Wydział Edukacji - Urząd Miejski

Strona główna
Biuletyn Informacji Publicznej

Wydział Edukacji

Dyrektor Wydziału: Anna Sadlak

Kontakt

adres
Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk
pokoje
200, 201, 202, 203, 204, 205, 210
telefon
(59) 848 82 24 (Referat Ekonomiczny oraz Spraw Europejskich )
(59) 848 82 32 (kadry oraz awans zawodowy nauczycieli)
(59) 848 82 33 (nadzór nad przedszkolami i szkołami podstawowymi )
(59) 848 83 22 (Sekretariat)
(59) 848 83 69 (Referat Ekonomiczny oraz Spraw Europejskich)
(59) 848 83 77 (infrastruktura oświaty oraz analizy kosztów utrzymania, a także projekty edukacyjne i edukacja europejskia)
(59) 848 84 30 (Główny specjalista ds. ekonomicznych oraz systemu informacji oświatowej)
(59) 848 84 46 (szkoły niepubliczne i nadzór nad placówkami)
(59) 848 84 48 (Główny specjalista ds. szkół niepublicznych)
(59) 848 84 88 (nadzór nad szkołami ponadpodstawowymi)
e-mail

Zadania i kompetencje

Zadania Wydziału Edukacji ze wskazaniem aktów prawnych

regulujących wykonywane zadania


  1. Referat Ekonomiczny oraz Spraw Europejskich wykonuje zadania:

  1. własne:

  1. współpraca z dyrektorami szkół, przedszkoli, placówek oświatowych i Słupskiego Centrum Usług Wspólnych w zakresie opracowywania i wprowadzania zmian w planach finansowych jednostek,

  2. opracowywanie zbiorczych zestawień w zakresie niedoborów i nadwyżek w planach finansowych przedszkoli, szkół, placówek oświatowych i Słupskiego Centrum Usług Wspólnych,

  3. sporządzanie zbiorczych projektów planów finansowych szkół, przedszkoli i placówek oświatowych, jako elementu składowego budżetu Miasta Słupsk w oparciu o zadania wynikające z prawa oświatowego,

  4. sporządzanie półrocznej i rocznej analizy wykonania budżetu oświaty,

  5. prowadzenie spraw związanych z wydatkowaniem środków ujętych w planie finansowym Wydziału Edukacji,

  6. dokonywanie analiz rzeczowo-finansowych z realizacji budżetu w zakresie oświaty,

  7. analiza i weryfikacja naliczenia części oświatowej subwencji ogólnej,

  8. prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem dodatkowych środków w ramach rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej oraz programów rządowych,

  9. ustalanie podstawowej kwoty dotacji dla niepublicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych,

  10. współpraca z przedszkolami publicznymi w zakresie ustalania dziennej stawki żywieniowej dla dzieci,

  11. monitorowanie i weryfikacja średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego,

  12. ustalanie wysokości rocznego odpisu socjalnego na emerytowanych nauczycieli,

  13. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem wysokości opłat za zakwaterowanie w bursach, za korzystanie z miejsc noclegowych w szkolnych schroniskach młodzieżowych oraz opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola,

  14. prowadzenie spraw finansowych związanych z przyznawaniem stypendiów dyrektorów szkół za wybitne osiągnięcia w nauce i sportowe oraz stypendiów naukowych i artystycznych Prezydenta Miasta Słupska,

  15. obsługa Systemu Informacji Oświatowej w zakresie zadań jednostki samorządu terytorialnego oraz monitorowanie i weryfikowanie danych wprowadzanych przez szkoły, przedszkola i placówki oświatowe,

  16. prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników, w tym prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie,

  17. prowadzenie spraw związanych z międzygminnym rozliczaniem kosztów pobytu dzieci w przedszkolach,

  18. prowadzenie spraw związanych z wypłatą wyprawek szkolnych uczniom szkół publicznych i niepublicznych,

  19. obsługa finansowa związana z prowadzeniem pozaszkolnych punktów katechetycznych,

  20. prowadzenie spraw związanym z dofinansowaniem doskonalenia zawodowego dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych oraz nauczycieli,

  21. przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawach doskonalenia zawodowego nauczycieli,

  22. monitorowanie prawidłowego wydatkowania środków finansowych przez jednostki oświatowe,

  23. prowadzenie spraw wynikających z udziału szkół, przedszkoli i placówek oświatowych w programach i projektach finansowanych lub współfinansowanych ze środków zewnętrznych,

  24. przygotowywanie informacji dla szkół i placówek na temat aktualnych możliwości pozyskiwania funduszy zewnętrznych i realizacji projektów,

  25. przygotowywanie pełnomocnictw dla dyrektorów szkół i placówek oraz upoważnień dla głównych księgowych w zakresie wnioskowania lub realizacji projektów edukacyjnych,

  26. nadzór nad obsługą finansową i rozliczaniem projektów finansowych lub współfinansowanych ze środków zewnętrznych,

  27. organizowanie spotkań i narad koordynacyjnych w zakresie realizowanych projektów,

  28. wspieranie szkół w zakresie współpracy zagranicznej w ramach wymiany młodzieży i nauczycieli,

  29. obsługa finansowa członkostwa w Stowarzyszeniu „Pomorskie w Unii Europejskiej”,

  30. przygotowywanie materiałów i informacji dla Prezydenta Miasta Słupska, Komisji Edukacji Rady Miejskiej w Słupsku,

  31. przygotowywanie uchwał Rady Miejskiej w sprawie ustalania trybu udzielania i rozliczania udzielanych dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania przez szkoły i placówki niepubliczne prowadzone przez inne podmioty niż Miasto Słupsk,

  32. ustalanie stawek dotacji dla szkół i placówek niepublicznych,

  33. naliczanie, przekazywanie i rozliczanie dotacji dla niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych,

  34. weryfikowanie informacji o faktycznej liczbie uczniów/wychowanków składanych przez osoby prowadzące szkoły i placówki niepubliczne,

  35. administrowanie aplikacją System Kontroli Dotacji Oświaty Niepublicznej,

  36. analiza i weryfikacja danych zawartych w składanych przez osoby prowadzące szkoły i placówki niepubliczne wnioskach o udzielenie dotacji oświatowej na kolejne lata,

  37. przygotowywanie wniosków dotyczących zmian budżetowych w zakresie dotacji dla szkół i placówek niepublicznych,

  38. sporządzanie sprawozdania rocznego z udzielonych i rozliczonych dotacji dla szkół i placówek niepublicznych,

  39. przygotowywanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, przekazywanie ich do ogłoszenia w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym oraz publikowanie w zbiorze aktów prawa miejscowego,

  40. realizacje zadań obronnych w ramach przydzielonych przedsięwzięć, wynikających z obowiązujących na terenie miasta planów obronnych oraz w ramach zleconych przez Wojewodę Pomorskiego pozamilitarnych przygotowań obronnych;

  1. zlecone:

  1. realizacja zadań związanych ze świadczeniami opieki zdrowotnej uczniów finansowanych ze środków publicznych,

  2. realizacja doposażenia szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe w zakresie określonym przepisami prawa.

  1. Stanowisko ds. organizacyjnych oraz administrowania oświatowymi systemami informatycznymi wykonuje zadania:

  1. obsługa sekretariatu Wydziału (w tym: prowadzenie dziennika korespondencyjnego, wydawanie korespondencji na poszczególne stanowiska kontrola korespondencji wychodzącej),

  2. administrowanie oświatowymi systemami informatycznymi,

  3. prowadzenie rejestrów: uchwał Rady Miejskiej, zarządzeń, skarg i wniosków, rejestru zamówień, zleceń i umów w wersji papierowej lub elektronicznej, w tym opracowywanie sprawozdań z wykonania Uchwał Rady Miejskiej w Słupsku,

  4. prowadzenie systemu komputerowej obsługi korespondencji, ewidencji czasu pracy, KSAT,

  5. przygotowywanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, przekazywanie ich do ogłoszenia w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym oraz publikowanie w zbiorze aktów prawa miejscowego,

  6. realizacje zadań obronnych w ramach przydzielonych przedsięwzięć, wynikających z obowiązujących na terenie miasta planów obronnych oraz w ramach zleconych przez Wojewodę Pomorskiego pozamilitarnych przygotowań obronnych.

3. Stanowisko ds. kadrowych oraz awansu zawodowego nauczycieli wykonuje zadania:

  1. prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych,

  2. organizacja konkursów w celu wyłonienia kandydatów na stanowiska dyrektorów szkół przedszkoli i placówek oświatowych,

  3. prowadzenie spraw dotyczących powierzania stanowisk kierowniczych w szkołach, przedszkolach i placówkach oświatowych oraz odwoływania z tych stanowisk,

  4. prowadzenie spraw związanych z nadawaniem stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, sporządzanie zestawień, materiałów zbiorczych i sprawozdań dotyczących awansu zawodowego nauczycieli szkół, przedszkoli i placówek oświatowych,

  5. rozpatrywanie odwołań od decyzji w sprawach nadania bądź odmowy nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego,

  6. prowadzenie dokumentacji związanej z oceną cząstkową pracy dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych,

  7. przygotowywanie dokumentacji i prowadzenie spraw związanych z ustalaniem dodatków motywacyjnych i dodatków funkcyjnych dla dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych,

  8. monitorowanie polityki kadrowej prowadzonej przez dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych,

  9. prowadzenie spraw dotyczących regulaminu wynagradzania nauczycieli,

  10. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nauczycielom szkół, przedszkoli i placówek oświatowych nagród Prezydenta Miasta Słupska,

  11. współpraca w zakresie przygotowywania wniosków o przyznanie nagród Ministra Edukacji Narodowej, Pomorskiego Kuratora Oświaty, odznaczeń państwowych i resortowych oraz nagród Prezydenta Miasta Słupska dla dyrektorów nadzorowanych szkół, przedszkoli, placówek oświatowych,

  12. prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych,

  13. prowadzenie dokumentacji z zakresu dyscypliny pracy, delegacji służbowych, oświadczeń majątkowych, dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych,

  14. organizowanie i prowadzenie różnych form instruktażu dla dyrektorów szkół, przedszkoli i placówek oświatowych oraz pracowników administracyjnych w zakresie przepisów kadrowych i awansu zawodowego nauczycieli,

  15. współpraca z kadrą kierowniczą szkół, przedszkoli i placówek oświatowych m.in. w zakresie doskonalenia umiejętności zarządczych oraz prowadzonych działań informacyjnych i promocyjnych,

  16. prowadzenie banku ofert pracy dla nauczycieli,

  17. przygotowywanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych, w zakresie awansu zawodowego nauczycieli, dla których organem prowadzącym jest Miasto Słupsk,

  18. udział w naradach, szkoleniach, konferencjach i seminariach w dziedzinie oświaty,

  19. sporządzanie oraz przekazywanie informacji dla Prezydenta Miasta Słupska o przedsięwzięciach planowanych przez Wydział, które mogą mieć znaczenie dla mieszkańców Słupska,

  20. współpraca z Pomorskim Kuratorem Oświaty i związkami zawodowymi w zakresie zadań wynikających z bieżącej działalności,

  21. przygotowywanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, przekazywanie ich do ogłoszenia w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym oraz publikowanie w zbiorze aktów prawa miejscowego,

  22. realizacje zadań obronnych w ramach przydzielonych przedsięwzięć, wynikających z obowiązujących na terenie miasta planów obronnych oraz w ramach zleconych przez

    Wojewodę Pomorskiego pozamilitarnych przygotowań obronnych.

4. Stanowisko ds. nadzoru nad przedszkolami, szkołami podstawowymi wykonuje zadania:

  1. analiza sieci szkół w zakresie zmian demograficznych, potrzeb edukacyjnych oraz przygotowywanie projektów zmian sieci,

  2. prowadzenie postępowań w zakresie zakładania, przekształcania oraz likwidacji szkół i przedszkoli,

  3. opracowywanie wytycznych oraz opiniowanie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli oraz aneksów do organizacji,

  4. nadzorowanie działalności podległych szkół i przedszkoli w zakresie zgodności organizacji ich pracy z zatwierdzonymi arkuszami organizacji roku szkolnego,

  5. nadzór nad zapewnieniem kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i przedszkolach jako zadania własnego gminy,

  6. koordynowanie prac związanych z rekrutacją do szkół i przedszkoli,

  7. prowadzenie spraw dotyczących dzieci i młodzieży w przypadku orzeczenia określonej formy kształcenia specjalnego,

  8. kierowanie nieletnich, zgodnie z postanowieniami sądu, do wskazanych placówek resocjalizacyjnych,

  9. podejmowanie różnorodnych przedsięwzięć w zakresie przeciwdziałania niedostosowaniu społecznemu dzieci i młodzieży,

  10. monitorowanie jakości pracy szkół i przedszkoli,

  11. przygotowywanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych, w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach i placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Słupsk,

  12. przygotowywanie materiałów i informacji dla Prezydenta Miasta Słupska, Komisji Edukacji Rady Miejskiej w Słupsku,

  13. współpraca w zakresie przygotowywania wniosków o przyznanie nagród Ministra Edukacji Narodowej, Pomorskiego Kuratora Oświaty, odznaczeń państwowych i resortowych oraz nagród Prezydenta Miasta Słupska dla dyrektorów nadzorowanych szkół, przedszkoli,

  14. sporządzanie oraz przekazywanie informacji do rzecznika prasowego o przedsięwzięciach planowanych przez Wydział, które mogą mieć znaczenie dla mieszkańców Słupska,

  15. współpraca z Pomorskim Kuratorem Oświaty i związkami zawodowymi w zakresie zadań wynikających z bieżącej działalności,

  16. przeprowadzanie kontroli z zakresu organizacji pracy jednostek oświaty,

  17. współudział w opracowywaniu miejskiego kalendarza imprez,

  18. współdziałanie z wydziałami Urzędu Miejskiego przy realizacji imprez miejskich,

  19. udział w naradach, szkoleniach, konferencjach i seminariach w dziedzinie oświaty,

  20. współpraca z instytucjami i organizacjami w zakresie:

    - edukacji, w tym kulturalnej dzieci i młodzieży,

    - edukacji obywatelskiej i patriotycznej,

    - przeciwdziałania patologii wśród dzieci i młodzieży,

    - rozwijania zdolności i zainteresowań dzieci i młodzieży,

  21. współdziałanie ze związkami twórczymi, stowarzyszeniami i organizacjami społecznymi w zakresie rozwoju edukacji,

  22. prowadzenie konsultacji społecznych i dialogu społecznego pod względem merytorycznym w ramach kompetencji Wydziału oraz w zakresie działania jednostek podległych,

  23. przygotowywanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, przekazywanie ich do ogłoszenia w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym oraz publikowanie w zbiorze aktów

    prawa miejscowego,

  24. realizacje zadań obronnych w ramach przydzielonych przedsięwzięć, wynikających z obowiązujących na terenie miasta planów obronnych oraz w ramach zleconych przez

    Wojewodę Pomorskiego pozamilitarnych przygotowań obronnych.

5. Stanowisko ds. nadzoru nad szkołami ponadpodstawowymi wykonuje zadania:

  1. analiza sieci szkół w zakresie zmian demograficznych, potrzeb edukacyjnych oraz przygotowywanie projektów zmian sieci,

  2. prowadzenie postępowań w zakresie zakładania, przekształcania oraz likwidacji szkół ponadpodstawowych,

  3. opracowywanie wytycznych oraz opiniowanie arkuszy organizacyjnych szkół ponadpodstawowych oraz aneksów do organizacji,

  4. nadzorowanie działalności podległych szkół w zakresie zgodności organizacji ich pracy z zatwierdzonymi arkuszami organizacji roku szkolnego,

  5. nadzór nad zapewnieniem kształcenia, wychowania i opieki w szkołach jako zadania własnego gminy i powiatu,

  6. koordynowanie prac związanych z rekrutacją do szkół,

  7. prowadzenie spraw dotyczących młodzieży w przypadku orzeczenia określonej formy kształcenia specjalnego,

  8. podejmowanie różnorodnych przedsięwzięć w zakresie przeciwdziałania niedostosowaniu społecznemu dzieci i młodzieży,

  9. monitorowanie jakości pracy szkół,

  10. przygotowywanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych, w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Miasto Słupsk,

  11. przygotowywanie materiałów i informacji dla Prezydenta Miasta Słupska, Komisji Edukacji Rady Miejskiej w Słupsku,

  12. współpraca w zakresie przygotowywania wniosków o przyznanie nagród Ministra Edukacji Narodowej, Pomorskiego Kuratora Oświaty, odznaczeń państwowych

    i resortowych oraz nagród Prezydenta Miasta Słupska dla dyrektorów nadzorowanych szkół,

  13. sporządzanie oraz przekazywanie informacji dla Prezydenta Miasta Słupska o przedsięwzięciach planowanych przez Wydział, które mogą mieć znaczenie dla mieszkańców Słupska,

  14. współpraca z Pomorskim Kuratorem Oświaty i związkami zawodowymi w zakresie zadań wynikających z bieżącej działalności,

  15. współpraca ze słupskimi uczelniami wyższymi, środowiskiem naukowym oraz biznesem,

  16. współpraca z Wojewódzkim i Powiatowym Urzędem Pracy oraz z organizacjami zrzeszającymi pracodawców w zakresie kształcenia zawodowego i orientacji zawodowej,

  17. współpraca z instytucjami i organizacjami w zakresie:

    - edukacji, w tym kulturalnej dzieci i młodzieży,

    - edukacji obywatelskiej i patriotycznej,

    - przeciwdziałania patologii wśród dzieci i młodzieży,

    - rozwijania zdolności i zainteresowań dzieci i młodzieży,

  18. współdziałanie ze związkami twórczymi, stowarzyszeniami i organizacjami społecznymi w zakresie rozwoju edukacji,

  19. przeprowadzanie kontroli z zakresu organizacji pracy jednostek oświaty,

  20. współudział w opracowywaniu miejskiego kalendarza imprez,

  21. współdziałanie z wydziałami Urzędu Miejskiego przy realizacji imprez miejskich,

  22. udział w naradach, szkoleniach, konferencjach i seminariach w dziedzinie oświaty,

  23. prowadzenie konsultacji społecznych i dialogu społecznego pod względem

    merytorycznym w ramach kompetencji Wydziału oraz w zakresie działania jednostek podległych,

  24. współpraca i aktywizacja działalności organizacji i stowarzyszeń młodzieżowych, samorządów uczniowskich i studenckich, pomoc organizacyjna i merytoryczna dla Młodzieżowej Rady Miasta,

  25. przygotowywanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, przekazywanie ich do ogłoszenia w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym oraz publikowanie w zbiorze aktów prawa miejscowego,

  26. realizacje zadań obronnych w ramach przydzielonych przedsięwzięć, wynikających

    z obowiązujących na terenie miasta planów obronnych oraz w ramach zleconych przez Wojewodę Pomorskiego pozamilitarnych przygotowań obronnych.

6. Stanowisko ds. szkół niepublicznych wykonuje zadania:

  1. prowadzenie ewidencji szkół, przedszkoli i placówek niepublicznych oraz dokonywanie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz zmian we wpisie,

  2. weryfikowanie zgłoszeń o wpis do ewidencji, zmianę wpisu oraz wniosków o nadanie uprawnień szkoły publicznej szkołom lub placówkom niepublicznym,

  3. wydawanie decyzji o nadaniu oraz decyzji o cofnięciu szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej,

  4. wydawanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji szkół i placówek niepublicznych,

  5. przeprowadzanie kontroli w szkołach i placówkach niepublicznych (w zakresie liczby uczniów),

  6. prowadzenie spraw proceduralnych w ramach współpracy z Zespołem Audytu Wewnętrznego i Kontroli,

  7. przygotowywanie i wydawanie decyzji w sprawie zwrotu dotacji podmiotowej niewykorzystanej do końca roku budżetowego lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem przez szkoły i placówki prowadzone przez osoby prawne i osoby fizyczne inne niż Miasto Słupsk,

  8. przygotowywanie i wydawanie decyzji w sprawie zwrotu dotacji podmiotowej pobranej nienależnie lub pobranej w nadmiernej wysokości przez szkoły i placówki prowadzone przez osoby prawne i osoby fizyczne inne niż Miasto Słupsk,

  9. przekazywanie do Kuratorium Oświaty kopii zaświadczeń o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, zaświadczeń o zmianie we wpisie do ewidencji, decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej, decyzji o wykreśleniu z ewidencji oraz do Urzędów Skarbowych kopii zaświadczeń o wpisie do ewidencji i decyzji o wykreśleniu z ewidencji,

  10. przygotowywanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, przekazywanie ich do ogłoszenia w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym oraz publikowanie w zbiorze aktów prawa miejscowego,

  11. realizacje zadań obronnych w ramach przydzielonych przedsięwzięć, wynikających z obowiązujących na terenie miasta planów obronnych oraz w ramach zleconych przez Wojewodę Pomorskiego pozamilitarnych przygotowań obronnych.

7. Stanowisko ds. szkół niepublicznych i nadzoru nad placówkami wykonuje zadania:

  1. prowadzenie postępowań w zakresie zakładania, przekształcania oraz likwidacji placówek,

  2. opracowywanie wytycznych oraz opiniowanie arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oraz aneksów do organizacji,

  3. nadzorowanie działalności podległych placówek w zakresie zgodności organizacji ich pracy z zatwierdzonymi arkuszami organizacji roku szkolnego,

  4. nadzór nad zapewnieniem kształcenia, wychowania i opieki w placówkach jako zadania własnego powiatu,

  5. koordynowanie prac związanych z rekrutacją do placówek,

  6. monitorowanie jakości pracy placówek,

  7. podejmowanie różnorodnych przedsięwzięć w zakresie przeciwdziałania niedostosowaniu społecznemu dzieci i młodzieży,

  8. przygotowywanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych, w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w placówkach, dla których organem prowadzącym jest Miasto Słupsk,

  9. przygotowywanie materiałów i informacji dla Prezydenta Miasta Słupska, Komisji Edukacji Rady Miejskiej w Słupsku,

  10. sporządzanie oraz przekazywanie informacji dla Prezydenta Miasta Słupska o przedsięwzięciach planowanych przez Wydział, które mogą mieć znaczenie dla mieszkańców Słupska,

  11. współpraca w zakresie przygotowywania wniosków o przyznanie nagród Ministra Edukacji Narodowej, Pomorskiego Kuratora Oświaty, odznaczeń państwowych i resortowych oraz nagród Prezydenta Miasta Słupska dla dyrektorów nadzorowanych placówek,

  12. współpraca z Pomorskim Kuratorem Oświaty i związkami zawodowymi w zakresie zadań wynikających z bieżącej działalności,

  13. współpraca ze słupskimi uczelniami wyższymi, środowiskiem naukowym oraz biznesem,

  14. współpraca z Wojewódzkim i Powiatowym Urzędem Pracy oraz z organizacjami zrzeszającymi pracodawców w zakresie kształcenia zawodowego i orientacji zawodowej,

  15. współpraca z instytucjami i organizacjami w zakresie:

- edukacji, w tym kulturalnej dzieci i młodzieży,

- edukacji obywatelskiej i patriotycznej,

- przeciwdziałania patologii wśród dzieci i młodzieży,

    - rozwijania zdolności i zainteresowań dzieci i młodzieży,

  1. współdziałanie ze związkami twórczymi, stowarzyszeniami i organizacjami społecznymi w zakresie rozwoju edukacji,

  2. przeprowadzanie kontroli z zakresu organizacji pracy jednostek oświaty,

  3. współudział w opracowywaniu miejskiego kalendarza imprez,

  4. współdziałanie z wydziałami Urzędu Miejskiego przy realizacji imprez miejskich,

  5. udział w naradach, szkoleniach, konferencjach i seminariach w dziedzinie oświaty,

  6. prowadzenie konsultacji społecznych i dialogu społecznego pod względem merytorycznym w ramach kompetencji Wydziału oraz w zakresie działania jednostek podległych,

  7. nadzór nad realizacją zadań szkół, przedszkoli i placówek oświatowych, w tym prowadzenie spraw związanych ze spełnianiem obowiązku szkolnego i obowiązku nauki oraz prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku nauki,

  8. przeprowadzanie kontroli w szkołach i placówkach niepublicznych (w zakresie liczby uczniów),

  9. prowadzenie spraw proceduralnych w ramach współpracy z Zespołem Audytu Wewnętrznego i Kontroli,

  10. przygotowywanie i wydawanie decyzji w sprawie zwrotu dotacji podmiotowej niewykorzystanej do końca roku budżetowego lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem przez szkoły i placówki prowadzone przez osoby prawne i osoby fizyczne inne niż Miasto Słupsk,

  11. przygotowywanie i wydawanie decyzji w sprawie zwrotu dotacji podmiotowej pobranej nienależnie lub pobranej w nadmiernej wysokości przez szkoły i placówki prowadzone przez osoby prawne i osoby fizyczne inne niż Miasto Słupsk,

  12. przygotowywanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, przekazywanie ich do ogłoszenia w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym oraz publikowanie w zbiorze aktów prawa miejscowego,

  13. realizacje zadań obronnych w ramach przydzielonych przedsięwzięć, wynikających z obowiązujących na terenie miasta planów obronnych oraz w ramach zleconych przez Wojewodę Pomorskiego pozamilitarnych przygotowań obronnych.

8. Stanowisko ds. infrastruktury oświaty oraz analizy kosztów utrzymania wykonuje zadania:

  1. nadzór i koordynacja polityki remontowej i inwestycyjnej przedszkoli, szkół oraz placówek oświatowych – planowanie, analiza, sprawozdawczość,

  2. monitorowanie i koordynacja w zakresie utrzymania bazy, w tym stanu technicznego obiektów oświatowych oraz opracowywanie wieloletnich i rocznych planów remontów oraz sprawozdań,

  3. przygotowywanie założeń do planów remontów,

  4. nadzór nad prawidłowością gospodarowania mieniem użytkowanym przez szkoły, przedszkola i placówki oświatowe, w szczególności jego likwidacji, zbycia oraz przekazania,

  5. planowanie zadań inwestycyjnych w zakresie budowy oraz rozbudowy szkół, przedszkoli i placówek oświatowych,

  6. współdziałanie z Wojewódzkim i Miejskim Konserwatorem Zabytków w zakresie modernizacji i konserwacji obiektów zabytkowych stanowiących bazę oświaty,

  7. współpraca z jednostkami oświatowymi w zakresie aplikowania o środki finansowe ze źródeł zewnętrznych,

  8. przygotowywanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, przekazywanie ich do ogłoszenia w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym oraz publikowanie w zbiorze aktów prawa miejscowego,

  9. realizacje zadań obronnych w ramach przydzielonych przedsięwzięć, wynikających z obowiązujących na terenie miasta planów obronnych oraz w ramach zleconych przez

    Wojewodę Pomorskiego pozamilitarnych przygotowań obronnych.

9. Ponadto Wydział Edukacji:

a) kształtuje politykę edukacyjną oraz inspiruje inicjatywy edukacyjne,

b) działa na rzecz tworzenia pozytywnego wizerunku słupskich jednostek oświatowych.

Nazwa:
Wydział Edukacji
Podmiot publikujący:
Wydział Edukacji
Informację wytworzył:
Katarzyna Staniuk
Data wytworzenia:
1 marca 2018
Informację opublikował:
Katarzyna Staniuk
Data publikacji:
6 lipca 2022
Nazwa:
Dyrektor Wydziału
Podmiot publikujący:
Wydział Edukacji
Informację wytworzył:
Katarzyna Staniuk
Data wytworzenia:
8 lutego 2013
Informację opublikował:
Katarzyna Staniuk
Data publikacji:
1 października 2015

Urząd Miejski w Słupsku

Urząd Miejski w Słupsku
Plac Zwycięstwa 3
76-200 Słupsk

tel.: (59) 84 88 300
fax: (59) 84 23 583

urzad@um.slupsk.pl

Skrytki ePUAP:
/MiastoSlupsk/SkrytkaESP
/MiastoSlupsk/ESP

NIP URZĘDU: 839-31-22-476
REGON URZĘDU: 000590645

Dane dla kontrahentów

MIASTO SŁUPSK
76-200 Słupsk
Plac Zwycięstwa 3

NIP MIASTA: 839-10-05-507
REGON MIASTA: 770979625
KOD TERYT: 22-63-01-1

Godziny pracy Urzędu

poniedziałek: 7:30 – 16:30
wtorek: 7:30 - 15:30
środa: 7:30 - 15:30
czwartek: 7:30 - 15:30
piątek: 7:30 - 14:30

Obsługa w Wydziale Centrum Obsługi Mieszkańców

- Referat Rejestracji Pojazdów
- Referat Ewidencji Kierowców (prawa jazdy)
- Referat Ewidencji Ludności
- Referat Dowodów Osobistych
- Referat Obsługi Przedsiębiorców

oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

odbywa się w następujących godzinach:
7:45 – 16:00 poniedziałek
7:45 – 15:00 wtorek – czwartek
7:45 – 14:00 piątek