Wydział Zarządzania Nieruchomościami
Kontakt
- adres
- Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk
- pokoje
- 209, 213, 214, 214a, 215, 217, 220, 222, 223, 224, 312, 312a, 312b, 312c
- telefon
- (59) 848 82 21 (Dzierżawy, użyczenia, najmy Skarbu Państwa)
(59) 848 82 21 (Budżet i Skarb Państwa)
(59) 848 82 23 (Dzierżawy i użyczenia )
(59) 848 82 23 (Gospodarowanie mieniem)
(59) 848 82 31 (Gospodarka Mieszkaniowa)
(59) 848 83 10 (Wieczyste użytkowanie i trwały zarząd)
(59) 848 83 11 (Sekretariat wydziału )
(59) 848 83 11 (Dyrektor)
(59) 848 83 26 (Ds. współpracy ze wspólnotami mieszkaniowymi z udziałem Miasta)
(59) 848 83 30 (Sprzedaż lokali mieszkalnych i użytkowych)
(59) 848 83 37 (Kierownik Referatu Sprzedaży Nieruchomości)
(59) 848 83 44 (Obciążanie nieruchomości)
(59) 848 83 54 (Zarządzanie Zasobem Miejskim)
(59) 848 83 55 (Kierownik Referatu Gospodarki Mieszkaniowej)
(59) 848 83 59 (Ewidencjonowanie zasobu i regulowanie stanów prawnych)
(59) 848 83 76 (Stanowisko ds. finansowo-księgowych)
(59) 848 83 88 (Zastępca Dyrektora)
(59) 848 83 94 (Kierownik Referatu Budżetu, Opłat i Skarbu Państwa)
(59) 848 84 10 (Sprzedaż nieruchomości miejskich i Skarbu Państwa)
(59) 848 84 10 (Sprzedaż nieruchomości i garaży)
(59) 848 84 47 (Gospodarka Mieszkaniowa)
(59) 848 84 57 (Kierownik Referatu Zarządzania Zasobem Miejskim)
(59) 848 84 72 (Sprzedaż nieruchomości)
Zadania i kompetencje
-
Bieżące załatwianie spraw mieszkaniowych kierowanych do Prezydenta Miasta Słupska.
-
Opracowywanie aktów prawa miejscowego dotyczących polityki mieszkaniowej Miasta i zarządzeń Prezydenta Miasta Słupska z zakresu gospodarki mieszkaniowej oraz nadzór nad ich realizacją.
-
Współpraca przy opracowywaniu projektów inwestycyjnych Miasta w zakresie inwestycji mieszkaniowych w kontekście potrzeb mieszkaniowych mieszkańców Miasta.
-
Współpraca ze Słupskim Towarzystwem Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w zakresie rozwiązywania problemów mieszkaniowych Miasta.
-
Sprawowanie nadzoru nad Przedsiębiorstwem Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Słupsku w zakresie realizacji zadań określonych umową o zarządzanie mieszkaniowym zasobem Miasta.
-
Sprawowanie nadzoru nad Przedsiębiorstwem Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Słupsku w zakresie w realizacji umowy zlecenia o przygotowanie windykacji należności.
-
Sprawowanie nadzoru nad Przedsiębiorstwem Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Słupsku w zakresie prawidłowości realizacji pełnomocnictw do reprezentowania Miasta we wspólnotach mieszkaniowych.
-
Sprawowanie nadzoru nad prawidłowością realizacji zadań zarządcy/administratora wspólnot mieszkaniowych z udziałem Miasta w zakresie zawartej przez wspólnotę umowy.
-
Analiza danych i sprawozdań przekazywanych przez zarządcę mieszkaniowego zasobu Miasta z zakresu najmu administrowanych nieruchomości.
-
Współpraca z zarządami wspólnot mieszkaniowych z udziałem Miasta.
-
Udział w zebraniach wspólnot mieszkaniowych z udziałem Miasta.
-
Rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących merytorycznej działalności Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Słupsku.
-
Prowadzenie obrotu nieruchomościami, które mogą być przedmiotem sprzedaży, zamiany i zrzeczenia się, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, darowizny;
-
Obciążanie nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi (użytkowanie, służebność, hipoteka);
-
Gospodarowanie zasobami nieruchomości (ewidencjonowanie nieruchomości wchodzących do zasobów, zapewnianie wycen tych nieruchomości, sporządzanie planów wykorzystywania zasobów);
-
Udostępnianie zasobu nieruchomości (wydzierżawianie, użyczanie, oddawanie w zarządzanie);
-
Ustalanie warunków zbycia nieruchomości (gruntowych zabudowanych i nie zabudowanych;
budynkowych i lokalowych - niemieszkalnych) w drodze przetargu, rokowań lub w drodze bezprzetargowej; -
Określanie warunków wynikających z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego do przetargów nieruchomości będących własnością Miasta i Skarbu Państwa raz do ich zagospodarowania i porządkowania;
-
Organizowanie i przeprowadzanie przetargów i rokowań na zbycie nieruchomości (sprzedaż i oddanie w użytkowanie wieczyste) oraz dzierżawę;
-
Naliczanie i aktualizowanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, użytkowania, dzierżawy, najmu i zajęcia nieruchomości;
-
Przedłużanie bądź ustalanie dodatkowego terminu zagospodarowania nieruchomości;
-
Wykonywanie prawa pierwokupu;
-
Nabywanie nieruchomości do zasobu Miasta i Skarbu Państwa, ustalanie warunków i prowadzenie negocjacji;
-
Wyrażanie zgody oraz udzielanie zezwoleń na zajęcie nieruchomości;
-
Wywłaszczanie nieruchomości;
-
Ustalanie odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości oraz za szkody powstałe w wyniku udzielonego zezwolenia lub wyrażonej zgody na zajęcie nieruchomości;
-
Orzekanie o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości, zwrocie odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennych;
-
Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości przysługującego osobom fizycznym w prawo własności, w tym ustalanie opłat z tego tytułu;
-
Regulowanie stanów prawnych nieruchomości;
-
Sprzedaż lokali użytkowych na rzecz najemców w drodze bezprzetargowej wraz z ustanowieniem w oznaczonym udziale prawa do gruntu oraz sprzedaż lokali wolnych w trybie przetargu;
-
Organizowanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na wyceny nieruchomości i prace geodezyjno – kartograficzne oraz inne czynności niezbędne do gospodarki nieruchomościami;
-
Ujawnianie w księgach wieczystych praw i innych ograniczeń, badanie zgodności treści ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym nieruchomości;
-
Prowadzenie spraw spadkowych, gdy spadkobiercą ustawowym do nieruchomości jest Miasto lub Skarb Państwa;
-
Przygotowywanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, przekazywanie ich do ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym oraz publikowanie w zbiorze aktów prawa miejscowego;
-
Sporządzanie analiz, tworzenie bazy nieruchomości i zarządzanie bazą nieruchomości;
-
Prowadzenie konsultacji społecznych i dialogu społecznego pod względem merytorycznym w ramach kompetencji Wydziału;
-
Realizacja zadań obronnych w ramach przydzielonych przedsięwzięć, wynikających z obowiązujących na terenie miasta planów obronnych oraz w ramach zleconych przez Wojewodę Pomorskiego pozamilitarnych przygotowań obronnych,
-
Realizacja zadań pozostających w kompetencji wydziału z zakresu rolnictwa.
- Nazwa:
- Wydział Zarządzania Nieruchomościami
- Podmiot publikujący:
- Wydział Zarządzania Nieruchomościami
- Informację wytworzył:
- Katarzyna Maruszak - Dyrektor Wydziału
- Data wytworzenia:
- 2 listopada 2021
- Informację opublikował:
- Marzena Koniewska
- Data publikacji:
- 6 października 2022
- Informację zaktualizował:
- Marzena Koniewska
- Data aktualizacji:
- 13 marca 2024
- Nazwa:
- Dyrektor Wydziału: Katarzyna Maruszak
- Podmiot publikujący:
- Wydział Zarządzania Nieruchomościami
- Informację wytworzył:
- Katarzyna Maruszak - Dyrektor Wydziału
- Data wytworzenia:
- 2 listopada 2021
- Informację opublikował:
- Anna Królikowska-Pawlicka
- Data publikacji:
- 2 listopada 2021