Wydział Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego
Kontakt
- adres
- Artura Grottgera 13, 76-200 Słupsk
- tel. alarmowy
- 986 (Straż Miejska / Dyżurny Straży Miejskiej w Słupsku)
- telefon
- (59) 842 64 67 (Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego)
(59) 843 32 17 (Dyżurny Straży Miejskiej w Słupsku)
(59) 848 82 02 (Komendant Wydziału Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego)
(59) 848 82 03 (Straż Miejska / Zastępca Komendanta Wydziału Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego)
(59) 848 82 04 (Straż Miejska / Dział Wykroczeń)
(59) 848 82 05 (Straż Miejska / Dział Wykroczeń)
(59) 848 82 07 (Straż Miejska / Dział Ochrony Środowiska)
(59) 848 82 08 (Straż Miejska / Dział Ochrony Środowiska)
(59) 848 82 09 (Straż Miejska / Naczelnik Pionu Prewencj)
(59) 848 82 11 (Straż Miejska / Inspektor ochrony danych)
(59) 848 84 29 (Komendant Wydziału Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego)
(59) 848 84 93 (Pion cywilny / Zastępca Dyrektora Wydziału Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego)
(59) 848 84 95 (Pion cywilny / Stanowisko ds. obronnych)
(59) 848 84 96 (Pion cywilny / Kierownik Referatu Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego)
(59) 848 84 97 (Pion cywilny / Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej)
(59) 848 84 97 (Pion cywilny / Stanowisko ds. bezpieczeństwa publicznego) - gsm
- 693 390 025 (Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego)
Zadania i kompetencje
Wydział Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego realizuje następujące zadania:
I. Zadania Pionu Straży Miejskiej:
1) ochrona spokoju i porządku w miejscach publicznych,
2) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego - w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,
3) kontrola publicznego transportu zbiorowego - w zakresie określonym w art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. Nr 5, poz. 13),
4) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków zdarzenia,
5) ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,
6) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
7) doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób,
8) informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,
9) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
W związku z realizowanymi zadaniami straży przysługuje prawo do obserwowania i rejestrowania przy użyciu środków technicznych obrazu zdarzeń w miejscach publicznych w przypadku, gdy czynności te są niezbędne do wykonywania zadań oraz w celu:
a) utrwalania dowodów popełnienia przestępstwa lub wykroczenia,
b) przeciwdziałania przypadkom naruszania spokoju i porządku w miejscach publicznych,
c) ochrony obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej.
Strażnik Miejski wykonując swoje zadania ma prawo do:
1) udzielania pouczeń, zwracania uwagi, ostrzegania lub stosowania innych środków oddziaływania wychowawczego,
2) legitymowania osób w uzasadnionych przypadkach w celu ustalenia ich tożsamości,
3) ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia i niezwłocznego doprowadzenia do najbliższej jednostki Policji,
4) dokonywania kontroli osobistej, przeglądania zawartości podręcznych bagaży osoby w przypadku:
a) zaistnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary a także
b) w związku z wykonywaniem czynności ujęcia osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia.
c) w związku doprowadzaniem osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeśli zachodzi uzasadnione podejrzenie, że osoba, wobec której czynności te są podejmowane, posiada przy sobie niebezpieczne przedmioty dla życia lub zdrowia ludzkiego,
5) nakładania grzywien w postępowaniu mandatowym za wykroczenia określone w trybie przewidzianym przepisami o postępowaniu w sprawach o wykroczenia,
6) dokonywania czynności wyjaśniających,
7) kierowania wniosków o ukaranie do sądu, oskarżania przed sądem i wnoszenia środków odwoławczych - w trybie i zakresie określonych w Kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia,
8) usuwania pojazdów i ich unieruchamiania przez blokowanie kół w przypadkach, zakresie i trybie określonych w przepisach o ruchu drogowym,
9) wydawania poleceń,
10) żądania niezbędnej pomocy od instytucji państwowych i samorządowych,
11) zwracania się, w nagłych przypadkach, o pomoc do jednostek gospodarczych, prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej oraz organizacji społecznych, jak również do każdej osoby o udzielenie doraźnej pomocy na zasadach określonych w ustawie o Policji.
W związku z wykonywaniem czynności służbowych strażnicy korzystają z ochrony prawnej przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych.
II. Pion Cywilny:
Zadania własne wykonywane przez Referat Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego:
1. Z zakresu zarządzania kryzysowego:
1) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
a) opracowywanie i przedkładanie wojewodzie do zatwierdzenia „Planu Zarządzania Kryzysowego miasta Słupska”,
b) realizacja zaleceń do powiatowych planów zarządzania kryzysowego.
2) opracowywanie, wdrażanie i bieżące aktualizowanie dokumentów składowych „Planu ewakuacji II stopnia”,
3) opracowywanie, wdrażanie i bieżące aktualizowanie dokumentów składowych „Planu operacyjnego ochrony przed powodzią miasta Słupska”,
4) opracowywanie, wdrażanie i bieżące aktualizowanie procedur realizacji przedsięwzięć w ramach stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP,
5) opracowywanie, wdrażanie i bieżące aktualizowanie dokumentacji Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego miasta Słupska,
6) organizowanie planowanych i doraźnych posiedzeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego Miasta Słupska, obsługa administracyjna i biurowa Zespołu,
7) tworzenie zaplecza dla pracy zespołu doradczego (PZZK miasta Słupska), wspomagającego podejmowanie decyzji w sytuacjach zagrożeń, katastrof lub w wyniku powstania kryzysu,
8) organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
9) realizowanie zadań związanych z bezpieczeństwem paliwowym na terenie miasta,
10) prowadzenie i inicjowanie polityki informacyjnej związanej z zagrożeniami,
11) podejmowanie interwencji rzeczowych na potrzeby mieszkańców poszkodowanych w zdarzeniach losowych,
12) prowadzenie magazynu zarządzania kryzysowego,
13) współdziałanie w zakresie utrzymania i wyposażenia magazynu przeciwpowodziowego,
14) realizowanie zadań związanych z wprowadzonym stanem zagrożenia epidemicznego lub stanem epidemii,
15) realizowanie spraw związanych z zatwierdzaniem regulaminów strzelnic sportowych,
16) sporządzanie wykazu szczególnych form udzielania pomocy dla społeczności lokalnej oraz określanie warunków korzystania z tej pomocy,
2. Z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego:
1) organizowanie planowanych i doraźnych posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku miasta Słupska, obsługa administracyjna i biurowa Komisji;
2) opracowanie "Analizy zagrożeń na obszarach wodnych miasta Słupska" oraz jej bieżąca aktualizacja;
3) przygotowywanie projektu i nadzór nad realizacją miejskiego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego;
4) przygotowywanie projektu i nadzór nad realizacją miejskiego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego;
5) utrzymywanie bieżącej współpracy z Komendą Miejską Policji w Słupsku, Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku oraz innymi służbami;
6) nadzorowanie przebiegu zgromadzeń na terenie miasta;
7) współpraca z Komisją Spraw Społecznych oraz innymi komisjami Rady Miejskiej w Słupsku;
8) udział w opracowaniu na terenie miasta strategii, programów oraz planów;
9) nadzorowanie przebiegu imprez masowych na terenie miasta;
10) nadzorowanie przebiegu zgromadzeń na terenie miasta.
Zadania zlecone wykonywane przez Referat Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
1. Z zakresu spraw obronnych:
1) realizacja wniosków w sprawach świadczeń na rzecz obrony;
2) ustalanie potrzeb w zakresie świadczeń na rzecz obrony;
3) przygotowanie na terenie miasta Akcji Kurierskiej Administracji Publicznej;
4) przygotowanie i organizacja punktu kontaktowego HNS;
5) przygotowanie dokumentacji w zakresie rozplakatowania obwieszczeń w przypadku wprowadzenia stanów nadzwyczajnych;
6) przygotowanie i prowadzenie rejestracji oraz kwalifikacji wojskowej;
7) wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie szczególnych uprawnień żołnierzy;
8) prowadzenie prac w zakresie wyłączania od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
9) współdziałanie z Siłami Zbrojnymi;
10) opracowywanie i aktualizacja dokumentacji organizacji „Systemu stałego Stałego Dyżuru Prezydenta Miasta Słupska” na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
11) organizowanie pełnienia stałych dyżurów na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;
12) prowadzenie szkolenia z osobami wyznaczonymi do pełnienia służby stałego dyżuru oraz organizowanie treningów w tym zakresie;
13) opracowywanie i aktualizacja dokumentów „Planu operacyjnego funkcjonowania miasta Słupska w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”;
14) opracowywanie i bieżąca aktualizacja „Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Słupsku na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”
15) opracowywanie i bieżąca aktualizacja dokumentacji „Głównego Stanowiska Kierowania Prezydenta Miasta”;
16) realizacja zadań z zakresu przygotowań podmiotów leczniczych miasta na potrzeby obronne państwa;
17) opracowanie i aktualizacja „Planów organizacji i funkcjonowania Zespołów Zastępczych Miejsc Szpitalnych”;
18) opracowywanie „Programu szkolenia obronnego”;
19) opracowywanie rocznych planów szkolenia obronnego na terenie miasta oraz wytycznych w tym zakresie;
20) realizacja szkolenia obronnego oraz ćwiczeń, zgodnie z opracowanym programem i planem w tym zakresie.
2. Z zakresu obrony cywilnej:
1) opracowywanie „Planu obrony cywilnej miasta Słupska” oraz kart realizacji zadań obrony cywilnej w wyznaczonych podmiotach działających na terenie miasta;
2) opracowanie i aktualizacja planu dystrybucji preparatu jodowego na wypadek zagrożenia radiacyjnego na terenie miasta;
3) opracowywanie i bieżąca aktualizacja „Planu ochrony zabytków miasta Słupska na wypadek zagrożenia i w czasie wojny” oraz aktualizacja dokumentacji planów jednostkowych;
4) planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej:
a) ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie miasta, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej;
b) opracowywanie projektów zarządzeń i wytycznych Szefa Obrony Cywilnej Miasta;
c) opracowywanie i wdrażanie okresowych planów zamierzeń obrony cywilnej miasta;
d) dokonywanie oceny stopnia realizacji zaplanowanych zamierzeń obrony cywilnej;
e) opracowywanie sprawozdań z działalności bieżącej i planowanej;
5) dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej miasta oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań:
a) opracowywanie planów kontroli podległych i nadzorowanych jednostek;
b) prowadzenie kontroli planowanych i doraźnych;
c) egzekwowanie wykonania zaleceń pokontrolnych;
d) wykonywanie analiz z działalności kontrolnej;
e) podejmowanie działań zmierzających do pełnej realizacji zadań obrony cywilnej (kontrole doraźne, planowanie zamierzeń obrony cywilnej, planowanie środków finansowych);
6) prowadzenie szkoleń i ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej:
a) opracowywanie programu i planów szkoleń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej miasta oraz wydawanie w tym zakresie wytycznych dla jednostek organizacyjnych miasta;
b) nadzorowanie procesu planowania i realizacji szkolenia obrony cywilnej oraz powszechnej samoobrony;
c) udzielanie wszechstronnej pomocy merytorycznej wszystkim organizatorom szkolenia w zakresie obrony cywilnej;
7) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
8) ustalanie potrzeb materiałowych, magazynowanie sprzętu i materiałów obrony cywilnej, zakup sprzętu, prowadzenie ewidencji:
a) prowadzenie miejskiego magazynu obrony cywilnej;
b) opracowywanie tabel należności sprzętu dla formacji obrony cywilnej;
c) ustalenie potrzeb materiałowych dla systemu ochrony ludności;
d) planowanie i realizowanie zakupu sprzętu oraz materiałów dla potrzeb ochrony ludności;
e) prowadzenie ewidencji magazynowej sprzętu i materiałów;
f) prowadzenie sumarycznej ewidencji sprzętu skarbu państwa dla potrzeb systemu ochrony ludności na terenie miasta;
9) prowadzenie ewidencji ujęć wody oraz urządzeń specjalnych:
a) ewidencjonowanie ujęć wody w mieście oraz jego bieżąca aktualizacja;
b) planowanie urządzeń specjalnych dla potrzeb mieszkańców miasta;
c) prowadzenie ewidencji urządzeń specjalnych;
d) współdziałanie z jednostką organizacyjną miasta “Wodociągi Słupsk” Sp. z o. o. w sprawie aktualizacji dokumentacji publicznych urządzeń zaopatrzenia w wodę miasta Słupska, zapewniających działanie w warunkach specjalnych;
10) prowadzenie ewidencji istniejących, modernizowanych budowli ochronnych oraz nadzorowanie projektowania i budowy nowych:
a) prowadzenie aktualnej ewidencji;
b) ustalanie potrzeb materiałowych na modernizację i remonty podczas corocznych przeglądów;
c) planowanie potrzeb na budowle ochronne dla mieszkańców miasta na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa;
d) nadzorowanie projektowania i budowy nowych budowli ochronnych;
11) mobilizacyjne przygotowanie do rozwinięcia tworzonych przez Szefa Obrony Cywilnej Miasta formacji obrony cywilnej dla potrzeb realizacji zadań obrony cywilnej podczas zwalczania klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska oraz w okresie wojny:
a) planowanie użycia formacji obrony cywilnej;
b) planowanie zaopatrzenia w sprzęt oraz sposób jego uzupełnienia;
12) aktualizowanie dokumentów pomocniczych występujących w planie obrony cywilnej miasta;
13) Realizacja zadań zleconych z zakresu niesienia pomocy uchodźcom.
Referat Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego wykonuje zadania z zakresu zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, obrony cywilnej, bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz wspomaga działania Referatu Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Zadania własne wykonywane przez Referat Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego.
1. Z zakresu zarządzania kryzysowego:
1) pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;
2) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego innych organów administracji publicznej;
3) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
4) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
5) monitorowanie zagrożeń atakiem o charakterze terrorystycznym (stopnie alarmowe oraz stopnie alarmowe CRP);
6) informowanie o zdarzeniach i podejmowanych działaniach kierownictwa urzędu, osób funkcyjnych wydziału oraz osób funkcyjnych w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych miasta;
7) przekazywanie wykonawcom poleceń kierownictwa urzędu oraz innych osób upoważnionych przez Prezydenta Miasta Słupska;
8) współdziałanie w zakresie wymiany i analizy informacji z powiatowymi i miejskimi inspekcjami, służbami i strażami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo;
9) współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej i samorządowej w zakresie wymiany informacji istotnych dla bezpieczeństwa miasta i jego mieszkańców;
10) przygotowanie ostrzeżeń, komunikatów i informacji dla podmiotów oraz mieszkańców miasta;
11) współdziałanie w tworzeniu materiałów analityczno – operacyjnych związanych z sytuacjami kryzysowymi;
12) gromadzenie danych w zakresie sił i środków przewidzianych do użycia w przypadku reagowania na powstałe zagrożenia;
13) ewidencjonowanie właścicieli instalacji lub urządzeń infrastruktury krytycznej miasta;
14) uczestniczenie w szkoleniach, ćwiczeniach i treningach z zakresu zarządzania kryzysowego i ochrony ludności;
15) realizacja zadań w przypadku wystąpienia przekroczenia poziomu alarmowego, dopuszczalnego lub docelowego substancji w powietrzu;
16) monitorowanie poziomu wody w rzece Słupi.
2. Z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego:
1) całodobowa obsługa posiadanych środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring) w obszarze przestrzeni publicznej;
2) realizacja zadań określonych w art. 22 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. - Prawo o zgromadzeniach, przyjmowanie zawiadomień o zamiarze zorganizowania na terenie miasta zgromadzeń;
3) współdziałanie w zakresie wzywania lekarza do stwierdzenia zgonu i wystawienia karty zgonu;
4) reagowanie na zdarzenia związane z niebezpiecznymi zwierzętami, zgodnie z opracowanymi procedurami;
5) podejmowanie innych działań związanych ze zwierzętami, zgodnie z podpisanymi umowami i porozumieniami;
6) monitorowanie imprez masowych na terenie miasta;
7) monitorowanie przebiegu zgromadzeń na terenie miasta;
8) monitorowanie przebiegu imprez artystycznych lub rozrywkowych organizowanych w ramach działalności kulturalnej przez osoby prawne, osoby fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej;
9) monitorowanie przebiegu zawodów sportowych, rajdów, wyścigów i innych imprez, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają wykorzystania drogi w sposób szczególny;
10) monitorowanie nad miastem lotów statków powietrznych;
11) wykorzystanie aplikacji informatycznych w procesie zarządzania kryzysowego.
3. W zakresie monitoringu wizyjnego:
1) obserwowanie zdarzeń na terenie objętym monitoringiem;
2) obsługiwanie urządzeń monitoringu i łączności;
3) identyfikowanie zdarzeń wymagających interwencji odpowiednich służb;
4) powiadamianie odpowiednich służb o zdarzeniach wymagających ich interwencji;
5) pozyskiwanie i przygotowanie materiału dowodowego;
6) prowadzenie dokumentacji w obiegu tradycyjnym i elektronicznym.
Zadania zlecone wykonywane przez Referat Centrum Monitoringu i Zarządzania Kryzysowego.
1. Z zakresu spraw obronnych:
1) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania miasta;
2) realizowanie zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;
3) uczestniczenie w uruchomieniu na terenie miasta Akcji Kurierskiej Administracji Publicznej;
4) rozwijanie elementów systemu obronnego miasta;
5) przyjmowanie wpływających zadań obronnych oraz przekazywanie ich do realizacji;
6) przyjmowanie informacji o realizacji zadań obronnych oraz sporządzenie w tym zakresie analiz, informacji oraz zestawień;
7) udział w opracowywaniu i aktualizacji planów oraz dokumentów w zakresie spraw obronnych wykonywanych przez inne wydziały Urzędu, jednostki organizacyjne i inne podmioty, stosownie do obowiązujących rozporządzeń i wytycznych.
2. Z zakresu obrony cywilnej:
1) monitorowanie funkcjonowania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
2) udział w wojewódzkich treningach wykrywania i alarmowania (SWA) oraz wczesnego ostrzegania (SWO), a także organizowanie własnych treningów rejonowych w tym zakresie;
3) monitorowanie sprawności funkcjonowania systemu syren alarmowych miasta;
4) obsługa będących na wyposażeniu Centrum, analogowych, cyfrowych i radiowych urządzeń łączności oraz centrali do radiowego sterowania pracą syren alarmowych na terenie miasta.
3. Z zakresu zadań związanych z pomocą dla Cudzoziemców
1) przyjmowanie zgłoszeń w zakresie potrzeby udzielenia pomocy i wsparcia uchodźcom.
- Nazwa:
- Wydział Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego
- Podmiot publikujący:
- Wydział Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego
- Informację wytworzył:
- Z up. Prezydenta Paweł Dyjas Komendant Wydziału Straży Miejskiej i Zarządzania Kryzysowego
- Data wytworzenia:
- 16 września 2024
- Informację opublikował:
- Administrator BIP
- Data publikacji:
- 27 marca 2023
- Informację zaktualizował:
- Maciej Papuga
- Data aktualizacji:
- 17 września 2024