Przetargi

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

I przetarg ustny ograniczony na dzierżawę nieruchomości, stanowiącej własność Miasta Słupska, położonej przy ulicy M. Fogga, S. Banacha oraz T. Nalepy w obrębie nr 0008 miasta Słupska

rozpoczęcie przetargu: 20.10.2025 9:00 • Urząd Miejski, pl. Zwycięstwa 3, sala nr 212

WYBIERAM SŁUPSK!

Prezydent Miasta Słupska


ogłasza I przetarg ustny ograniczony na dzierżawę nieruchomości, stanowiącej własność Miasta Słupska, położonej przy ulicy M. Fogga, S. Banacha oraz T. Nalepy w obrębie nr 0008 miasta Słupska.

I. OPIS NIERUCHOMOŚCI:

1. Przedmiotem przetargu jest dzierżawa gruntuw częściach o łącznej powierzchni 11,7581 ha, stanowiącego nieruchomość gruntową niezabudowaną oznaczoną jako działka nr 1/4 o całkowitej powierzchni 3,9438 ha,działka nr 11 o całkowitej powierzchni 6,3023 ha,działka nr 12/3 o całkowitej powierzchni 1,2316 haoraz działka nr 12/2 o całkowitej powierzchni 1,1313 ha położoną przy ul. M. Fogga, S. Banacha oraz T. Nalepy w obrębie nr 0008 miasta Słupska, z przeznaczeniem na uprawy rolne. Dla przedmiotowej nieruchomości, Sąd Rejonowy w Słupsku VII Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę nr SL1S/00034211/8.

2. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Dzielnica Mieszkaniowa Zachód” ww. nieruchomość znajduje się na terenie o funkcjach: obszar funkcji mieszkalnej wielorodzinnej (karta terenu: 1.MW, 2.MW) oraz obszar koncentracji usług publicznych – usługi oświaty, sportu i rekreacji, usługi w zakresie ochrony zdrowia, usługi kultu religijnego, handlu, gastronomii, rzemiosła, administracji oraz pozostałe usługi o charakterze centrotwórczym (karta terenu: 2.UP).

3. Zasady, parametry oraz informacje dotyczące zagospodarowania przedmiotowego terenu zostały zapisane w wymienionych kartach terenu ww. planu zagospodarowania.

Działki o numerach 1/4, 11, 12/3 oraz 12/2 według ewidencji gruntów i budynków stanowią użytek gruntowy oznaczony symbolem RIIIa – grunty orne.


II. TERMIN I OPŁATY:

  1. Okres dzierżawy: 3 lata od dnia podpisania umowy;

  2. Kwota wywoławcza stanowiąca roczną wysokość czynszu: 10.000,00 zł;

  3. Wadium: 1.000,00 zł;

  4. Postąpienie nie mniej niż: 100,00 zł.

  5. Czynsz za dzierżawę nieruchomości podlega corocznej waloryzacji o średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.


III. UZASADNIENIE OGRANICZENIA PRZETARGU:

1. Ograniczenie niniejszego przetargu wynika z art. 2a ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 423 z późn. zm.), który wskazuje, że uczestnikiem przedmiotowej procedury mogą być tylko rolnicy indywidualni.

2. Na podstawie art. 6 ustawy z dnia z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego za rolnika indywidualnego uważa się osobę fizyczną będącą właścicielem, użytkownikiem wieczystym, samoistnym posiadaczem lub dzierżawcą nieruchomości rolnych, których łączna powierzchnia użytków rolnych nie przekracza 300 ha, posiadającą kwalifikacje rolnicze oraz co najmniej od 5 lat zamieszkałą w gminie, na obszarze której jest położona jedna z nieruchomości rolnych wchodzących w skład gospodarstwa rolnego i prowadzącą przez ten okres osobiście to gospodarstwo.


IV. WARUNKI PRZETARGU:

Warunkami przystąpienia do przetargu są:

  1. Wpłacenie wadium do dnia 13.10.2025 r.na rachunek bankowy Miasta Słupska w mBank S.A. nr 08 1140 1153 0000 2175 4200 1011 z opisem w tytule wpłaty: „WADIUM na dzierżawę nieruchomości oznaczonej numeramidziałek 1/4, 11, 12/3, 12/2 obręb nr 0008. W przypadku dokonania wpłaty wadium przez osoby trzecie, które nie będą uczestniczyły bezpośrednio w przetargu, w tytule należy podać dane oferenta tj. nazwisko i imię wraz z oznaczeniem numeru nieruchomości. Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek Miasta Słupska.

Pisemne zgłoszenie uczestnictwa w przetargu wraz z dowodami potwierdzającymi spełnienie ww. warunków należy złożyć w sekretariacie Wydziału Zarządzania Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Słupsku w pokoju 217 (II piętro) lub przesłać na adres: Urząd Miejski w Słupsku Wydział Zarządzania Nieruchomościami, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk do dnia13.10.2025 r.do godz. 15:30.

Komisja przetargowa po sprawdzeniu dowodów, o których mowa wyżej dokona kwalifikacji osób do uczestnictwa w przetargu, wywieszając listę zakwalifikowanych do przetargu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Słupsku
do dnia 16.10.2025 r. (obok pokoju 213) oraz zamieszczając w Biuletynie Informacji Publicznej.

  1. Spełnienie kryteriów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 kwietnia 2003 r. o kształtowaniu ustroju rolnego.

  2. Wymagane dokumenty jakie należy dołączyć do zgłoszenia uczestnictwa w przetargu.

  1. Dowód potwierdzający osobiste prowadzenie gospodarstwa rolnego przez okres co najmniej 5 lat (oświadczenie o osobistym prowadzeniu gospodarstwa, podpisane w obecności pracownika urzędu lub notariusza, z poświadczeniem przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, kopie umów zawartych z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, kopie faktur za sprzedaż produktów rolnych, itp.);

  2. Oświadczenie oferenta o łącznej powierzchni użytków rolnych nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego;

  3. Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały przez okres co najmniej 5 lat na terenie gminy, w której znajduje się jedna z nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa oraz kopia tytułu prawnego do władania ww. nieruchomością;

  4. Dokumenty potwierdzające kwalifikacje rolnicze oferenta zgodnie z treścią art. 6 ust. 2 pkt 2 i ust. 3 oraz art. 7 ust. 9 ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego w związku z treścią § 6 i § 7 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie kwalifikacji rolniczych posiadanych przez osoby wykonujące działalność rolniczą (Dz. U. z 2012 r. poz. 109 z późn. zm.);

  5. Potwierdzenie wniesienia wadium;

  6. Oświadczenie, że oferent zapoznał się ze stanem faktycznym i formalno – prawnym przedmiotu przetargu oraz warunkami przetargu i nie wnosi z tego tytułu żadnych zastrzeżeń;

  7. Osoby fizyczne pozostające w związku małżeńskim i posiadające ustrój wspólności majątkowej – powinny dodatkowo złożyć pisemne oświadczenie współmałżonka, iż wyraża on zgodę na dzierżawę nieruchomości będącej przedmiotem przetargu za kwotę czynszu wylicytowaną przez współmałżonka przystępującego do przetargu.

4. Wzór zgłoszenia dostępny jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.um.slupsk.pl oraz w pokoju nr 312-B Urzędu Miejskiego w Słupsku.

Przetarg odbędzie się w dniu 20.10.2025 r. o godzinie 9:00 w sali nr 212 Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 (II p.).

5. Przed przystąpieniem do przetargu konieczne jest okazanie komisji przetargowej dokumentu tożsamości przez uczestnika przetargu oraz dodatkowo w przypadku:

  1. Osób, przystępujących do przetargu w charakterze pełnomocnika oferenta konieczne jest posiadanie pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego lub pełnomocnictwa z notarialnym poświadczeniem podpisu,

  2. Osób, niewładających językiem polskim (cudzoziemcy), w przetargu winien uczestniczyć tłumacz przysięgły.


V. DODATKOWE INFORMACJE:

1. Wadium nie podlega zwrotowi uczestnikowi przetargu, który zaoferował najwyższą kwotę czynszu, lecz uchylił się od zawarcia umowy. Pozostałym uczestnikom postępowania wadium zwracane jest w terminie 3 dni roboczych od dnia zakończenia przetargu.

2. Zgodnie z zapisami Zarządzenia Nr 484/ZN/2023 Prezydenta Miasta Słupska z dnia 28 czerwca 2023 r. do przeprowadzania przetargów na dzierżawę nieruchomości stosuje się odpowiednio przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. z 2021 r. poz. 2213).

3. Uczestnikom przetargu przysługuje prawo do złożenia skargi na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu w terminie 7 dni od jego zamknięcia.

W przypadku wniesienia skargi Prezydent Miasta Słupska wstrzymuje procedury związane z wydzierżawieniem nieruchomości.

W przypadku braku zaskarżenia czynności przetargowych lub w razie uznania skargi za niezasadną organ podaje do publicznej wiadomości informację o rozstrzygnięciu przetargu, poprzez ogłoszenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Słupsku.

4. Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny w trybie właściwym dla ogłoszenia.

5. Dodatkowe informacje w sprawie przetargu można uzyskać w pokoju 312-B Urzędu Miejskiego w Słupsku (Wydział Zarządzania Nieruchomościami) lub telefonicznie (59) 84 88 223 oraz na stronie internetowej www.slupsk.pl.

Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. Prezydenta Katarzyna Maruszak Dyrektor Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
29 sierpnia 2025
Informację opublikował:
Beata Tomczak
Data publikacji:
29 sierpnia 2025
Informację zaktualizował:
Beata Tomczak
Data aktualizacji:
16 października 2025
Nazwa pliku:
Zgłoszenie udziału w przetargu
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. Prezydenta Katarzyna Maruszak Dyrektor Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
29 sierpnia 2025
Informację opublikował:
Beata Tomczak
Data publikacji:
29 sierpnia 2025
Nazwa pliku:
Informacja o osobach dopuszczonych do przetargu
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. Prezydenta Ineza Pogorzały Kierownik Referatu Zarządzania Zasobem Miejskim
Data wytworzenia:
16 października 2025
Informację opublikował:
Beata Tomczak
Data publikacji:
16 października 2025

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

eDoręczenia:
AE:PL-27519-27387-GFTTB-18

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek