sprawdzeniu dowodów, o których mowa wyżej dokona kwalifikacji osób do uczestnictwa w przetargu wywieszając listę osób zakwalifikowanych na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego 15.04.2024 r. (obok pok. 215).


Przetarg odbędzie się w dniu 17.04.2024 r. o godz. 1000 w sali nr 212 Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 (II p.).


Przed przystąpieniem do przetargu konieczne jest okazanie komisji przetargowej dokumentu tożsamości przez uczestnika przetargu oraz dodatkowo w przypadku:

- osób, przystępujących do przetargu w charakterze pełnomocnika oferenta konieczne jest posiadanie pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego lub pełnomocnictwa z notarialnym poświadczeniem podpisu,

- osób fizycznych (w tym prowadzących działalność gospodarczą) pozostających w związku małżeńskim, a nieposiadających rozdzielności majątkowej, do dokonywania czynności przetargowych konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem drugiego małżonka w formie aktu notarialnego, lub z pełnomocnictwem drugiego małżonka z notarialnym poświadczeniem podpisu, zawierającym zgodę na nabycie nieruchomości i zaciągnięcie zobowiązań z tego tytułu.

- podmiotów innych niż osoby fizyczne – konieczne jest przedłożenie aktualnego dokumentu, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania tego podmiotu (wydruk z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego),

- osoby nie posiadającej obywatelstwa polskiego w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. 2017 r., poz. 2278) powinna posiadać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nabywanej nieruchomości, bądź wskazać przepis, na mocy którego jest zwolniona z uzyskania zezwolenia, zgodnie z ustawą. Dokumenty przedkładane w postępowaniu przetargowym, sporządzone w języku innym niż polski, powinny być przedłożone wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski. Z cudzoziemcem nie władającym językiem polskim, w przetargu winien uczestniczyć tłumacz przysięgły.

Osoby, przystępujące do przetargu reprezentujące oferentów powinny posiadać notarialne pełnomocnictwo.

Uczestnik przetargu może zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Prezydenta Miasta Słupska w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego. W przypadku wniesienia skargi Prezydent Miasta wstrzymuje dalsze czynności związane ze zbyciem nieruchomości do czasu rozpatrzenia skargi.

Cena nieruchomości sprzedawanej w drodze przetargu podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.

Osobie, która wygra przetarg, a uchyli się od zawarcia umowy notarialnej wpłaconego wadium nie zwraca się. Koszty zawarcia umowy notarialnej ponosi nabywca.


Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Słupsku Plac Zwycięstwa 3, w Wydziale Zarządzania Nieruchomościami pokój 215, pod nr tel. 59 84 88 472 oraz na stronie internetowej www.slupsk.pl .

Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny w trybie właściwym dla ogłoszenia.

Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
15 lutego 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
15 lutego 2024

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek