Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w wysokości 9 mln zł
otwarcie ofert: 28.11.2008 11:15 • Urząd Miejski w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, pok. 110
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
w trybie przetargu nieograniczonego
o wartości powyżej 206.000.000 EURO
na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego złotowego w kwocie 9.000.000 zł
ZAMAWIAJĄCY
Gmina Miejska Słupsk,
Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie,
tel. 059 8423236, fax 059 8424297,
e-mail: urzad@um.slupsk.pl, www.slupsk.pl
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego.
Opis przedmiotu zamówienia: Kredyt długoterminowy złotowy, okres kredytowania 10 lat.
Kwota kredytu 9.000.000 PLN.
Karencja w spłacie kapitału – do dnia 31 grudnia 2009r..
Karencja w spłacie odsetek – do dnia 31 grudnia 2009r.
Rozliczenia pomiędzy zamawiającym a wykonawcą usługi będą dokonywane w polskich złotych.
Nomenklatura - Wspólny słownik zamówień (CPV): 66.11.30.00-0.
Nie dopuszcza się złożenia ofert częściowych.
Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej.
Czas trwania zamówienia : od dnia podpisania umowy do dnia 28.12.2019 r.
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Wymagane wadium:40.000 PLN.
Warunki uczestnictwa :
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
-
spełniają warunki określone art.22 ust.1 i nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1
i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
- wyrażą zgodę na karencję w spłacie raty i odsetek od kredytu do dnia 31 grudnia
2009 r.
-
wyrażą zgodę na możliwość niewykorzystania całości lub części kredytu przez Zamawiającego
bez ponoszenia dodatkowych kosztów,
-
wyrażą zgodę na możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu przez Zamawiającego bez
ponoszenia dodatkowych kosztów,
-
zobowiążą się do uruchomienia kredytu w następnym dniu po dniu zawarcia umowy.
Wymagane dokumenty:
1. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych, złożone wg wzoru - załącznik Nr 4 do SIWZ.
2. Formularz ofertowy wg wzoru - załącznik Nr 1 do SIWZ.
3. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu, wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4. Zezwolenie Prezesa NBP lub Komisji Nadzoru Bankowego na wykonywanie czynności bankowych objętych przedmiotem zamówienia, o ile zezwolenie takie nie wynika z przepisów prawa.
5. Oświadczenie Wykonawcy (na formularzu ofertowym) zawierające:
- zgodę na karencję w spłacie kredytu w stosunku do kapitału do 31 grudnia 2009 r.
- zgodę na możliwość niewykorzystania całości lub części kredytu przez Zamawiającego bez
ponoszenia dodatkowych kosztów,
- zgodę na możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu przez Zamawiającego bez
ponoszenia dodatkowych kosztów,
- zobowiązanie do uruchomienia kredytu w następnym dniu po dniu zawarcia umowy.
6. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie
właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawione nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert lub aktualna informacja
z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające,
że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert.
8. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert.
9. Dowód wniesienia wadium zgodnie z punktem 9 SIWZ.
10.Umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie oraz pełnomocnictwo
do reprezentowania tychże podmiotów jeżeli umowa nie zawiera pełnomocnictwa.
Kryteria oceny ofert: cena – 100%
Warunki uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
-
SIWZ jest dostępna w Urzędzie Miejskim w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, pok. 307
-
Odpłatność za SIWZ : a) SIWZ + załączniki od 1 do 4 w wersji papierowej + pozostałe załączniki w wersji na CD-ROM – nieodpłatnie, b) całość SIWZ w wersji papierowej oraz na CD-ROM - opłata w wysokości 500,00 PLN + podatek VAT 22%.
Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostatecznego terminu składania ofert.
Dalsze informacje oraz dokumentację przetargową można uzyskać u:
-
Tadeusza Szemryka, Gmina Miejska Słupsk, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, pok. 307, tel 0-59-8488440, t.szemryk@um.slupsk.pl
Adres, na który należy przysłać oferty:
Gmina Miejska Słupsk, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, pok. 123 - Sekretariat Wydziału Finansowego.
INNE INFORMACJE
Ogłoszenie zostało przesłane do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej oraz do Biuletynu Zamówień Publicznych dnia 15.10.2008r.
Ogłoszenie zostało zamieszczone na tablicy w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej Zamawiającego – www.um.slupsk.pl od dnia 15.10..2008.
Termin składania ofert: 25.11.2008r. do godz. 11:00
w siedzibie Zamawiającego, Plac Zwycięstwa 3 pok.123
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 25.11.2008r. o godz. 11:15
w Urzędzie Miejskim w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 w sali 110
Słupsk, dnia 15.10.2008r
Dodano dnia 20.10.2008r.
Wpłynęły następujące zapytania przetargowe:
„W związku z przygotowaniami do udziału w zgłoszonym przez Państwa przetargu, zwracamy się
z uprzejmą prośbą o przekazanie niżej wymienionych dokumentów:
-
Prognoza łącznej kwoty długu (uwzględniająca wnioskowany kredyt).
-
Opinia RIO o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu.
-
Opinia RIO dot. sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2008r.”
Odp. Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej następujące dokumenty:
1. Prognoza łącznej kwoty długu (uwzględniająca wnioskowany kredyt).
2. Opinia RIO dot. sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2008r.
Opinia RIO o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu zostanie przekazana w terminie późniejszym.
Dodano dnia 31.10.2008r.
Wpłynęły następujące zapytania przetargowe:
Pyt. 1. Jaki jest prawidłowy termin miesięcznych spłat kapitałowo - odsetkowych? ( występują
rozbieżności w zakresie terminu spłat pomiędzy punktami 4.4, 4.5, 16.2, 16.14, 16.16 SIWZ
oraz w formularzu cenowym – załącznik nr 2 i harmonogramem spłat kredytu – załącznik nr 3).
Odp. Spłata kapitału i odsetek będzie następowała w okresach miesięcznych 28 - go dnia
każdego miesiąca kalendarzowego.
Spłata kredytu nastąpi:
- kapitał – w 120 ratach miesięcznych w okresie od 28 stycznia 2010 r. do 28 grudnia 2019 r.
- odsetki – w 120 ratach miesięcznych w okresie od 28 stycznia 2010 r. do 28 grudnia 2019 r.
Pyt. 2. W punktach 6.2.1 – 6.2.9 SIWZ zostały wymienione dokumenty, które Wykonawca musi
dostarczyć w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu – czy są to
wszystkie dokumenty, jakie należy załączyć?
Z treści zapisów punktu 15.2 SIWZ wynika, że załącznikiem do oferty jest wzór umowy,
wymieniony w punkcie 6.2.11 SIWZ, którego to punktu w SIWZ nie ma.
Odp. Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu winien złożyć
dokumenty wymienione w pkt. 6.2.1-6.2.9 SIWZ. Załącznikiem do oferty winien być wzór
umowy, której istotne postanowienia zawarte są w pkt. 16 SIWZ.
Dodano dnia 13 listopada 2008r.
Pyt.1. W związku ztym, iż kredyt będzie przeznaczony na wymienione w SIWZ projekty inwestycyjne Gminy, uprzejmie prosimy o odpowiedź, czy zgadzają się Państwo na refinansowanie kredytu przez Europejski Bank Inwestycyjny, co wiąże się z wprowadzeniem odpowiednich zapisów do umowy kredytowej, dotyczących między unnymi:
-
Spełnienia stosownych regulacji narodowych i/lub Unii Europejskiej dot. oszczędzania energii oraz BHP,
-
Przestrzegania prawa dot. ochrony środowiska.
-
Wykorzystania finansowania otrzymanego od Banku oraz udostępnionych funduszy wyłącznie do celów wdrożenia projektu oraz zgodnie z opisem projektu, na podstawie którego EBI udzielił swojego zatwierdzenia,
-
Zezwolenia osobom desygnowanym przez EBI do dokonywania inspekcji w terenie oraz dostarczenie lub zapewnienie im wszelkich koniecznych informacji.
Pragniemy podkreślić, że wyżej wymienione zapisy nie wpłyną na warunki i sposób spłaty kredytu, które pozostaną zgodne z SIWZ i ofertą. Fakt zrefinansowania całości lub części kredytu nie spowoduje również zmiany stron umowy kredytu.
Pyt.2. W przypadku zgody Zamawiającego na refinansowanie kredytu z EBI, uprzejmie prosimy o podanie kosztów całkowitych inwestycji, jaka część kredytu zostanie przeznaczona na poszczególne inwestycje oraz okresu (mm-rr) ich realizacji.
Pyt.3. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o potwierdzenie, czy w przypadku, w którym Wykonawca nie prowadzi usługi prowadzenia rachunków bankowych – a zatem nie może wydzielić rachunku kredytowego, o którym mowa w Specyfikacji – Zamawiający wyrazi zgodę na wprowadzenie do umowy kredytowej zapisów, które umożliwią temu Wykonawcy udzielenie i obsługę kredytu poprzez przelew środków kredytu na rachunek wskazany przez Zamawiającego.
Pyt.4. Ponadto zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o potwierdzenie, iż poprzez postawienie kredytu w wysokości 9.000.000 PLN do dyspozycji Zamawiającego w następnym dniu po zawarciu umowy, Zamawiający rozumie gotowość banku do wypłaty kredytu po dostarczeniu do banku pisemnego wniosku o wypłatę środków na 5 dni roboczych przed żądanym terminem wypłąty?
Pyt.5. Proszę o ujednolicenie stanowiska Zamawiającego odnośnie terminu dokonywania spłat. W punktach 4.4 oraz 4.5 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zapisano, iż "spłata kapitału i odsetek będzie następowała w okresach miesięcznych 28-go dnia każdego miesiąca kalendarzowego", natomiast w punkcie 16.14 SIWZ zapisano, iż "spłata kapitału i odsetek następuje w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca kalendarzowego". Kolejny zapis w punkcie 16.17 SIWZ staowi: "Strony ustalają spłatę kapitału w równych ratach miesięcznych (...) płatnych w ostatnim miesiącu kalendarzowego".
Prosimy o potwierdzenie, iż spłata rat kapitałowych wraz z odsetkami będzie następowałą w ostatnim dniu kalendarzowym miesiąca, a jeżeli dzień ten jest dniem wolnym od pracy, spłata zostanie dokonana w pierwszym dniu roboczym następującym po tym dniu.
Jednocześnie prosimy o potwierdzenie, iż okresem odsetkowym będzie miesiąc kalendarzowy, z wyjątkiem pierwszego okresu odsetkowego, który będzie trwał od dnia wpłaty pierwszej transzy kredytu do dnia 31 stycznia 2010 roku.
Pyt.6. Prosimy o potwierdzenie, iż przedterminowa spłata, o której mowa w punkcie 16.7 SIWZ będzie następowała tylko w terminie płatności odsetek.
Pyt.7. Prosimy o potwierdzenie, iż Zamawiający w punkcie 16.7 SIWZ miał na myśli, iż poinformuje Bank o przedterminowej spłacie na 14 dni roboczych przed żądaną datą spłaty.
Pyt.8. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o zmianę sposobu ustalania stawki referencyjnej WIBOR 1M ze "stawki z 20-go dnia miesiąca poprzedzającego miesiąć spłaty kredytu i odsetek" na przedostatnie notowanie przed rozpoczęciem danego okresu odsetkowego, tj. na 2 dni robocze przed rozpoczęciem okresu odsetkowego, dla którego stawka będzie stosowana. Proponowany sposób ustalania stawki referencyjnej jest zgodny ze standardem rozliczania transakcji na rynku międzybankowym i umożliwia obsługę kredytu bez dodatkowych kosztów ponoszonych przez Wykonawcę.
Pyt.9. Proszę o sprecyzowanie zapisu w punkcie 15.2 SIWZ odnośnie wzoru umowy, o którym mowa w punkcie 6.2.11 SIWZ. W specyfikacji znajdują się jedynie punkty 6.2.1 – 6.2.9.
Proszę o potwierdzenie, iż do oferty Wykonawca jest zobowiązany dołączyć własny wzór umowy kredytowej, którego zapisy nie będą sprzeczne z warunkami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Ponadto zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o dostarczenie niżej wymienionychdokumentów niezbędnych do przeprowadzenia analizy kredytowej:
-
Sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu za rok 2006 i rok 2007 oraz za II kwartał 2008 roku.
-
Część opisową budżetu na 2008 rok.
-
Informacje o udzielonych poręczeniach i gwarancjach (dla jakich podmiotów, na jaki cel, na jaki okres, jakie z tego tytułu wynikają potencjalne niewymagalne zobowiązania finansowe).
-
Skonsolidowany bilans jednostki budżetowej oraz Bilans budżetu.
-
Informację o stanie mienia komunalnego za 2008 rok.
-
Informację o udziałach w spółkach (wysokość udziałów i ich wartość nominalna wraz z informacją, czy działalność bieżąca lub inwestycyjna tych spółek jest finansowana przez jednostkę oraz informacją o zadłużeniu tych spółek).
-
Informację czy Gmina Miejska Słupsk ma zadłużenie w walutach obcych (jeśli tak, to w jakich instytucjach, w jakich walutach, jakie sa terminy spłaty, czy Gmina Miejska Słupsk jest zabezpieczona przed ryzykiem kursowym).
-
Informację o planowanych poręczeniach i gwarancjach (dla jakich podmiotów, na jaki cel, na jaki okres, jakie wynikają z tego tytułu potencjalne zobowiązania, szacowana wartość nominalna ogółu tych zobowiązań na koniec roku budżetowego).
-
Opinię RIO o projekcie budżetu oraz o prognozie długu na bieżący rok.
-
Opinię RIO o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego.
-
Opinię RIO o możliwości spłaty kredytu będącego przedmiotem przetargu.
Pyt.10. Proszę o udzielenie odpowiedzi, czy Zamawiający wyraża zgodę na oprocentowanie kredytu przy stawce WIBOR 3M?
Odpowiedzi Zamawiającego:
Ad.1. Zamawiający dopuszcza możliwość refinansowania kredytu przez Europejski Bank Inwestycyjny i wprowadzenie w związku z tym zapisów do umowy kredytowej dotyczących między innymi:
-
spełnienia stosownych regulacji narodowych i/lub Unii Europejskiej dot. oszczędzania energii oraz BHP,
-
przestrzegania prawa dot. ochrony środowiska,
-
wykorzystania finansowania otrzymanego od banku oraz udostępnionych funduszy wyłącznie do celów wdrożenia projektu oraz zgodnie z opisem projektu, na podstawie EBI udzielił swojego zatwierdzenia,
-
zezwolenia osobom desygnowanym przez EBI do dokonywania inspekcji w terenie oraz dostarczenie lub zapewnienie im wszelkich koniecznych informacji.
Ad. 2. Zamawiający podaje koszty całkowite inwestycji będących sfinansowanych kredytem w wysokości 9.000.000 zł, jakie części kredytu zostaną przeznaczone na poszczególne inwestycje oraz okres ich realizacji:
Nazwa inwestycji |
Koszt całkowity (w zł) |
Część kredytu przeznaczona na inwestycję (w zł) |
Okres realizacji |
Przebudowa mostu w ul. Garncarskiej, |
9 938 183 |
do 5 090 165 |
12.2008 |
Udrożnienie połączenia pomiędzy drogą krajową nr 6 a drogą krajową nr 21 w ciągu ulic Paderewskiego i Przemysłowej wraz ze skrzyżowaniem ulic: Paderewskiego – Przemysłowej – Kasprowicza w Słupsku, |
8 748 166 |
do 3 500 000 |
2008 - 2009 |
Szpital Wojewódzki w budowie w Słupsku. |
459 328 657 |
do 5 000 000 |
2008 - 2010 |
Ad. 3. Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do umowy kredytowej zapisów, które umożliwią Wykonawcy, który nie prowadzi usługi prowadzenia rachunków bankowych, udzielenie i obsługę kredytu poprzez przelew środków kredytu na rachunek wskazany przez Zamawiającego
Ad. 4. Zamawiający informuję, iż postawienie kredytu w wysokości 9.000.000 zł do dyspozycji w następnym dniu po dniu podpisania umowy, oznacza możliwość wypłaty środków (po dostarczeniu do banku wniosku o wypłatę) następnego dnia po dniu podpisania umowy.
Ad. 5. Vide wyjaśnienie z dnia 31.10.2008r. (pkt 1).
Okresem odsetkowym będzie miesiąc kalendarzowy, od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu do dnia 28 stycznia 2010 aktualizowany co miesiąc.
Ad. 6 i 7. Zamawiający poinformuje Bank o przedterminowej spłacie na 14 dni przed żądaną datą spłaty – spłata będzie następowała nie tylko w terminie płatności odsetek.
Ad. 8. Zamawiający dopuszcza zmianę sposobu ustalania stawki referencyjnej WIBOR 1M z 20_go dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kredytu i odsetek na przedostatnie notowanie przed rozpoczęciem danego okresu odsetkowego tj. na 2 dni robocze przed rozpoczęciem okresu odsetkowego
Ad. 9. Vide wyjaśnienie z dnia 31.10.2008r. (pkt 2).
Ad.10. Zamawiający wyraża zgodę na oprocentowanie kredytu przy stawce WIBOR 3M.
W związku z tym:
- zmienia się treść pkt. 4.8.1 SIWZ, który przyjmuje brzmienie:
"4.8.1 oprocentowanie kredytu - zmienne. Oprocentowanie w całym okresie kredytowania stanowi sumę stawki WIBOR 3M z 20-go dnia miesiąca poprzedzającego spłatę raty kredytu wraz z odsetkami i stałej w trakcie trwania umowy marży banku. Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie opłaty związane z obsługą kredytu Wykonawca jest zobowiązany wyliczyć w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca w całym okresie kredytowania,"
- zmienia się treść ostatniego zdania pkt. 14 SIWZ, który przyjmuje brzmienie:
" S – ogólna kwota odsetek za okres spłaty kredytu (ustalona w oparciu
o oprocentowanie będące sumą stawki WIBOR 3M z dnia 20 września 2008 r.
i oferowanej przez Wykonawcę marży) wyliczona zgodnie z "Harmonogramem
spłat kredytu" sporządzonym według załącznika nr 3 do SIWZ."
- zmienia się treść pkt.16.9 SIWZ, który przyjmuje brzmienie:
"16.9. Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym
według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości
stawki WIBOR 3M z 20-go dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty
kredytu i odsetek."
-
zmienia się treść pkt. 1 Załacznika nr 2 do SIWZ Formularz cenowy, który przyjmuje brzmienie:
"1. Ogólna kwota odsetek za okres spłaty kredytu (ustalona w oparciu
o oprocentowanie będące sumą stawki WIBOR 3M z dnia 20 września 2008 r.
i oferowanej przez Wykonawcę marży) wyliczona zgodnie z "Harmonogramem
spłat kredytu" sporządzonym według załącznika nr 3 wymienionego w punkcie
17.3 SIWZ.”
-
zmienia się treść pkt.1 Załącznika Nr 3 do SIWZ Harmonogram spłat kredytu, który przyjmuje brzmienie:
„ 1. WIBOR 3 M z dnia 20.09.2008 r. : ............%,”
-
zmienia się treść pierwszego zdania Uwagi zawartej w Załączniku Nr 3 do SIWZ, Harmonogram spłat kredytu, który przyjmuje brzmienie:
„Dla potrzeb składanej oferty bank zobowiązany jest obliczyć stopę oprocentowania
kredytu w oparciu o stawkę WIBOR 3M (Warsaw interbank offered rate) z dnia 20
września 2008 r. powiększoną o marżę banku.
Zamawiający informuje, że:
-
Sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu za rok 2006 i rok 2007 oraz za II kwartał 2008 roku oraz część opisowa budżetu na 2008 rok znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie Urzędu Miejskiego w Słupsku www.um.slupk.pl
-
Zamawiający udzielił poręczenia spółce Słupskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Słupsku na budownictwo społeczne w wysokości 3.382.000 zł na okres do 2047r. Wynikające z tego tytułu potencjalne niewymagalne zobowiązania finansowe wynoszą 200.000 zł rocznie.
-
Zamawiający umieszcza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Słupsku Skonsolidowany bilans jednostki budżetowej oraz Bilans budżetu.
-
Informacji nie posiada w chwili obecnej informacji o stanie mienia komunalnego za 2008 rok.
-
Zamawiający umieszcza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Słupsku Informację o udziałach Gminy Miejskiej Słupsk w spółkach.
-
Gmina Miejska Słupsk nie posiada zadłużenia w walutach obcych.
-
Gmina Miejska Słupsk nie planuje udzielać poręczeń i gwarancji innym podmiotom.
-
Opinia RIO o projekcie budżetu, o prognozie długu na bieżący rok oraz o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego znajduje się na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Słupsku.
-
Zamawiający umieszcza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Słupsku Opinię RIO o możliwości spłaty kredytu będącego przedmiotem przetargu.
Zamawiający przedłuża termin składania ofert na dzień 28 listopada 2008r. do godz. 11.00.
Otwarcie ofert odbędzie się dnia 28 listopada 2008r. o godz. 11.15.
Miejsca składania oraz otwarcia ofert pozostają bez zmian.
Dodano dnia 25.11.2008r.
Wpłynęły następujące zapytania przetargowe:(plik w załączeniu)
Pyt.
Proszę o przekazanie prognozy wydatków Gminy na okres kredytowania - z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe.
Czy Zamawiający godzi się na skreślenie w SIWZ zapisu 16.21 lub jego modyfikację poprzez uniezależnienie wyznaczenia nowego harmonogramu spłat od woli zamawiającego.
AD.1.
Zamawiający na dzień dzisiejszy nie jest w stanie sprecyzować jaka część kredytu zostanie przeznaczona na poszczególne inwestycje. Całkowity koszt inwestycji i związana z tym wielkość kredytu będzie znana po ich wykonaniu.
AD. 2.
Zamawiający dopuszcza wypłatę kredytu na podstawie dyspozycji płatniczych, które zostaną dostarczone do Banku do godz. 9:00 na 1 dzień roboczy przed żądanym terminem wypłaty.
AD. 3.
Zamawiający poinformuje Bank o przedterminowej spłacie na 14 dni kalendarzowych przed żądaną datą spłaty.
AD. 4.
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do wzoru umowy kredytowej zapisu, iż Zamawiający poinformuje Bank o rezygnacji z wcześniej zgłoszonego zamiaru dokonania przedterminowej spłaty na 3 dni robocze przed planowaną datą przedterminowej spłaty.
AD. 5.
Okresem odsetkowym jest miesiąc kalendarzowy (od 1 do 31 miesiąca – jak wskazano w odpowiedzi nr 5 z dnia 13.11.2008 r.)
AD. 6.
Oprocentowanie, o którym mowa w punkcie 16.12 SIWZ będzie aktualizowane w pierwszym dniu każdego okresu odsetkowego (okresem odsetkowym jest miesiąc kalendarzowy od 1 do 31dnia miesiąca – jak wskazano w odpowiedzi nr 5 z dnia 13.11.2008 r.)
AD. 7.
Zamawiający informuje, że stopa procentowa dla pierwszego okresu odsetkowego (tj. od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu do dnia 28 stycznia 2010) zostanie ustalona w oparciu o bazową stopę procentową obowiązującą na dwa dni robocze przed dniem wypłaty pierwszej transzy kredytu. Stopa procentowa będzie aktualizowana w każdym miesiącu (okres 1 do 31 miesiąca następnego) trwania pierwszego okresu odsetkowego w oparciu o bazową stopę procentową obowiązującą na dwa dni robocze przed początkiem każdego następnego miesiąca (tj. okres 1 do 31 miesiąca następnego).
AD. 8.
Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie zapisu do wzoru umowy kredytowej iż minimalna transza kredytu będzie wynosiła 1.000.000 PLN (słownie: 1 milion złotych).
AD. 9.
Zgodnie z pkt. "4.8.1 SIWZ oprocentowanie kredytu jest zmienne. Oprocentowanie w całym okresie kredytowania stanowi sumę stawki WIBOR 3M z 20-go".
AD. 10.
W przypadku, gdy zmiana stawki wypadnie w sobotę, niedzielę lub święto – przyjmuje się stawkę WIBOR 3M z dnia poprzedzającego, w którym jest ustalana, tj. WIBOR 3M z 19 września 2008 r. Wynoszącą 6,61%.
Projekt budżetu znajduje się na stronie internetowej www.slupsk.pl
Sprawozdania za III kw. 2008 rok. Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej.
ODP.
1. Z uwagi na to, że wieloletni plan finansowy jest w trakcie opracowania Zamawiający przekazuje w oparciu o projekt budżetu oraz Wieloletni Plan Inwestycyjny na 2009 r. prognozę wydatków z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe na lata 2008 – 2012.
(w załączeniu).
2. Zamawiający godzi się na skreślenie w SIWZ zapisu 16.21 lub jego modyfikację poprzez uniezależnienie wyznaczenia nowego harmonogramu spłat od woli zamawiającego.
- Podmiot publikujący:
- Urząd Miejski w Słupsku
- Informację wytworzył:
- Ryszard Kwiatkowski Zastępca Prezydenta Miasta Słupska
- Data wytworzenia:
- 15 października 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Opinie bankowe
- Informację wytworzył:
- Skarbik Miasta
- Data wytworzenia:
- 5 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- prognoza długu str.1
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 20 października 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- prognoza długu str.2
- Informację wytworzył:
- Skarbik Mista
- Data wytworzenia:
- 20 października 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- prognoza długu str.3
- Informację wytworzył:
- Skarbik Miasta
- Data wytworzenia:
- 20 października 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- prognoza długu str.4
- Informację wytworzył:
- Skarbik Miasta
- Data wytworzenia:
- 20 października 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Uchwała RIO
- Informację wytworzył:
- RIO
- Data wytworzenia:
- 20 października 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Bilans Skonsolidowany_01
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 13 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Bilans Skonsolidowany_02
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 13 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Bilans z wykonania BUdżetu j.s.t._31.12.2008
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 13 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Informacja o udziałach w spółkach
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 13 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Uchwała RIO o możliwości spłaty kredytu_1
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 13 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Uchwała RIO o możliwości spłaty kredytu_2.
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 13 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- opis_Budzet_2007
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 14 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- opis_Budzet_2008
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 14 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Uchwała RIO Nr 149_V_2007 o mozliwosci sfinansowania deficytu oraz prognozy długu na 2008_str.1
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 13 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Uchwała RIO Nr 149_V_2007 o mozliwosci sfinansowania deficytu oraz prognozy długu na 2008_str.2
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 13 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Analiza za 2007r.
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 14 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Analiza za 1 półrocze 2008
- Informację wytworzył:
- Skarbnik Miasta
- Data wytworzenia:
- 14 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Zapytania Przetargowe_25.11.2008
- Informację wytworzył:
- Tadeusz Szemryk
- Data wytworzenia:
- 25 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Sprawozdania za III kw. 2008 r._1
- Informację wytworzył:
- Skarbik Miasta
- Data wytworzenia:
- 25 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Sprawozdania za III kw. 2008 r._2
- Informację wytworzył:
- Skarbik Miasta
- Data wytworzenia:
- 25 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Sprawozdania za III kw. 2008 r._3
- Informację wytworzył:
- Skarbik Miasta
- Data wytworzenia:
- 25 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Sprawozdania za III kw. 2008 r._4
- Informację wytworzył:
- Skarbik Miasta
- Data wytworzenia:
- 25 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Sprawozdania za III kw. 2008 r._5
- Informację wytworzył:
- Skarbik Miasta
- Data wytworzenia:
- 25 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Sprawozdania za III kw. 2008 r._6
- Informację wytworzył:
- Skarbik Miasta
- Data wytworzenia:
- 25 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008
- Nazwa pliku:
- Wydatki Miasta Słupska na lata 2008 - 2012
- Informację wytworzył:
- Skarbik Miasta
- Data wytworzenia:
- 25 listopada 2008
- Informację opublikował:
- Tadeusz Szemryk
- Data publikacji:
- 25 listopada 2008