Przetargi

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

I przetarg ustny ograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej, położonej przy ulicy Cienistej w Słupsku, stanowiącej własność Miasta Słupska

rozpoczęcie przetargu: 12.08.2025 12:00 • Urząd Miejski Plac Zwycięstwa 3, sala 212

Prezydent Miasta Słupska ogłasza

I przetarg ustny ograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej,

położonej przy ulicy Cienistej w Słupsku,

stanowiącej własność Miasta Słupska.

Przedmiotem przetargu jest nieruchomość niezabudowana, oznaczona w ewidencji gruntów jako działka nr 83/3 o powierzchni 198 m², położona przy ulicy Cienistej w obrębie nr 0003 miasta Słupska, KW nr SL1S/00042799/2.

Cena wywoławcza 38 000 zł, wadium 3 800 zł, postąpienie nie mniej niż 380 zł.

Do wylicytowanej ceny sprzedaży nieruchomości zostanie doliczony podatek VAT w stawce 23 %.


Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Kaszubska-Zachód” nieruchomość położona jest na terenie o funkcji: tereny mieszkaniowe jednorodzinne, tereny usług. Zasady, parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz informacje dotyczące zagospodarowania przedmiotowego terenu zostały zapisane w karcie terenu (06.22.MN,U) ww. planu zagospodarowania.

W ewidencji gruntów działka nr 83/3 sklasyfikowana jest jako grunty orne RIVb, nabywca nieruchomości zobowiązany jest do uzyskania zezwolenia na wyłączenie działki z produkcji rolniczej.

Nieruchomość położona w północnej części miasta, sąsiedztwo bezpośrednie stanowi nieruchomość zabudowana budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym w zabudowie zagrodowej, działki rolne oraz pas drogowy ulicy Cienistej. Działka o kształcie nieregularnym, sześciokątnym, teren z nierównościami oraz ze spadkiem w stronę południową, częściowo utwardzony kostką brukową (w formie podjazdu), w pozostałej części porośnięty roślinnością niską oraz wysoką. Znajdujące się na działce nakłady w postaci części budynku gospodarczego o numerze ewidencyjnym 257 stanowią własność osoby prywatnej. Nieruchomość nie posiada dostępu do drogi publicznej.

Przez teren działki przechodzi przewód gazowy, nabywca nieruchomości zobowiązany będzie do udostępnienia jej gestorowi sieci przesyłowej w związku z ewentualnym dokonywaniem konserwacji czy naprawy przewodu.

Działka nr 83/3 objęta jest obowiązującą umową dzierżawy, która zostanie wypowiedziana w przypadku sprzedaży nieruchomości.

  • Wpisane w dziale III księgi wieczystej nr SL1S/00042799/2 ograniczone prawa rzeczowe i ostrzeżenie nie dotyczą nieruchomości stanowiącej przedmiot niniejszej sprzedaży.

Działka nr 83/3 z uwagi na wielkość, ukształtowanie terenu oraz brak dostępu do drogi publicznej nie spełnia wymogów samodzielnej działki budowlanej i nie może zostać zagospodarowana jako odrębna nieruchomość. Przedmiotowa działka przeznaczona została do sprzedaży w trybie przetargu ustnego ograniczonego na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległych, oznaczonych w ewidencji gruntów jako działki nr 88/3 i nr 84, położonych przy ul. Cienistej w obrębie nr 0003 miasta Słupska.

Warunkami uczestnictwa w przetargu są:

1. Wpłacenie wadium do dnia 06.08.2025 r. na konto Miasto Słupsk mBank S.A. nr 08 1140 1153 0000 2175 4200 1011. Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Miasta Słupska.

2. Posiadanie tytułu prawnego w postaci prawa własności nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów jako działki nr 88/3 i nr 84, położonych przy ul. Cienistej w obrębie nr 0003 miasta Słupska.

Pisemne zgłoszenie uczestnictwa w przetargu wraz z dowodami potwierdzającymi spełnienie warunków uczestnictwa w przetargu należy złożyć w sekretariacie Wydziału Zarządzania Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Słupsku w pokoju 217 (II piętro) lub przesłać na adres Urząd Miejski w Słupsku Wydział Zarządzania Nieruchomościami Plac Zwycięstwa 3 76-200 Słupsk do dnia 06.08.2025 r. do godziny 1400.

Komisja przetargowa po sprawdzeniu dowodów, o których mowa wyżej dokona kwalifikacji osób do uczestnictwa w przetargu wywieszając listę osób zakwalifikowanych na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Słupsku w dniu 11.08.2025 r. (obok pokoju 224) oraz zamieszczając w Biuletynie Informacji Publicznej.

Przetarg odbędzie się w dniu 12.08.2025 r. o godz. 1200 w sali nr 212 Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 (II p.).


Przed przystąpieniem do przetargu konieczne jest okazanie komisji przetargowej dokumentu tożsamości przez uczestnika przetargu oraz dodatkowo w przypadku:

- osób, przystępujących do przetargu w charakterze pełnomocnika oferenta konieczne jest posiadanie pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego lub pełnomocnictwa z notarialnym poświadczeniem podpisu,

- osób fizycznych (w tym prowadzących działalność gospodarczą) pozostających w związku małżeńskim, a nieposiadających rozdzielności majątkowej, do dokonywania czynności przetargowych konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem drugiego małżonka w formie aktu notarialnego, lub z pełnomocnictwem drugiego małżonka z notarialnym poświadczeniem podpisu, zawierającym zgodę na nabycie nieruchomości i zaciągnięcie zobowiązań z tego tytułu.

- podmiotów innych niż osoby fizyczne – konieczne jest przedłożenie aktualnego dokumentu, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania tego podmiotu (wydruk z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego),

- osoby nie posiadającej obywatelstwa polskiego w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. 2017 r., poz. 2278) powinna posiadać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nabywanej nieruchomości, bądź wskazać przepis, na mocy którego jest zwolniona z uzyskania zezwolenia, zgodnie z ustawą. Dokumenty przedkładane w postępowaniu przetargowym, sporządzone w języku innym niż polski, powinny być przedłożone wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski. Z cudzoziemcem nie władającym językiem polskim, w przetargu winien uczestniczyć tłumacz przysięgły.

Osoby, przystępujące do przetargu reprezentujące oferentów powinny posiadać notarialne pełnomocnictwo.

Uczestnik przetargu może zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Prezydenta Miasta Słupska w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego. W przypadku wniesienia skargi Prezydent Miasta wstrzymuje dalsze czynności związane ze zbyciem nieruchomości do czasu rozpatrzenia skargi.

Cena nieruchomości sprzedawanej w drodze przetargu podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.

Osobie, która wygra przetarg, a uchyli się od zawarcia umowy notarialnej wpłaconego wadium nie zwraca się. Koszty zawarcia umowy notarialnej ponosi nabywca.

Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Słupsku Plac Zwycięstwa 3, w Wydziale Zarządzania Nieruchomościami pokój 224, pod nr tel. 59 84 88 472 oraz na stronie internetowej www.slupsk.pl.

Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny w trybie właściwym dla ogłoszenia.


Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
11 lipca 2025
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
11 lipca 2025
Nazwa pliku:
Mapa terenu
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
11 lipca 2025
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
11 lipca 2025

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

eDoręczenia:
AE:PL-27519-27387-GFTTB-18

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek