Przetargi

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, stanowiącej własność Miasta Słupska, położonej przy ulicy Szczecińskiej w obrębie nr 0010 miasta Słupska

rozpoczęcie przetargu: 28.01.2025 10:00 • Urząd Miejski Plac Zwycięstwa 3, sala 212

Prezydent Miasta Słupska ogłasza

I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, stanowiącej własność Miasta Słupska, położonej przy ulicy Szczecińskiej w obrębie nr 0010 miasta Słupska, oznaczonej w ewidencji gruntów jako:

działka nr 283/30 o powierzchni 1249 m2 - cena wywoławcza 570 000 zł, wadium 57 000 zł, postąpienie nie mniej niż 5 700 zł,

Do wylicytowanej ceny sprzedaży nieruchomości zostanie doliczony podatek VAT w stawce 23 %.

Dla nieruchomości Sąd Rejonowy w Słupsku prowadzi KW nr SL1S/00035108/0.

Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Andersa II” nieruchomość położona jest na terenie o funkcji: teren zabudowy usługowej. Zasady, parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz informacje dotyczące zagospodarowania przedmiotowego terenu zostały zapisane w karcie terenu (17.64.U) ww. planu zagospodarowania.

W ewidencji gruntów i budynków działka nr 283/30 sklasyfikowana jest jako: zurbanizowane tereny niezabudowane lub w trakcie zabudowy (Bp) oraz tereny rekreacyjno - wypoczynkowe (Bz).

Działka nr 283/30 położona jest w południowo-zachodniej części miasta, kształt regularny, czworokątny, zbliżony do prostokąta, sąsiedztwo bezpośrednie stanowi zabudowa usługowa, Parafia Rzymskokatolicka oraz pas drogowy o dużym natężeniu ruchu - ulica Szczecińska. Na terenie nieruchomości znajduje się fragment drogi dojazdowej o nawierzchni asfaltowej, w pozostałej niezabudowanej części teren z nierównościami, porośnięty trawą, krzewami oraz drzewami.

Przez teren działki przechodzą podziemne przewody: gazowy i dwa kanalizacyjne, ponadto na jej terenie usytuowane są włazy do sieci kanalizacyjnej, działka jest częściowo ogrodzona.

Nieruchomość posiada dostęp do drogi publicznej o nawierzchni asfaltowej t.j. ul. Szczecińskiej.

Nieruchomość położona na terenie uzbrojonym, możliwość podłączenia do infrastruktury technicznej należy uzgodnić z gestorami sieci. Nabywca nieruchomości zobowiązany będzie do udostępnienia działki gestorom sieci przesyłowych w związku z ewentualnym dokonywaniem konserwacji czy naprawy występujących na działce sieci.

Wpisana w dziale III księgi wieczystej KW nr SL1S/00035108/0 nieodpłatna i ustalona na czas nieoznaczony służebność gruntowa na rzecz każdoczesnych właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości oznaczonej nr 283/5, 283/11, 283/19 i 183/24, polegająca na prawie przejazdu i przechodu przez działkę nr 283/5, w pasie gruntu o szerokości 5 m2, w celu umożliwienia połączenia działki nr 283/5 z pasem drogowym ul. Szczecińskiej, częściowo wykonywana jest na działce nr 283/30, pozostałe wpisy z działu III nie obciążają ww. działki.

Przetarg odbędzie się 28.01.2025 r. o godzinie 10.00 w sali nr 212

Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 (II p.)

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium do 22.01.2025 r. na konto: Miasto Słupsk mBank SA nr 08 1140 1153 0000 2175 4200 1011. Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Miasta Słupska.

Dowód wniesienia wadium przez uczestnika przetargu podlega przedłożeniu komisji przetargowej przed otwarciem przetargu.

Przed przystąpieniem do przetargu konieczne jest okazanie komisji przetargowej dokumentu tożsamości przez uczestnika przetargu oraz dodatkowo w przypadku:

- osób, przystępujących do przetargu w charakterze pełnomocnika oferenta konieczne jest posiadanie pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego lub pełnomocnictwa z notarialnym poświadczeniem podpisu,

- osób fizycznych (w tym prowadzących działalność gospodarczą) pozostających w związku małżeńskim, a nieposiadających rozdzielności majątkowej, do dokonywania czynności przetargowych konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem drugiego małżonka w formie aktu notarialnego, lub z pełnomocnictwem drugiego małżonka z notarialnym poświadczeniem podpisu, zawierającym zgodę na nabycie nieruchomości i zaciągnięcie zobowiązań z tego tytułu,

- podmiotów innych niż osoby fizyczne – konieczne jest przedłożenie aktualnego dokumentu, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania tego podmiotu (wydruk z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego),

- osoby nie posiadającej obywatelstwa polskiego w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. 2017 r., poz. 2278) powinna posiadać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nabywanej nieruchomości, bądź wskazać przepis, na mocy którego jest zwolniona z uzyskania zezwolenia, zgodnie z ustawą. Dokumenty przedkładane w postępowaniu przetargowym, sporządzone w języku innym niż polski, powinny być przedłożone wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski. Z cudzoziemcem nie władającym językiem polskim, w przetargu winien uczestniczyć tłumacz przysięgły.

Uczestnik przetargu może zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Prezydenta Miasta Słupska w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego. W przypadku wniesienia skargi Prezydent Miasta wstrzymuje dalsze czynności związane ze zbyciem nieruchomości do czasu rozpatrzenia skargi.

Cena nieruchomości sprzedawanej w drodze przetargu podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.

Osobie, która wygra przetarg, a uchyli się od zawarcia umowy notarialnej wpłaconego wadium nie zwraca się. Koszty zawarcia umowy notarialnej ponosi nabywca.

Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju 215 Urzędu Miejskiego w Słupsku (Wydział Zarządzania Nieruchomościami) lub telefonicznie 059 84 884 72 oraz na stronie internetowej www.slupsk.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.um.slupsk.pl.

Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny w trybie właściwym dla ogłoszenia.

Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
26 listopada 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
26 listopada 2024
Informację zaktualizował:
Aneta Pilch
Data aktualizacji:
27 listopada 2024
Nazwa pliku:
MAPA
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
26 listopada 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
26 listopada 2024
Nazwa pliku:
Mapa terenu
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
26 listopada 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
26 listopada 2024
Nazwa pliku:
Karta terenu MPZP
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
26 listopada 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
27 listopada 2024
Nazwa pliku:
Mapa MPZP
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
26 listopada 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
26 listopada 2024
Nazwa pliku:
ZDJĘCIE
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
26 listopada 2024
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
26 listopada 2024

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek