Przetargi

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Miasta Słupska, położonej przy ul. Raszyńskiej w obrębie nr 0014 miasta Słupska

rozpoczęcie przetargu: 28.01.2026 10:00 • Urząd Miejski Plac Zwycięstwa 3, sala 212

PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA

ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości, stanowiącej własność Miasta Słupska, położonej w obrębie nr 0014 miasta Słupska, oznaczonej w ewidencji gruntów jako:

- działka zabudowana numer 712 o powierzchni 4310 m2 położona przy ul. Raszyńskiej w Słupsku,

- działki numer: 187/4 o powierzchni 2 m2 i 187/6 o powierzchni 15 m2 położone od ul. Wysokiej w Słupsku, ul. Raszyńska w Słupsku.

Cena wywoławcza 3 000 000 zł, wadium: 300 000 zł, postąpienie nie mniej niż 30 000 zł.

Sprzedaż nieruchomości zwolniona od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2025 r. poz. 775).

Dla nieruchomości Sąd Rejonowy w Słupsku prowadzi KW nr SL1S/00018525/4 (działka nr 712) oraz KW nr SL1S/00040714/9 (działki nr 187/4 i 187/6).

Działki położone są we wschodniej części miasta, sąsiedztwo bezpośrednie stanowi zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna i wielorodzinna, pas drogowy ulicy Raszyńskiej. Kształt działki nr 712 nieregularny, wielokątny, o dość płaskim ukształtowaniu terenu. Działka zabudowana w ok. 5% jednokondygnacyjnym budynkiem niemieszkalnym o numerze ewidencyjnym 66, obejmującym sześć pomieszczeń o funkcji gospodarczo-garażowej. Powierzchnia użytkowa budynku: 190,76 m2. Budynek wykonany w technologii tradycyjnej, murowanej z cegły, dach pulpitowy o konstrukcji wykonanej z belek drewnianych, z deskowaniem pokryty papą, miejscowo uszkodzony. Ściany zewnętrzne i wewnętrzne otynkowane, miejscami znaczne ubytki w tynku, posadzki betonowe, drzwi wejściowe drewniane. Stan techniczny budynku wymaga przeprowadzenia remontu. Część pomieszczeń w budynku niemieszkalnym została oddana w najem na podstawie umów najmu, umowy zostaną rozwiązane w przypadku sprzedaży nieruchomości. W pozostałej części działka nr 712 jest częściowo utwardzona nawierzchnią betonową i asfaltową (pełniące funkcje boiska, parkingu oraz miejsca na kontenery na odpady) oraz porośnięta zielenią niską, wysoką oraz pojedynczymi drzewami.

Działki nr 187/4 i 187/6 posiadają regularny kształt, czterokątny, teren stosunkowo równy, porośnięty niską roślinnością.

W ewidencji gruntów działki sklasyfikowane są jako tereny mieszkaniowe – B.

Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Lelewela - A” nieruchomość położona jest na terenie o funkcji: tereny mieszkaniowe wielorodzinne (01.1.MW).

Działki nr 712, 187/4 i 187/6 posiadają pośredni dostęp do drogi publicznej o nawierzchni asfaltowej tj. ul. Wysokiej poprzez krótki odcinek drogi gruntowej poprzez działki nr 709 i 187/7. Działka nr 712 przylega bezpośrednio do drogi publicznej tj. ul. Raszyńskiej, ale nie ma urządzonego zjazdu do drogi.

Nieruchomość częściowo ogrodzona metalowym płotem, ogrodzenie nie znajduje się w granicach geodezyjnych nieruchomości, na działce nr 712 znajduje się część budynku mieszkalnego o numerze ewidencyjnym 226 oraz ogrodzenie tej nieruchomości.

Część działki nr 712 została udostępniona na miejsce gromadzenia odpadów komunalnych, umowa zostanie rozwiązana w przypadku sprzedaży nieruchomości.

Przez teren działek 712 i 187/6 przechodzi podziemny przewód telekomunikacyjny. Działki położone na terenie uzbrojonym, możliwość podłączenia należy uzgodnić z gestorami sieci.

Wpisana w dziale III księgi wieczystej KW nr SL1S/00040714/9 służebność nie jest wykonywana na nieruchomości stanowiącej przedmiot niniejszej sprzedaży.

Dla nieruchomości nie ma obowiązku sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej, zwolnienie art. 3 ust. 4 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2024 r. poz. 101).

Nieruchomość nie jest położona na obszarze: terenu górniczego, terenu zamkniętego, graniczącym z nieruchomościami oddanymi w trwały zarząd na cele obronności i bezpieczeństwa państwa, morskiego pasa nadbrzeżnego (w tym pasa ochronnego lub pasa technicznego), morskim znajdujących się w granicach portu lub przystani morskiej, specjalnej strefy ekonomicznej. Nieruchomość nie stanowi gruntu pod śródlądowymi wodami powierzchniowymi stojącymi.

Nieruchomość położona jest na obszarze Specjalnej Strefy Rewitalizacji ustanowionej Uchwałą Rady Miejskiej w Słupsku Nr XXXVII/573/21 z dnia 24 listopada 2021 r. w sprawie ustanowienia na obszarze rewitalizacji Miasta Słupska Specjalnej Strefy Rewitalizacji.

Nieruchomość nie jest obciążona prawami i roszczeniami osób trzecich ani nie toczy się żadne postępowanie administracyjne dotyczące prawidłowości nabycia ww. nieruchomości przez Miasto Słupsk. Nie występują w stosunku do tej nieruchomości jakiekolwiek ograniczenia w rozporządzaniu, jak również nie toczy się z tej nieruchomości postępowanie administracyjne, sądowe, egzekucyjne, ani żadne inne, które w jakikolwiek sposób mogłoby ograniczyć prawo zbycia tej nieruchomości.

Nieruchomość będzie udostępniona do oglądania w dniu 22.12.2025 r. o godzinie 15.00.


Przetarg odbędzie się w dniu 28.01.2026 r. o godzinie 1000 w sali nr 212

Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 (II p.).

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium do 22.01.2026 r. na konto: Miasto Słupsk mBank SA nr 08 1140 1153 0000 2175 4200 1011. Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnej na rachunek Miasta Słupska. Dowód wniesienia wadium przez uczestnika przetargu podlega przedłożeniu komisji przetargowej przed otwarciem przetargu.

Przed przystąpieniem do przetargu konieczne jest okazanie komisji przetargowej dokumentu tożsamości przez uczestnika przetargu oraz dodatkowo w przypadku:

- osób, przystępujących do przetargu w charakterze pełnomocnika oferenta konieczne jest posiadanie pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego lub pełnomocnictwa z notarialnym poświadczeniem podpisu,

- osób fizycznych (w tym prowadzących działalność gospodarczą) pozostających w związku małżeńskim, a nieposiadających rozdzielności majątkowej, do dokonywania czynności przetargowych konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem drugiego małżonka w formie aktu notarialnego, lub z pełnomocnictwem drugiego małżonka z notarialnym poświadczeniem podpisu, zawierającym zgodę na nabycie nieruchomości i zaciągnięcie zobowiązań z tego tytułu,

- podmiotów innych niż osoby fizyczne – konieczne jest przedłożenie aktualnego dokumentu, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania tego podmiotu (wydruk z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego),

- osoby nie posiadającej obywatelstwa polskiego w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. 2017 r., poz. 2278) powinna posiadać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nabywanej nieruchomości, bądź wskazać przepis, na mocy którego jest zwolniona z uzyskania zezwolenia, zgodnie z ustawą. Dokumenty przedkładane w postępowaniu przetargowym, sporządzone w języku innym niż polski, powinny być przedłożone wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski. Z cudzoziemcem nie władającym językiem polskim, w przetargu winien uczestniczyć tłumacz przysięgły.

Uczestnik przetargu może zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Prezydenta Miasta Słupska w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego. W przypadku wniesienia skargi Prezydent Miasta wstrzymuje dalsze czynności związane ze zbyciem nieruchomości do czasu rozpatrzenia skargi.

Cena nieruchomości sprzedawanej w drodze przetargu podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.

Osobie, która wygra przetarg, a uchyli się od zawarcia umowy notarialnej wpłaconego wadium nie zwraca się. Koszty zawarcia umowy notarialnej ponosi nabywca.

Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju 224 Urzędu Miejskiego w Słupsku (Wydział Zarządzania Nieruchomościami) lub telefonicznie 059 84 884 72 oraz na stronie internetowej www.slupsk.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.um.slupsk.pl.

Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny w trybie właściwym dla ogłoszenia.

Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania
Data wytworzenia:
21 listopada 2025
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
21 listopada 2025
Nazwa pliku:
Mapa
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
21 listopada 2025
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
21 listopada 2025
Nazwa pliku:
Mapa terenu
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
21 listopada 2025
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
21 listopada 2025
Nazwa pliku:
Zdjęcia
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
21 listopada 2025
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
21 listopada 2025

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

eDoręczenia:
AE:PL-27519-27387-GFTTB-18

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek