Przetargi

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Miasta Słupska, położonej przy ul. Szczecińskiej 28 w obrębie nr 0009 miasta Słupska

rozpoczęcie przetargu: 19.02.2026 10:00 • Urząd Miejski Plac Zwycięstwa 3, sala 212

PREZYDENT MIASTA SŁUPSKA

ogłasza I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Miasta Słupska, położonej przy ul. Szczecińskiej 28 w obrębie nr 0009 miasta Słupska, oznaczonej w ewidencji gruntów jako:

- działka nr 868/5 o powierzchni 291 m2 - cena wywoławcza 500 000 zł, wadium 50 000 zł, postąpienie nie mniej niż 5 000 zł.

Sprzedaż nieruchomości zwolniona od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2025 r. poz. 775)

Dla nieruchomości Sąd Rejonowy w Słupsku prowadzi KW nr SL1S/00035109/7.

Działka położona jest w zachodniej części miasta i posiada kształt nieregularny. W bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna i wielorodzinna, zabudowa usługowa oraz pas drogowy ulicy Szczecińskiej. Na działce zlokalizowane są dwa budynki: murowany, dwukondygnacyjny, dwulokalowy budynek mieszkalny w zabudowie bliźniaczej, oznaczony numerem ewidencyjnym 1093, oraz jednokondygnacyjny budynek niemieszkalny, oznaczony numerem ewidencyjnym 462.

Łączna powierzchnia netto budynku mieszkalnego wynosi 168,17 m², powierzchnia użytkowa 124,73 m², natomiast powierzchnia lokali mieszkalnych 90,81 m². Ściany zewnętrzne i działowe wykonane są w technologii murowanej; stolarka okienna jest drewniana i PCV, a stolarka drzwiowa — drewniana. Budynek wyposażony jest w instalacje: elektryczną, gazową, wodno-kanalizacyjną oraz teletechniczną. Dach pokryty jest dachówką. Stan techniczny budynku mieszkalnego oceniany jest jako średni — elewacja nie została poddana termomodernizacji, jest otynkowana i wymaga odświeżenia; klatka schodowa wymaga prac remontowych. Lokale mieszkalne charakteryzują się średnim standardem i stanem technicznym; elementy wykończeniowe są częściowo zdemontowane, a w wyniku długotrwałego nieużytkowania występują miejscowe zniszczenia oraz wykwity pleśniowe. Lokale wymagają odświeżenia. Budynek mieszkalny ujęty jest w Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków Województwa Pomorskiego.

Dla nieruchomości nie ma obowiązku sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej, gdyż budynek przy ul. Szczecińskiej 28 podlega ochronie na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (zwolnienie art. 3 ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2024 r. poz. 101).

Budynek niemieszkalny wykonany jest w technologii szachulcowej z wypełnieniem ceglanym; elewacja jest częściowo otynkowana, a dach o konstrukcji drewnianej pokryty jest dachówką. Stan techniczny budynku oceniany jest jako bardzo zły.

W ewidencji gruntów działka sklasyfikowana jest jako: tereny mieszkaniowe – B.

Działka nr 868/5 posiada dostęp do drogi publicznej tj. ul. Szczecińskiej.

Przez teren działki przebiega przewody: elektroenergetyczny podziemny, gazowy, kanalizacyjny, telekomunikacyjny podziemny i wodociągowy ponadto na jej terenie znajduje się się szafa gazowa oraz część budynku handlowo-usługowego o numerze ewidencyjnym 141.

Możliwość podłączenia do infrastruktury technicznej oraz ewentualne warunki przebudowy urządzeń technicznych należy uzgodnić z gestorami sieci.

Wpisy w działach I Sp i III księgi wieczystej nr SL1S/00035109/7 nie dotyczą nieruchomości stanowiącej przedmiot niniejszej sprzedaży.

Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Jagiellońskanieruchomość położona jest na terenie o funkcji: tereny mieszkaniowe jednorodzinne zabudowa bliźniacza i szeregowa – 02.13.MN.

  • Nieruchomość nie jest położona na obszarze: terenu górniczego, terenu zamkniętego, graniczącym z nieruchomościami oddanymi w trwały zarząd na cele obronności i bezpieczeństwa państwa, morskiego pasa nadbrzeżnego (w tym pasa ochronnego lub pasa technicznego), morskim znajdujących się w granicach portu lub przystani morskiej, specjalnej strefy ekonomicznej. Nieruchomość nie stanowi gruntu pod śródlądowymi wodami powierzchniowymi stojącymi.

    Nieruchomość nie jest obciążona prawami i roszczeniami osób trzecich ani nie toczy się żadne postępowanie administracyjne dotyczące prawidłowości nabycia ww. nieruchomości przez Miasto Słupsk. Nie występują w stosunku do tej nieruchomości jakiekolwiek ograniczenia w rozporządzaniu, jak również nie toczy się z tej nieruchomości postępowanie administracyjne, sądowe, egzekucyjne, ani żadne inne, które w jakikolwiek sposób mogłoby ograniczyć prawo zbycia tej nieruchomości.

Nieruchomość będzie udostępniona do oglądania w dniu 19.01.2026 r. o godzinie 15.00.


Przetarg odbędzie się w dniu 19.02.2026 r. o godzinie 1000 w sali nr 212

Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 (II p.).

Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium do 13.02.2026 r. na konto: Miasto Słupsk mBank SA nr 08 1140 1153 0000 2175 4200 1011. Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków pieniężnej na rachunek Miasta Słupska. Dowód wniesienia wadium przez uczestnika przetargu podlega przedłożeniu komisji przetargowej przed otwarciem przetargu.

Przed przystąpieniem do przetargu konieczne jest okazanie komisji przetargowej dokumentu tożsamości przez uczestnika przetargu oraz dodatkowo w przypadku:

- osób, przystępujących do przetargu w charakterze pełnomocnika oferenta konieczne jest posiadanie pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego lub pełnomocnictwa z notarialnym poświadczeniem podpisu,

- osób fizycznych (w tym prowadzących działalność gospodarczą) pozostających w związku małżeńskim, a nieposiadających rozdzielności majątkowej, do dokonywania czynności przetargowych konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem drugiego małżonka w formie aktu notarialnego, lub z pełnomocnictwem drugiego małżonka z notarialnym poświadczeniem podpisu, zawierającym zgodę na nabycie nieruchomości i zaciągnięcie zobowiązań z tego tytułu,

- podmiotów innych niż osoby fizyczne – konieczne jest przedłożenie aktualnego dokumentu, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania tego podmiotu (wydruk z Centralnej Informacji Krajowego Rejestru Sądowego),

- osoby nie posiadającej obywatelstwa polskiego w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (Dz. U. 2017 r., poz. 2278) powinna posiadać zgodę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup nabywanej nieruchomości, bądź wskazać przepis, na mocy którego jest zwolniona z uzyskania zezwolenia, zgodnie z ustawą. Dokumenty przedkładane w postępowaniu przetargowym, sporządzone w języku innym niż polski, powinny być przedłożone wraz z uwierzytelnionym tłumaczeniem na język polski. Z cudzoziemcem nie władającym językiem polskim, w przetargu winien uczestniczyć tłumacz przysięgły.

Uczestnik przetargu może zaskarżyć czynności związane z przeprowadzeniem przetargu do Prezydenta Miasta Słupska w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku przetargu ustnego. W przypadku wniesienia skargi Prezydent Miasta wstrzymuje dalsze czynności związane ze zbyciem nieruchomości do czasu rozpatrzenia skargi.

Cena nieruchomości sprzedawanej w drodze przetargu podlega zapłacie nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność.

Osobie, która wygra przetarg, a uchyli się od zawarcia umowy notarialnej wpłaconego wadium nie zwraca się. Koszty zawarcia umowy notarialnej ponosi nabywca.

Dodatkowe informacje można uzyskać w pokoju 224 Urzędu Miejskiego w Słupsku (Wydział Zarządzania Nieruchomościami) lub telefonicznie 059 84 884 72 oraz na stronie internetowej www.slupsk.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.um.slupsk.pl.

Prezydent Miasta Słupska zastrzega sobie prawo do odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny w trybie właściwym dla ogłoszenia.

Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek - Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania
Data wytworzenia:
17 grudnia 2025
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
17 grudnia 2025
Nazwa pliku:
Zdjęcie
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
17 grudnia 2025
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
17 grudnia 2025
Nazwa pliku:
Mapa
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
17 grudnia 2025
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
17 grudnia 2025
Nazwa pliku:
Mapa terenu
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
17 grudnia 2025
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
17 grudnia 2025
Nazwa pliku:
Inwentaryzacja budynku
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
17 grudnia 2025
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
17 grudnia 2025
Nazwa pliku:
Zdjęcia
Podmiot publikujący:
Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Informację wytworzył:
Z up. PREZYDENTA Anna Chumek Zastępca Dyrektora Wydziału Zarządzania Nieruchomościami
Data wytworzenia:
17 grudnia 2025
Informację opublikował:
Aneta Pilch
Data publikacji:
17 grudnia 2025

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

eDoręczenia:
AE:PL-27519-27387-GFTTB-18

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek