Przetargi

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

I rokowania ograniczone na sprzedaż nieruchomości położonej przy ul. A. Grottgera w Słupsku


Prezydent Miasta Słupska ogłasza

I rokowania ograniczone na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej

położonej przy ulicy Artura Grottgera w Słupsku

stanowiącej własność Miasta Słupska

Przedmiotem I rokowań ograniczonych jest nieruchomość niezabudowana oznaczona w ewidencji gruntów jako działka nr 243/38 o powierzchni 3740 m2 położona przy ul. A. Grottgera w obrębie nr 0011 miasta Słupska, KW nr SL1S/00034611/2.

Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 275 000,00 zł, zaliczka – 27 500,00 zł.

Do ceny sprzedaży nieruchomości ustalonej w rokowaniach doliczony zostanie należny podatek VAT w stawce 23%.

Cena sprzedaży nieruchomości może zostać rozłożona maksymalnie na cztery równe raty na okres 4 lat.

Działka nr 243/38 znajduje się na obszarze miasta objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego "Krzywoustego" na terenie o funkcji: teren komunikacji – bocznice kolejowe. Zasady, parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz informacje dotyczące zagospodarowania przedmiotowego terenu zostały zapisane w karcie terenu (14 KB) ww. planu zagospodarowania. Na terenie 14 KB dopuszcza się zmianę sposobu użytkowania na teren przemysłowo-składowy (8 PU).

W ewidencji gruntów działka sklasyfikowana jest jako tereny kolejowe – Tk.

Nieruchomość położona w południowej części miasta, kształt działki nieregularny, wielokątny, sąsiedztwo bezpośrednie stanowi zabudowa przemysłowo-usługowo-składowa, tory kolejowe oraz droga krajowa nr 21, teren z nierównościami, porośnięty niską roślinnością, krzewami i drzewami.

Na terenie działki nr 243/38 znajdują się: niezamknięty budynek niemieszkalny w złym stanie technicznym nadającym się do rozbiórki, napowietrzna sieć cieplna, podziemna linia energetyczna, słupy oświetleniowe z podporami, sieć wodociągowa, przewód oraz studzienki kanalizacyjne, włazy, pozostałości po torach oraz bocznicy kolejowej, częściowe ogrodzenie, teren działki nieogrodzony.

Nieruchomość położona na terenie uzbrojonym możliwość podłączenia należy uzgodnić z gestorami sieci. Nabywca nieruchomości zobowiązany będzie do udostępnienia nieruchomości gestorom sieci w związku z ewentualnym dokonywaniem konserwacji czy naprawy występujących na działce urządzeń i sieci.

Działka nr 243/38 na postawie umów nr 14/2022 i 15/2022 z dnia 24.03.2022 r. aneksowanych w dn. 26.10.2023 r. została częściowo udostępniona firmie ENGIE EC Słupsk Sp. z o.o. w celu przeprowadzenia prac budowlanych związanych z demontażem napowietrznej sieci cieplnej wraz z podporą oraz budową podziemnej sieci cieplnej. Umowy obowiązują do dnia 31.12.2025 r. Nabywca nieruchomości zobowiązany będzie do jej udostępnienia w związku z przeprowadzaniem ww. prac budowlanych.

Przedmiotowa nieruchomość nie posiada dostępu do drogi publicznej, nie spełnia zatem wymogów samodzielnej działki budowlanej i nie może zostać zagospodarowana jako odrębna nieruchomość.

Działka nr 243/38 przeznaczona została do sprzedaży w trybie rokowań ograniczonych na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległych położonych w Słupsku, oznaczonych w ewidencji gruntów jako działki nr 243/21, 243/28, 242, 243/10, 650 położonych przy ul. A. Grottgera w obrębie nr 0011 oraz działki nr 1/1 położonej przy ulicy Witkacego w obrębie nr 0012.

I przetarg ustny ograniczony na sprzedaż ww. nieruchomości odbył się w dniu 24.01.2024 r., II przetarg ustny ograniczony odbył się w dniu 17.04.2024 r., III przetarg ustny ograniczony odbył się w dniu 04.07.2024 r.

Rokowania odbędą się w dniu 29.10.2024 r. o godz. 1200 w sali nr 212 Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 (II p.).

Warunkami uczestnictwa w rokowaniach są:

1. Wpłacenie zaliczki do dnia 23.10.2024 r. na konto Miasto Słupsk mBank S.A. nr 08 1140 1153 0000 2175 4200 1011. W tytule wpłaty zaliczki należy wpisać „Rokowania ul. A. Grottgera” oraz wpisać dane uczestników rokowań (nazwę podmiotu lub imię i nazwisko).Za datę wniesienia zaliczki uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Miasta Słupska.

2. Złożenie pisemnego zgłoszenia udziału w rokowaniach do dnia 23.10.2024 r. do godz. 1400 w zamkniętych kopertach opisanych „Rokowania ul. A. Grottgera – nie otwierać koperty do dnia 29.10.2024 r.” w sekretariacie Wydziału Zarządzania Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Słupsku w pok. 217.

3. Posiadanie tytułu prawnego w postaci prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego do nieruchomości położonych w obrębie nr 0011 miasta Słupska oznaczonych jako działki nr 243/21, 243/28, 242, 243/10, 650 oraz położonej w obrębie nr 0012 miasta Słupska działki nr 1/1 (elektroniczny odpis z księgi wieczystej dla posiadanej nieruchomości lub aktualny wypis z rejestru gruntów).

Zgłoszenie udziału w rokowaniach powinno zawierać:

1. Imię, nazwisko i adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, jeżeli zgłaszającym jest osoba prawna lub inny podmiot.

2. Datę sporządzenia zgłoszenia.

3. Oświadczenie, że zgłaszający zapoznał się z warunkami rokowań i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń.

4. Proponowaną cenę i sposób jej zapłaty (zgłoszenia z innym niż podanym sposobem zapłaty nie będą rozpatrywane).

5. Do zgłoszenia należy dołączyć kopię dowodu wpłaty zaliczki.

6. Osoba nie posiadająca obywatelstwa polskiego w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. 2017 r., poz. 2278) powinna posiadać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nabywanej nieruchomości, bądź wskazać przepis, na mocy którego jest zwolniona z uzyskania zezwolenia, zgodnie z ustawą. Dokumenty przedkładane w postępowaniu przetargowym, sporządzone w języku innym niż polski, powinny być przedłożone wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski.

7. Dotyczy wyłącznie przedsiębiorców:

Informujemy, że w przypadku rozłożenia ceny nieruchomości (ustalonej w drodze rokowań) na raty zastosowanie mają przepisy o pomocy publicznej. Konieczne jest przedłożenie w przedmiotowej ofercie również informacji, o których mowa w art. 37 ustawy z 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 702) i przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r., nr 53, poz. 311 z późn. zm.) oraz oświadczenia, że w przypadku braku możliwości otrzymania pomocy de minimis oferowana cena zostanie zapłacona jednorazowo.

8. Podpis oferenta.


Osoby przystępujące do rokowań winny posiadać dokument potwierdzający tożsamość i okazać go Komisji przeprowadzającej rokowania. W przypadku osób prawnych wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego. Małżonkowie biorą udział w rokowaniach osobiście (łącznie) lub okazując pełnomocnictwo współmałżonka. W przypadku ustanowienia pełnomocnika wymagane jest pełnomocnictwo z notarialnym poświadczeniem podpisu. Powyższe dokumenty winny być przedłożone Komisji przeprowadzającej rokowania w dniu rokowań pod rygorem nie dopuszczenia do udziału w ich ustnej części.

Z cudzoziemcem nie władającym językiem polskim, w rokowaniach winien uczestniczyć tłumacz przysięgły.

Komisja przeprowadzająca rokowania odmawia udziału w ustnej części rokowań osobom, których zgłoszenia:

  • nie odpowiadają warunkom rokowań,

  • zostały złożone po wyznaczonym terminie,

  • nie zawierają danych, o których mowa w ogłoszeniu lub dane te są niekompletne oraz nie zawierają dowodów wpłaty zaliczki,

  • są nieczytelne lub budzą wątpliwości co do ich treści.

Rokowania przeprowadzone zostaną w dwóch częściach. W części pierwszej komisja w obecności uczestników otwiera zgłoszenia, sprawdza dane w nich zawarte, tożsamość uczestników oraz kwalifikuje zgłoszenia do części ustnej rokowań. Część ustna zostanie przeprowadzona bezpośrednio po części pierwszej, osobno z każdą z osób zakwalifikowaną do udziału w tej części.

Dodatkowe propozycje uczestników rokowań złożone w trakcie ustnej części rokowań nie mogą być mniej korzystne od zawartych w pisemnym zgłoszeniu. W przypadku złożenia przez uczestników rokowań równorzędnych propozycji komisja może zorganizować dodatkowe ustne rokowania z tymi osobami.

Osoba ustalona jako nabywca nieruchomości zobowiązana jest do podpisania umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego. W razie nie przystąpienia bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w uzgodnionym terminie i miejscu organizator rokowań może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi. Zaliczka nie podlega zwrotowi również w przypadku nieusprawiedliwionego nieuiszczenia ceny sprzedaży (lub pierwszej raty) w terminie uzgodnionym przez nabywcę ze zbywcą. Akt notarialny zostanie sporządzony na koszt nabywcy.

Ustalona cena sprzedaży nieruchomości podlega zapłacie nie później dwa dni przed zawarciem umowy przenoszącej własność (aktu notarialnego). W przypadku ceny sprzedaży rozłożonej na raty, pierwsza rata podlega zapłacie nie później niż dwa dni przed zawarciem umowy przenoszącej własność nieruchomości, a następne raty wraz z oprocentowaniem podlegają zapłacie w terminach ustalonych przez strony w umowie. Rozłożona na raty niespłacona część ceny podlega oprocentowaniu przy zastosowaniu stopy procentowej równej stopie redyskonta weksli stosowanej przez Narodowy Bank Polski. Wierzytelność Miasta z tytułu zabezpieczenia niezapłaconej części ceny podlega zabezpieczeniu hipoteką na rzecz Miasta Słupska.

Uczestnik rokowań jest zobowiązany do dokładnego zapoznania się z jego przedmiotem. Nabywca przejmuje nieruchomość w stanie istniejącym.

Rokowania mogą zakończyć się bez wybrania nabywcy nieruchomości.

Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do odwołania rokowań z uzasadnionej przyczyny w trybie właściwym dla ogłoszenia.

Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju 215 Urzędu Miejskiego w Słupsku (Wydział Zarządzania Nieruchomościami) lub telefonicznie 059 84 88 472 oraz na stronie internetowej www.slupsk.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.um.slupsk.pl.


Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
24 września 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
24 września 2024

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek