Przetargi

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

I rokowania na sprzedaż części nieruchomości (lokalu niemieszkalnego) stanowiącej własność Miasta Słupska położonej w Słupsku przy ulicy Władysława Reymonta 2.

OGŁOSZENIE O ROKOWANIACH

Prezydent Miasta Słupska ogłasza I rokowania na sprzedaż części nieruchomości (lokalu niemieszkalnego) stanowiącej własność Miasta Słupska położonej w Słupsku przy ulicy Władysława Reymonta 2.

  1. Przedmiotem I rokowań jest lokal niemieszkalny nr 9 położony na poddaszu w budynku przy ul. Władysława Reymonta 2 w Słupsku o powierzchni użytkowej 51,74 m2 składający się z 4 pomieszczeń wraz z udziałem 451/10000 we własności części wspólnych budynku i w prawie własności działki gruntu oznaczonej nr 431/2 o powierzchni 322 m² w obrębie nr 0006 Miasta Słupska. Dla przedmiotowej nieruchomości Sąd Rejonowy w Słupsku prowadzi księgę wieczystą nr SL1S/00021979/5.

  2. Nieruchomość położona przy ulicy Władysława Reymonta 2 znajduje się na obszarze miasta, na którym obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego „Mickiewicza” na terenie o funkcji: tereny adaptowanej zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z usługami wbudowanymi usługi: handlu, gastronomii, administracji, turystyki, kultury oraz inne nieuciążliwe (3.2.MWU). Obiekt figuruje w wykazie gminnej ewidencji zabytków Miasta Słupska jako inny zabytek nieruchomy znajdujący się w wojewódzkiej ewidencji zabytków województwa pomorskiego. W związku z tym podlega uwarunkowaniom zgodnym z zapisami obowiązującego na tym terenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

  3. Dla lokalu nie ma obowiązku sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej, gdyż budynek w którym znajduje się lokal, podlega ochronie na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (zwolnienie art. 3 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2024 r. poz. 101).

  4. Nieruchomość zlokalizowana jest w centrum miasta. W lokalu brak ogrzewania oraz widocznej wyprowadzonej instalacji kanalizacyjnej i wodociągowej. Lokal w trakcie prac remontowych.

  5. Nieruchomość przeznaczona jest do sprzedaży na własność. Poprzednie przetargi na sprzedaż nieruchomości wymienionej w ogłoszeniu odbyły się w dniach: 03.09.2024 r. oraz 05.11.2024 r. Przetargi zakończyły się wynikiem negatywnym.

  6. Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 58 800,00 zł (słownie: pięćdziesiąt osiem tysięcy osiemset złotych 00/100). Sprzedaż zwolniona od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 poz. 361 ze zmianami).

  7. Miejsce i termin rokowań:

    Rokowania odbędą się w dniu 28 marca 2025 r. o godz. 10.00 w sali nr 212 Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 (II piętro).

    Lokal będzie udostępniony do oglądania w dniu 17.03.2025 r. o godzinie 1500.

  8. Warunkiem przystąpienia do rokowań jest wpłata zaliczki w pieniądzu w wysokości 5 880,00 zł, pobieranej tytułem zabezpieczenia kosztów w przypadku uchylenia się od zawarcia umowy sprzedaży. Zaliczkę w odpowiedniej wysokości należy wpłacić do dnia 24 marca 2025 r. na konto Miasta Słupska mBank nr 08 1140 1153 0000 2175 4200 1011.

  9. W tytule wpłaty zaliczki należy wpisać „Rokowania ul. Władysława Reymonta 2/9” oraz wpisać dane uczestników rokowań (nazwę lub imię i nazwisko). Zaliczka winna być wniesiona z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Urzędu najpóźniej w dniu 24 marca 2025 r. pod rygorem uznania przez organizatora rokowań, że warunek wpłaty zaliczki nie został spełniony. Zaliczki wpłacone przez uczestników, zostaną zwrócone niezwłocznie po zamknięciu rokowań, nie później niż przed upływem 3 dni od dnia ich zamknięcia, a uczestnikowi wybranemu jako kandydat na nabywcę nieruchomości zaliczka zostanie zaliczona na poczet pozostałej kwoty ceny nabycia nieruchomości.

  10. Zgłoszenie udziału w rokowaniach należy składać w zamkniętych kopertach opisanych „Rokowania - ul. W. Reymonta 2/9 - nie otwierać koperty do dnia 28.03.2025 r.w terminie do dnia 24 marca 2025 r. do godz. 15.00. w Urzędzie Miejskim w Słupsku w pokój nr 217 (II piętro - sekretariat Wydziału Zarządzania Nieruchomościami).

    Zgłoszenie (formularz zgłoszenia w załączniku poniżej lub do pobrania w pokoju nr 215 Urzędu Miejskiego w Słupsku) powinno zawierać:

    - imię, nazwisko i adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, jeżeli zgłaszającym jest osoba prawna lub inny podmiot,

    - datę sporządzenia zgłoszenia,

    - oświadczenie, że zgłaszający zapoznał się z warunkami rokowań i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,

    - proponowaną cenę i sposób jej zapłaty (zapłata jednorazowa),

    - kopię dowodu wpłaty zaliczki,

    - osoba nie posiadająca obywatelstwa polskiego w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. z 2017 r., poz. 2278) powinna posiadać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nabywanej nieruchomości, bądź wskazać przepis, na mocy którego jest zwolniona z uzyskania zezwolenia, zgodnie z ustawą. Dokumenty przedkładane w postępowaniu przetargowym, sporządzone w języku innym niż polski, powinny być przedłożone wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski.

  11. Osoby przystępujące do rokowań winny posiadać dokument potwierdzający tożsamość i okazać go Komisji przeprowadzającej rokowania. W przypadku osób prawnych wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego. Małżonkowie biorą udział w rokowaniach osobiście (łącznie) lub okazując pełnomocnictwo współmałżonka. W przypadku ustanowienia pełnomocnika wymagane jest pełnomocnictwo z notarialnym poświadczeniem podpisu. Powyższe dokumenty winny być przedłożone Komisji przeprowadzającej rokowania w dniu rokowań pod rygorem nie dopuszczenia do udziału w ich ustnej części.

    Z cudzoziemcem nie władającym językiem polskim, w rokowaniach winien uczestniczyć tłumacz przysięgły.

  12. Komisja przeprowadzająca rokowania odmawia udziału w ustnej części rokowań osobom, których zgłoszenia:

    - nie odpowiadają warunkom rokowań;

    - zostały złożone po wyznaczonym terminie;

    - nie zawierają danych, o których mowa w pkt 10 ogłoszenia lub dane te są niekompletne oraz nie zawierają dowodów wpłaty zaliczki;

    - są nieczytelne lub budzą wątpliwości co do ich treści.

  13. Rokowania przeprowadzone zostaną w dwóch częściach. W części pierwszej komisja w obecności uczestników otwiera zgłoszenia, sprawdza dane w nich zawarte, tożsamość uczestników oraz kwalifikuje zgłoszenia do części ustnej rokowań. Część ustna zostanie przeprowadzona bezpośrednio po części pierwszej, osobno z każdą z osób zakwalifikowaną do udziału w tej części.

  14. Dodatkowe propozycje uczestników rokowań złożone w trakcie ustnej części rokowań nie mogą być mniej korzystne od zawartych w pisemnym zgłoszeniu. W przypadku złożenia przez uczestników rokowań równorzędnych propozycji komisja może zorganizować dodatkowe ustne rokowania z tymi osobami.

  15. Osoba ustalona jako nabywca nieruchomości zobowiązana jest do podpisania umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego. W razie nie przystąpienia bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy w uzgodnionym terminie i miejscu organizator rokowań może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacona zaliczka nie podlega zwrotowi. Zaliczka nie podlega zwrotowi również w przypadku nieusprawiedliwionego nieuiszczenia ceny sprzedaży w terminie uzgodnionym przez nabywcę ze zbywcą. Akt notarialny zostanie sporządzony na koszt nabywcy.

  16. Ustalona cena sprzedaży nieruchomości podlega zapłacie nie później dwa dni przed zawarciem umowy przenoszącej własność (aktu notarialnego).

  17. Uczestnik rokowań jest zobowiązany do dokładnego zapoznania się z jego przedmiotem. Nabywca przejmuje nieruchomość w stanie istniejącym.

  18. Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do zamknięcia rokowań bez wybrania nabywcy nieruchomości.

  19. Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do odwołania rokowań z uzasadnionej przyczyny w trybie właściwym dla ogłoszenia.

  20. Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju nr 215 Urzędu Miejskiego w Słupsku (Wydział Zarządzania Nieruchomościami) lub telefonicznie 059 84 88 332 oraz na stronie internetowej www.slupsk.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.um.slupsk.pl.



Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania
Data wytworzenia:
24 lutego 2025
Informację opublikował:
Agnieszka Szadkowska
Data publikacji:
24 lutego 2025
Nazwa pliku:
zgłoszenie udziału DRUK
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania
Data wytworzenia:
24 lutego 2025
Informację opublikował:
Agnieszka Szadkowska
Data publikacji:
24 lutego 2025

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

eDoręczenia:
AE:PL-27519-27387-GFTTB-18

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek