Przetargi

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

I przetarg ustny ograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, stanowiącej własność Miasta Słupska, położonej przy ulicy Marka Grechuty w Słupsku

rozpoczęcie przetargu: 16.07.2024 10:00 • Urząd Miejski Plac Zwycięstwa 3, sala 212

Prezydent Miasta Słupska ogłasza

I przetarg ustny ograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej,

stanowiącej własność Miasta Słupska,

położonej przy ulicy Marka Grechuty w Słupsku

Przedmiotem przetargu jest nieruchomość niezabudowana oznaczona w ewidencji gruntów jako działka nr 66/1 o powierzchni 778 m², położona przy ulicy Marka Grechuty w obrębie nr 0008 miasta Słupska, KW nr SL1S/00034211/8.

Cena wywoławcza 140 000 zł, wadium 14 000 zł, postąpienie nie mniej niż 1 400 zł.

Do wylicytowanej ceny sprzedaży nieruchomości zostanie doliczony podatek VAT w stawce 23 %.

Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Dzielnica Mieszkaniowa Zachód” nieruchomość położona jest na terenie o funkcji: obszar funkcji mieszkalnej jednorodzinnej.

Zasady, parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz informacje dotyczące zagospodarowania przedmiotowego terenu zostały zapisane w karcie terenu 13.MN ww. planu zagospodarowania

W ewidencji gruntów działka nr 66/1 sklasyfikowana jest jako drogi – dr.

Nieruchomość położona w zachodniej części miasta, sąsiedztwo bezpośrednie stanowi istniejąca i rozwijająca się zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna, pasy drogowe ulic Jeremiego Przybory oraz Marka Grechuty. Kształt działki zbliżony do prostokąta, teren stosunkowo równy z niewielkimi nierównościami, nieutwardzony, na części działki wysypany gruz ceglany, działka nieogrodzona.

Działka nr 66/1 posiada bezpośredni dostęp do dróg publicznych tj. utwardzonej płytami betonowymi - ulicy Jeremiego Przybory oraz ulicy Marka Grechuty.

Przez teren działki przechodzą dwie napowietrzne linie elektroenergetyczne wysokiego i średniego napięcia oraz podziemny przewód gazowy. Nabywca działki nr 66/1 zobowiązany będzie do udostępnienia nieruchomości gestorowi sieci w związku z ewentualnym dokonywaniem konserwacji czy naprawy występujących na działce sieci.

Działka nr 66/1 wykorzystywana jest bezumownie jako droga dojazdowa do działki nr 74/8 przez jej właściciela.

    Wpisane w dziale III księgi wieczystej KW nr SL1S/00034211/8 ograniczone prawa rzeczowe nie są wykonywane na nieruchomości stanowiącej przedmiot niniejszej sprzedaży.

Działka nr 66/1 z uwagi na kształt i wielkość nie spełnia wymogów samodzielnej działki budowlanej i nie może zostać zagospodarowana jako odrębna nieruchomość. Przedmiotowa działka przeznaczona została do sprzedaży w trybie przetargu ustnego ograniczonego na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległych oznaczonych w ewidencji gruntów jako działki nr 74/8 i 73 położonych przy ul. Marka Grechuty oraz działki nr 65 położonej przy ul. Jeremiego Przybory w obrębie nr 0008 miasta Słupska.

Warunkami uczestnictwa w przetargu są:

1. Wpłacenie wadium do dnia 10.07.2024 r. na konto Miasto Słupsk mBank S.A. nr 08 1140 1153 0000 2175 4200 1011. Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Miasta Słupska.

2. Posiadanie tytułu prawnego w postaci prawa własności nieruchomości położonych w obrębie nr 0008 miasta Słupska oznaczonych jako działki nr 74/8, 73 i 65.

Pisemne zgłoszenie uczestnictwa w przetargu wraz z dowodami potwierdzającymi spełnienie warunków uczestnictwa w przetargu należy złożyć w sekretariacie Wydziału Zarządzania Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Słupsku w pokoju 217 ( II piętro) lub przesłać na adres Urząd Miejski w Słupsku Wydział Zarządzania Nieruchomościami Plac Zwycięstwa 3 76-200 Słupsk do dnia 10.07.2024 r. do godziny 1400.

Komisja przetargowa po sprawdzeniu dowodów, o których mowa wyżej dokona kwalifikacji osób do uczestnictwa w przetargu wywieszając listę osób zakwalifikowanych na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Słupsku w dniu 12.07.2024 r. (obok pokoju 215) oraz zamieszczając w Biuletynie Informacji Publicznej.


Przetarg odbędzie się w dniu 16.07.2024 r. o godz. 1000 w sali nr 212 Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 (II p.).


Przed przystąpieniem do przetargu konieczne jest okazanie komisji przetargowej dokumentu tożsamości przez uczestnika przetargu oraz dodatkowo w przypadku:

- osób, przystępujących do przetargu w charakterze pełnomocnika oferenta konieczne jest posiadanie pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego lub pełnomocnictwa z notarialnym poświadczeniem podpisu,

- osób fizycznych (w tym prowadzących działalność gospodarczą) pozostających w związku małżeńskim, a nieposiadających rozdzielności majątkowej, do dokonywania czynności przetargowych konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem drugiego małżonka w formie aktu notarialnego, lub z pełnomocnictwem drugiego małżonka z notarialnym poświadczeniem podpisu, zawierającym zgodę na nabycie nieruchomości i zaciągnięcie zobowiązań z tego tytułu.

- podmiotów innych niż osoby fizyczne – konieczne jest przedłożenie aktualnego dokumentu, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania tego podmiotu (wydruk z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego),

- osoby nie posiadającej obywatelstwa polskiego w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. 2017 r., poz. 2278) powinna posiadać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nabywanej nieruchomości, bądź wskazać przepis, na mocy którego jest zwolniona z uzyskania zezwolenia, zgodnie z ustawą. Dokumenty przedkładane w postępowaniu przetargowym, sporządzone w języku innym niż polski, powinny być przedłożone wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski. Z cudzoziemcem nie władającym językiem polskim, w przetargu winien uczestniczyć tłumacz przysięgły.

Osoby, przystępujące do przetargu reprezentujące oferentów powinny posiadać notarialne pełnomocnictwo.

Uczestnik przetargu może zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Prezydenta Miasta Słupska w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego. W przypadku wniesienia skargi Prezydent Miasta wstrzymuje dalsze czynności związane ze zbyciem nieruchomości do czasu rozpatrzenia skargi.

Cena nieruchomości sprzedawanej w drodze przetargu podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.

Osobie, która wygra przetarg, a uchyli się od zawarcia umowy notarialnej wpłaconego wadium nie zwraca się. Koszty zawarcia umowy notarialnej ponosi nabywca.

Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Słupsku Plac Zwycięstwa 3, w Wydziale Zarządzania Nieruchomościami pokój 215, pod nr tel. 59 84 88 472 oraz na stronie internetowej www.slupsk.pl.

Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny w trybie właściwym dla ogłoszenia.

Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
12 czerwca 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
12 czerwca 2024
Nazwa pliku:
Mapa terenu
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
12 czerwca 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
12 czerwca 2024
Nazwa pliku:
MAPA
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
12 czerwca 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
12 czerwca 2024

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek