Przetargi

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego w wysokości 9 mln zł

składanie ofert: 28.11.2008 11:00 • Urząd Miejski w Slupsku, Plac zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, pok. 123
otwarcie ofert: 28.11.2008 11:15 • Urząd Miejski w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, pok. 110

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM

w trybie przetargu nieograniczonego

o wartości powyżej 206.000.000 EURO

na udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego złotowego w kwocie 9.000.000 zł



ZAMAWIAJĄCY


Gmina Miejska Słupsk,

Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie,

tel. 059 8423236, fax 059 8424297,

e-mail: urzad@um.slupsk.pl, www.slupsk.pl



PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotowego.

Opis przedmiotu zamówienia: Kredyt długoterminowy złotowy, okres kredytowania 10 lat.

Kwota kredytu 9.000.000 PLN.

Karencja w spłacie kapitału – do dnia 31 grudnia 2009r..

Karencja w spłacie odsetek – do dnia 31 grudnia 2009r.

Rozliczenia pomiędzy zamawiającym a wykonawcą usługi będą dokonywane w polskich złotych.

Nomenklatura - Wspólny słownik zamówień (CPV): 66.11.30.00-0.

Nie dopuszcza się złożenia ofert częściowych.

Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej.

Czas trwania zamówienia : od dnia podpisania umowy do dnia 28.12.2019 r.


INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


Wymagane wadium:40.000 PLN.

Warunki uczestnictwa :

O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:

  • spełniają warunki określone art.22 ust.1 i nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1

i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,

- wyrażą zgodę na karencję w spłacie raty i odsetek od kredytu do dnia 31 grudnia
2009 r.

  • wyrażą zgodę na możliwość niewykorzystania całości lub części kredytu przez Zamawiającego

    bez ponoszenia dodatkowych kosztów,

  • wyrażą zgodę na możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu przez Zamawiającego bez

    ponoszenia dodatkowych kosztów,

  • zobowiążą się do uruchomienia kredytu w następnym dniu po dniu zawarcia umowy.

    Wymagane dokumenty:

1. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień

publicznych, złożone wg wzoru - załącznik Nr 4 do SIWZ.

2. Formularz ofertowy wg wzoru - załącznik Nr 1 do SIWZ.

3. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu, wystawiony

nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

4. Zezwolenie Prezesa NBP lub Komisji Nadzoru Bankowego na wykonywanie czynności bankowych objętych przedmiotem zamówienia, o ile zezwolenie takie nie wynika z przepisów prawa.

5. Oświadczenie Wykonawcy (na formularzu ofertowym) zawierające:

- zgodę na karencję w spłacie kredytu w stosunku do kapitału do 31 grudnia 2009 r.

- zgodę na możliwość niewykorzystania całości lub części kredytu przez Zamawiającego bez

ponoszenia dodatkowych kosztów,

- zgodę na możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu przez Zamawiającego bez

ponoszenia dodatkowych kosztów,

- zobowiązanie do uruchomienia kredytu w następnym dniu po dniu zawarcia umowy.

6. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie

właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie

określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawione nie

wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert lub aktualna informacja

z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona

nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

7. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające,

że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane

prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie

w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące

przed upływem terminu składania ofert.

8. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy

Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem

opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał

przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub

wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3

miesiące przed upływem terminu składania ofert.

9. Dowód wniesienia wadium zgodnie z punktem 9 SIWZ.

10.Umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie oraz pełnomocnictwo

do reprezentowania tychże podmiotów jeżeli umowa nie zawiera pełnomocnictwa.


Kryteria oceny ofert: cena – 100%


Warunki uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

  1. SIWZ jest dostępna w Urzędzie Miejskim w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, pok. 307

  2. Odpłatność za SIWZ : a) SIWZ + załączniki od 1 do 4 w wersji papierowej + pozostałe załączniki w wersji na CD-ROM – nieodpłatnie, b) całość SIWZ w wersji papierowej oraz na CD-ROM - opłata w wysokości 500,00 PLN + podatek VAT 22%.

Termin związania ofertą: liczba dni: 60 od ostatecznego terminu składania ofert.



Dalsze informacje oraz dokumentację przetargową można uzyskać u:

  • Tadeusza Szemryka, Gmina Miejska Słupsk, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, pok. 307, tel 0-59-8488440, t.szemryk@um.slupsk.pl



Adres, na który należy przysłać oferty:

Gmina Miejska Słupsk, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, pok. 123 - Sekretariat Wydziału Finansowego.


INNE INFORMACJE


Ogłoszenie zostało przesłane do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej oraz do Biuletynu Zamówień Publicznych dnia 15.10.2008r.


Ogłoszenie zostało zamieszczone na tablicy w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej Zamawiającego – www.um.slupsk.pl od dnia 15.10..2008.


Termin składania ofert: 25.11.2008r. do godz. 11:00

w siedzibie Zamawiającego, Plac Zwycięstwa 3 pok.123


Otwarcie ofert nastąpi w dniu 25.11.2008r. o godz. 11:15

w Urzędzie Miejskim w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3 w sali 110

Słupsk, dnia 15.10.2008r



Dodano dnia 20.10.2008r.


Wpłynęły następujące zapytania przetargowe:


„W związku z przygotowaniami do udziału w zgłoszonym przez Państwa przetargu, zwracamy się

z uprzejmą prośbą o przekazanie niżej wymienionych dokumentów:

  1. Prognoza łącznej kwoty długu (uwzględniająca wnioskowany kredyt).

  2. Opinia RIO o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu.

  3. Opinia RIO dot. sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2008r.”


Odp. Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej następujące dokumenty:

1. Prognoza łącznej kwoty długu (uwzględniająca wnioskowany kredyt).

2. Opinia RIO dot. sprawozdania z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2008r.


Opinia RIO o możliwości spłaty przedmiotowego kredytu zostanie przekazana w terminie późniejszym.


Dodano dnia 31.10.2008r.


Wpłynęły następujące zapytania przetargowe:


Pyt. 1. Jaki jest prawidłowy termin miesięcznych spłat kapitałowo - odsetkowych? ( występują

rozbieżności w zakresie terminu spłat pomiędzy punktami 4.4, 4.5, 16.2, 16.14, 16.16 SIWZ

oraz w formularzu cenowym – załącznik nr 2 i harmonogramem spłat kredytu – załącznik nr 3).


Odp. Spłata kapitału i odsetek będzie następowała w okresach miesięcznych 28 - go dnia

każdego miesiąca kalendarzowego.

Spłata kredytu nastąpi:

- kapitał – w 120 ratach miesięcznych w okresie od 28 stycznia 2010 r. do 28 grudnia 2019 r.

- odsetki – w 120 ratach miesięcznych w okresie od 28 stycznia 2010 r. do 28 grudnia 2019 r.


Pyt. 2. W punktach 6.2.1 – 6.2.9 SIWZ zostały wymienione dokumenty, które Wykonawca musi

dostarczyć w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu – czy są to

wszystkie dokumenty, jakie należy załączyć?

Z treści zapisów punktu 15.2 SIWZ wynika, że załącznikiem do oferty jest wzór umowy,

wymieniony w punkcie 6.2.11 SIWZ, którego to punktu w SIWZ nie ma.


Odp. Wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu winien złożyć

dokumenty wymienione w pkt. 6.2.1-6.2.9 SIWZ. Załącznikiem do oferty winien być wzór

umowy, której istotne postanowienia zawarte są w pkt. 16 SIWZ.



Dodano dnia 13 listopada 2008r.


Wpłynęły następujące zapytania przetargowe

Pyt.1. W związku ztym, iż kredyt będzie przeznaczony na wymienione w SIWZ projekty inwestycyjne Gminy, uprzejmie prosimy o odpowiedź, czy zgadzają się Państwo na refinansowanie kredytu przez Europejski Bank Inwestycyjny, co wiąże się z wprowadzeniem odpowiednich zapisów do umowy kredytowej, dotyczących między unnymi:

  • Spełnienia stosownych regulacji narodowych i/lub Unii Europejskiej dot. oszczędzania energii oraz BHP,

  • Przestrzegania prawa dot. ochrony środowiska.

  • Wykorzystania finansowania otrzymanego od Banku oraz udostępnionych funduszy wyłącznie do celów wdrożenia projektu oraz zgodnie z opisem projektu, na podstawie którego EBI udzielił swojego zatwierdzenia,

  • Zezwolenia osobom desygnowanym przez EBI do dokonywania inspekcji w terenie oraz dostarczenie lub zapewnienie im wszelkich koniecznych informacji.

Pragniemy podkreślić, że wyżej wymienione zapisy nie wpłyną na warunki i sposób spłaty kredytu, które pozostaną zgodne z SIWZ i ofertą. Fakt zrefinansowania całości lub części kredytu nie spowoduje również zmiany stron umowy kredytu.


Pyt.2. W przypadku zgody Zamawiającego na refinansowanie kredytu z EBI, uprzejmie prosimy o podanie kosztów całkowitych inwestycji, jaka część kredytu zostanie przeznaczona na poszczególne inwestycje oraz okresu (mm-rr) ich realizacji.


Pyt.3. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o potwierdzenie, czy w przypadku, w którym Wykonawca nie prowadzi usługi prowadzenia rachunków bankowych – a zatem nie może wydzielić rachunku kredytowego, o którym mowa w Specyfikacji – Zamawiający wyrazi zgodę na wprowadzenie do umowy kredytowej zapisów, które umożliwią temu Wykonawcy udzielenie i obsługę kredytu poprzez przelew środków kredytu na rachunek wskazany przez Zamawiającego.


Pyt.4. Ponadto zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o potwierdzenie, iż poprzez postawienie kredytu w wysokości 9.000.000 PLN do dyspozycji Zamawiającego w następnym dniu po zawarciu umowy, Zamawiający rozumie gotowość banku do wypłaty kredytu po dostarczeniu do banku pisemnego wniosku o wypłatę środków na 5 dni roboczych przed żądanym terminem wypłąty?


Pyt.5. Proszę o ujednolicenie stanowiska Zamawiającego odnośnie terminu dokonywania spłat. W punktach 4.4 oraz 4.5 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zapisano, iż "spłata kapitału i odsetek będzie następowała w okresach miesięcznych 28-go dnia każdego miesiąca kalendarzowego", natomiast w punkcie 16.14 SIWZ zapisano, iż "spłata kapitału i odsetek następuje w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca kalendarzowego". Kolejny zapis w punkcie 16.17 SIWZ staowi: "Strony ustalają spłatę kapitału w równych ratach miesięcznych (...) płatnych w ostatnim miesiącu kalendarzowego".

Prosimy o potwierdzenie, iż spłata rat kapitałowych wraz z odsetkami będzie następowałą w ostatnim dniu kalendarzowym miesiąca, a jeżeli dzień ten jest dniem wolnym od pracy, spłata zostanie dokonana w pierwszym dniu roboczym następującym po tym dniu.

Jednocześnie prosimy o potwierdzenie, iż okresem odsetkowym będzie miesiąc kalendarzowy, z wyjątkiem pierwszego okresu odsetkowego, który będzie trwał od dnia wpłaty pierwszej transzy kredytu do dnia 31 stycznia 2010 roku.


Pyt.6. Prosimy o potwierdzenie, iż przedterminowa spłata, o której mowa w punkcie 16.7 SIWZ będzie następowała tylko w terminie płatności odsetek.


Pyt.7. Prosimy o potwierdzenie, iż Zamawiający w punkcie 16.7 SIWZ miał na myśli, iż poinformuje Bank o przedterminowej spłacie na 14 dni roboczych przed żądaną datą spłaty.


Pyt.8. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o zmianę sposobu ustalania stawki referencyjnej WIBOR 1M ze "stawki z 20-go dnia miesiąca poprzedzającego miesiąć spłaty kredytu i odsetek" na przedostatnie notowanie przed rozpoczęciem danego okresu odsetkowego, tj. na 2 dni robocze przed rozpoczęciem okresu odsetkowego, dla którego stawka będzie stosowana. Proponowany sposób ustalania stawki referencyjnej jest zgodny ze standardem rozliczania transakcji na rynku międzybankowym i umożliwia obsługę kredytu bez dodatkowych kosztów ponoszonych przez Wykonawcę.


Pyt.9. Proszę o sprecyzowanie zapisu w punkcie 15.2 SIWZ odnośnie wzoru umowy, o którym mowa w punkcie 6.2.11 SIWZ. W specyfikacji znajdują się jedynie punkty 6.2.1 – 6.2.9.

Proszę o potwierdzenie, iż do oferty Wykonawca jest zobowiązany dołączyć własny wzór umowy kredytowej, którego zapisy nie będą sprzeczne z warunkami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.


Ponadto zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o dostarczenie niżej wymienionychdokumentów niezbędnych do przeprowadzenia analizy kredytowej:


  1. Sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu za rok 2006 i rok 2007 oraz za II kwartał 2008 roku.

  2. Część opisową budżetu na 2008 rok.

  3. Informacje o udzielonych poręczeniach i gwarancjach (dla jakich podmiotów, na jaki cel, na jaki okres, jakie z tego tytułu wynikają potencjalne niewymagalne zobowiązania finansowe).

  4. Skonsolidowany bilans jednostki budżetowej oraz Bilans budżetu.

  5. Informację o stanie mienia komunalnego za 2008 rok.

  6. Informację o udziałach w spółkach (wysokość udziałów i ich wartość nominalna wraz z informacją, czy działalność bieżąca lub inwestycyjna tych spółek jest finansowana przez jednostkę oraz informacją o zadłużeniu tych spółek).

  7. Informację czy Gmina Miejska Słupsk ma zadłużenie w walutach obcych (jeśli tak, to w jakich instytucjach, w jakich walutach, jakie sa terminy spłaty, czy Gmina Miejska Słupsk jest zabezpieczona przed ryzykiem kursowym).

  8. Informację o planowanych poręczeniach i gwarancjach (dla jakich podmiotów, na jaki cel, na jaki okres, jakie wynikają z tego tytułu potencjalne zobowiązania, szacowana wartość nominalna ogółu tych zobowiązań na koniec roku budżetowego).

  9. Opinię RIO o projekcie budżetu oraz o prognozie długu na bieżący rok.

  10. Opinię RIO o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego.

  11. Opinię RIO o możliwości spłaty kredytu będącego przedmiotem przetargu.


Pyt.10. Proszę o udzielenie odpowiedzi, czy Zamawiający wyraża zgodę na oprocentowanie kredytu przy stawce WIBOR 3M?


Odpowiedzi Zamawiającego:


Ad.1. Zamawiający dopuszcza możliwość refinansowania kredytu przez Europejski Bank Inwestycyjny i wprowadzenie w związku z tym zapisów do umowy kredytowej dotyczących między innymi:

  • spełnienia stosownych regulacji narodowych i/lub Unii Europejskiej dot. oszczędzania energii oraz BHP,

  • przestrzegania prawa dot. ochrony środowiska,

  • wykorzystania finansowania otrzymanego od banku oraz udostępnionych funduszy wyłącznie do celów wdrożenia projektu oraz zgodnie z opisem projektu, na podstawie EBI udzielił swojego zatwierdzenia,

  • zezwolenia osobom desygnowanym przez EBI do dokonywania inspekcji w terenie oraz dostarczenie lub zapewnienie im wszelkich koniecznych informacji.

Ad. 2. Zamawiający podaje koszty całkowite inwestycji będących sfinansowanych kredytem w wysokości 9.000.000 zł, jakie części kredytu zostaną przeznaczone na poszczególne inwestycje oraz okres ich realizacji:

Nazwa inwestycji

Koszt całkowity

(w zł)

Część kredytu przeznaczona na inwestycję

(w zł)

Okres realizacji

Przebudowa mostu w ul. Garncarskiej,

9 938 183

do 5 090 165

12.2008

Udrożnienie połączenia pomiędzy drogą krajową nr 6 a drogą krajową nr 21 w ciągu ulic Paderewskiego i Przemysłowej wraz ze skrzyżowaniem ulic: Paderewskiego – Przemysłowej – Kasprowicza w Słupsku,

8 748 166

do 3 500 000

2008 - 2009

Szpital Wojewódzki w budowie w Słupsku.

459 328 657

do 5 000 000

2008 - 2010

Ad. 3. Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do umowy kredytowej zapisów, które umożliwią Wykonawcy, który nie prowadzi usługi prowadzenia rachunków bankowych, udzielenie i obsługę kredytu poprzez przelew środków kredytu na rachunek wskazany przez Zamawiającego


Ad. 4. Zamawiający informuję, iż postawienie kredytu w wysokości 9.000.000 zł do dyspozycji w następnym dniu po dniu podpisania umowy, oznacza możliwość wypłaty środków (po dostarczeniu do banku wniosku o wypłatę) następnego dnia po dniu podpisania umowy.


Ad. 5. Vide wyjaśnienie z dnia 31.10.2008r. (pkt 1).

Okresem odsetkowym będzie miesiąc kalendarzowy, od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu do dnia 28 stycznia 2010 aktualizowany co miesiąc.


Ad. 6 i 7. Zamawiający poinformuje Bank o przedterminowej spłacie na 14 dni przed żądaną datą spłaty – spłata będzie następowała nie tylko w terminie płatności odsetek.


Ad. 8. Zamawiający dopuszcza zmianę sposobu ustalania stawki referencyjnej WIBOR 1M z 20_go dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty kredytu i odsetek na przedostatnie notowanie przed rozpoczęciem danego okresu odsetkowego tj. na 2 dni robocze przed rozpoczęciem okresu odsetkowego

Ad. 9. Vide wyjaśnienie z dnia 31.10.2008r. (pkt 2).


Ad.10. Zamawiający wyraża zgodę na oprocentowanie kredytu przy stawce WIBOR 3M.

W związku z tym:

- zmienia się treść pkt. 4.8.1 SIWZ, który przyjmuje brzmienie:


"4.8.1 oprocentowanie kredytu - zmienne. Oprocentowanie w całym okresie kredytowania stanowi sumę stawki WIBOR 3M z 20-go dnia miesiąca poprzedzającego spłatę raty kredytu wraz z odsetkami i stałej w trakcie trwania umowy marży banku. Koszty związane z prowadzeniem rachunku kredytowego oraz wszelkie opłaty związane z obsługą kredytu Wykonawca jest zobowiązany wyliczyć w taki sposób, aby skalkulować i przedstawić jedną stawkę procentową, której wysokość jest wiążąca w całym okresie kredytowania,"


- zmienia się treść ostatniego zdania pkt. 14 SIWZ, który przyjmuje brzmienie:

" S – ogólna kwota odsetek za okres spłaty kredytu (ustalona w oparciu

o oprocentowanie będące sumą stawki WIBOR 3M z dnia 20 września 2008 r.

i oferowanej przez Wykonawcę marży) wyliczona zgodnie z "Harmonogramem

spłat kredytu" sporządzonym według załącznika nr 3 do SIWZ."


- zmienia się treść pkt.16.9 SIWZ, który przyjmuje brzmienie:

"16.9. Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym

według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości

stawki WIBOR 3M z 20-go dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty

kredytu i odsetek."


  • zmienia się treść pkt. 1 Załacznika nr 2 do SIWZ Formularz cenowy, który przyjmuje brzmienie:

    "1. Ogólna kwota odsetek za okres spłaty kredytu (ustalona w oparciu

    o oprocentowanie będące sumą stawki WIBOR 3M z dnia 20 września 2008 r.

    i oferowanej przez Wykonawcę marży) wyliczona zgodnie z "Harmonogramem

    spłat kredytu" sporządzonym według załącznika nr 3 wymienionego w punkcie

    17.3 SIWZ.”


  • zmienia się treść pkt.1 Załącznika Nr 3 do SIWZ Harmonogram spłat kredytu, który przyjmuje brzmienie:

    1. WIBOR 3 M z dnia 20.09.2008 r. : ............%,”


  • zmienia się treść pierwszego zdania Uwagi zawartej w Załączniku Nr 3 do SIWZ, Harmonogram spłat kredytu, który przyjmuje brzmienie:

Dla potrzeb składanej oferty bank zobowiązany jest obliczyć stopę oprocentowania

kredytu w oparciu o stawkę WIBOR 3M (Warsaw interbank offered rate) z dnia 20

września 2008 r. powiększoną o marżę banku.


Zamawiający informuje, że:

  1. Sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu za rok 2006 i rok 2007 oraz za II kwartał 2008 roku oraz część opisowa budżetu na 2008 rok znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie Urzędu Miejskiego w Słupsku www.um.slupk.pl

  2. Zamawiający udzielił poręczenia spółce Słupskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Słupsku na budownictwo społeczne w wysokości 3.382.000 zł na okres do 2047r. Wynikające z tego tytułu potencjalne niewymagalne zobowiązania finansowe wynoszą 200.000 zł rocznie.

  3. Zamawiający umieszcza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Słupsku Skonsolidowany bilans jednostki budżetowej oraz Bilans budżetu.

  4. Informacji nie posiada w chwili obecnej informacji o stanie mienia komunalnego za 2008 rok.

  5. Zamawiający umieszcza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Słupsku Informację o udziałach Gminy Miejskiej Słupsk w spółkach.

  6. Gmina Miejska Słupsk nie posiada zadłużenia w walutach obcych.

  7. Gmina Miejska Słupsk nie planuje udzielać poręczeń i gwarancji innym podmiotom.

  8. Opinia RIO o projekcie budżetu, o prognozie długu na bieżący rok oraz o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego znajduje się na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Słupsku.

  9. Zamawiający umieszcza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Słupsku Opinię RIO o możliwości spłaty kredytu będącego przedmiotem przetargu.


Zamawiający przedłuża termin składania ofert na dzień 28 listopada 2008r. do godz. 11.00.

Otwarcie ofert odbędzie się dnia 28 listopada 2008r. o godz. 11.15.

Miejsca składania oraz otwarcia ofert pozostają bez zmian.



Dodano dnia 25.11.2008r.

Wpłynęły następujące zapytania przetargowe:(plik w załączeniu)

Pyt.

Proszę o przekazanie prognozy wydatków Gminy na okres kredytowania - z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe.

Czy Zamawiający godzi się na skreślenie w SIWZ zapisu 16.21 lub jego modyfikację poprzez uniezależnienie wyznaczenia nowego harmonogramu spłat od woli zamawiającego.

AD.1.

Zamawiający na dzień dzisiejszy nie jest w stanie sprecyzować jaka część kredytu zostanie przeznaczona na poszczególne inwestycje. Całkowity koszt inwestycji i związana z tym wielkość kredytu będzie znana po ich wykonaniu.

AD. 2.

Zamawiający dopuszcza wypłatę kredytu na podstawie dyspozycji płatniczych, które zostaną dostarczone do Banku do godz. 9:00 na 1 dzień roboczy przed żądanym terminem wypłaty.

AD. 3.

Zamawiający poinformuje Bank o przedterminowej spłacie na 14 dni kalendarzowych przed żądaną datą spłaty.

AD. 4.

Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do wzoru umowy kredytowej zapisu, iż Zamawiający poinformuje Bank o rezygnacji z wcześniej zgłoszonego zamiaru dokonania przedterminowej spłaty na 3 dni robocze przed planowaną datą przedterminowej spłaty.

AD. 5.

Okresem odsetkowym jest miesiąc kalendarzowy (od 1 do 31 miesiąca – jak wskazano w odpowiedzi nr 5 z dnia 13.11.2008 r.)

AD. 6.

Oprocentowanie, o którym mowa w punkcie 16.12 SIWZ będzie aktualizowane w pierwszym dniu każdego okresu odsetkowego (okresem odsetkowym jest miesiąc kalendarzowy od 1 do 31dnia miesiąca – jak wskazano w odpowiedzi nr 5 z dnia 13.11.2008 r.)

AD. 7.

Zamawiający informuje, że stopa procentowa dla pierwszego okresu odsetkowego (tj. od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu do dnia 28 stycznia 2010) zostanie ustalona w oparciu o bazową stopę procentową obowiązującą na dwa dni robocze przed dniem wypłaty pierwszej transzy kredytu. Stopa procentowa będzie aktualizowana w każdym miesiącu (okres 1 do 31 miesiąca następnego) trwania pierwszego okresu odsetkowego w oparciu o bazową stopę procentową obowiązującą na dwa dni robocze przed początkiem każdego następnego miesiąca (tj. okres 1 do 31 miesiąca następnego).

AD. 8.

Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie zapisu do wzoru umowy kredytowej iż minimalna transza kredytu będzie wynosiła 1.000.000 PLN (słownie: 1 milion złotych).

AD. 9.

Zgodnie z pkt. "4.8.1 SIWZ oprocentowanie kredytu jest zmienne. Oprocentowanie w całym okresie kredytowania stanowi sumę stawki WIBOR 3M z 20-go".

AD. 10.

W przypadku, gdy zmiana stawki wypadnie w sobotę, niedzielę lub święto – przyjmuje się stawkę WIBOR 3M z dnia poprzedzającego, w którym jest ustalana, tj. WIBOR 3M z 19 września 2008 r. Wynoszącą 6,61%.


Projekt budżetu znajduje się na stronie internetowej www.slupsk.pl


Sprawozdania za III kw. 2008 rok. Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej.


ODP.

1. Z uwagi na to, że wieloletni plan finansowy jest w trakcie opracowania Zamawiający przekazuje w oparciu o projekt budżetu oraz Wieloletni Plan Inwestycyjny na 2009 r. prognozę wydatków z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe na lata 2008 – 2012.

(w załączeniu).

2. Zamawiający godzi się na skreślenie w SIWZ zapisu 16.21 lub jego modyfikację poprzez uniezależnienie wyznaczenia nowego harmonogramu spłat od woli zamawiającego.




Podmiot publikujący:
Urząd Miejski w Słupsku
Informację wytworzył:
Ryszard Kwiatkowski Zastępca Prezydenta Miasta Słupska
Data wytworzenia:
15 października 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Opinie bankowe
Informację wytworzył:
Skarbik Miasta
Data wytworzenia:
5 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
prognoza długu str.1
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
20 października 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
prognoza długu str.2
Informację wytworzył:
Skarbik Mista
Data wytworzenia:
20 października 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
prognoza długu str.3
Informację wytworzył:
Skarbik Miasta
Data wytworzenia:
20 października 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
prognoza długu str.4
Informację wytworzył:
Skarbik Miasta
Data wytworzenia:
20 października 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Uchwała RIO
Informację wytworzył:
RIO
Data wytworzenia:
20 października 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Bilans Skonsolidowany_01
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
13 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Bilans Skonsolidowany_02
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
13 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Bilans z wykonania BUdżetu j.s.t._31.12.2008
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
13 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Informacja o udziałach w spółkach
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
13 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Uchwała RIO o możliwości spłaty kredytu_1
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
13 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Uchwała RIO o możliwości spłaty kredytu_2.
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
13 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
opis_Budzet_2007
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
14 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
opis_Budzet_2008
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
14 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Uchwała RIO Nr 149_V_2007 o mozliwosci sfinansowania deficytu oraz prognozy długu na 2008_str.1
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
13 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Uchwała RIO Nr 149_V_2007 o mozliwosci sfinansowania deficytu oraz prognozy długu na 2008_str.2
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
13 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Analiza za 2007r.
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
14 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Analiza za 1 półrocze 2008
Informację wytworzył:
Skarbnik Miasta
Data wytworzenia:
14 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Zapytania Przetargowe_25.11.2008
Informację wytworzył:
Tadeusz Szemryk
Data wytworzenia:
25 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Sprawozdania za III kw. 2008 r._1
Informację wytworzył:
Skarbik Miasta
Data wytworzenia:
25 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Sprawozdania za III kw. 2008 r._2
Informację wytworzył:
Skarbik Miasta
Data wytworzenia:
25 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Sprawozdania za III kw. 2008 r._3
Informację wytworzył:
Skarbik Miasta
Data wytworzenia:
25 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Sprawozdania za III kw. 2008 r._4
Informację wytworzył:
Skarbik Miasta
Data wytworzenia:
25 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Sprawozdania za III kw. 2008 r._5
Informację wytworzył:
Skarbik Miasta
Data wytworzenia:
25 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Sprawozdania za III kw. 2008 r._6
Informację wytworzył:
Skarbik Miasta
Data wytworzenia:
25 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008
Nazwa pliku:
Wydatki Miasta Słupska na lata 2008 - 2012
Informację wytworzył:
Skarbik Miasta
Data wytworzenia:
25 listopada 2008
Informację opublikował:
Tadeusz Szemryk
Data publikacji:
25 listopada 2008

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek