Wydział - Centrum Obsługi Mieszkańców
Kontakt
- adres
- Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk
- pokoje
- 1, 1a, 1b, 2, 02, 3, 4, 04, 5, 7, 11, 11b, 12, 14, 15
- telefon
- (59) 848 84 36 (sekretariat)
- fax
- (59) 848 84 36
Zadania i kompetencje
telefon: |
59 8488382 (referat ewidencji ludności) |
telefon: |
59 8488357 (referat ewidencji ludności) |
telefon: |
59 8488481 (referat ewidencji ludności) |
telefon: |
59 8488249 (udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL) |
telefon: |
59 8488403 (referat dowodów osobistych) |
telefon: |
59 8488406 (referat dowodów osobistych) |
telefon: |
59 8488327 (referat ewidencji kierowców) |
telefon: |
59 8488347 (referat ewidencji kierowców) |
telefon: |
59 8488227 (referat ewidencji kierowców - ośrodki szkolenia kierowców) |
telefon: |
59 8488374 (referat rejestracji pojazdów) |
telefon: |
59 8488423 (referat rejestracji pojazdów) |
telefon: |
59 8488418 (referat rejestracji pojazdów) |
telefon: |
59 8488378 (referat rejestracji pojazdów - wydawanie dowodów rejestracyjnych) |
telefon: |
59 8488393 (dział obsługi przedsiębiorców) |
telefon: |
59 8488476 (dział obsługi przedsiębiorców) |
telefon: |
59 8488307 (dział obsługi przedsiębiorców) |
II. Zakres działania wydziału - zadania własne:
- przygotowanie informacji dotyczących wydziału do Biuletynu Informacji Publicznej,
- przygotowanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, przekazywanie ich do ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym oraz publikowanie w zbiorze aktów prawa miejscowego,
- realizowanie zadań wynikających z ustawy o repatriacji, w części dotyczącej obowiązków nałożonych na gminę,
- rejestracja pojazdu zakupionego w kraju,
- pierwsza rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy,
- rejestracja pojazdu zabytkowego i unikatowego,
- rejestracja czasowa pojazdu na wniosek właściciela,
- rejestracja pojazdu marki SAM,
- wyrejestrowanie pojazdu,
- czasowe wycofanie pojazdu z ruchu,
- wydanie decyzji na umieszczenie cechy identyfikacyjnej lub wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej,
- wymiana dowodu rejestracyjnego z powodu zmian zamieszczonych w nim danych,
- wtórnik / wymiana dowodu rejestracyjnego,
- dokonywanie wpisów i wykreśleń w dowodzie rejestracyjnym,
- zastaw rejestrowy na pojeździe,
- utrata lub zniszczenie tablicy/tablic rejestracyjnych,
- wymiana tablic rejestracyjnych,
- profesjonalna rejestracja pojazdu,
- wtórnik znaku legalizacyjnego,
- zgłoszenie zbycia / nabycia pojazdu,
- wydanie uprawnień do kierowania pojazdami,
- wymiana prawa jazdy na podstawie art. 150 ustawy Prawo o ruchu drogowym (nowej generacji),
- wydanie wtórnika prawa jazdy,
- wymiana prawa jazdy z powodu zmiany adresu zamieszkania, zmiany nazwiska, zniszczonego dokumentu,
- wymiana prawa jazdy zatrzymanego z powodu zniszczenia dokumentu,
- wymiana prawa jazdy z powodu upływu terminu ważności badań lekarskich,
- wymiana prawa jazdy zatrzymanego przez Policję z powodu upływu terminu jego ważności (do roku od dnia uprawomocnienia się decyzji),
- wymiana prawa jazdy zatrzymanego przez Policję z powodu upływu terminu jego ważności (po upływie roku od dnia uprawomocnienia się decyzji),
- wydanie międzynarodowego prawa jazdy,
- wymiana zagranicznego prawa jazdy na polskie,
- zwrot zatrzymanych uprawnień (w przypadku orzeczonych zakazów przez sądy),
- zwrot zatrzymanych uprawnień (w przypadku przekroczenia 24 pkt.),
- przywrócenie cofniętych uprawnień,
- przywrócenie cofniętych uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi (w przypadku przekroczenia 20 pkt. karnych),
- wydanie zaświadczenia o wydaniu uprawnień do kierowania pojazdami,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
- prowadzenie kontroli w zakresie zgodności z przepisami ustawy i warunkami udzielania licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
- wydanie zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- wydanie licencji w zakresie krajowego drogowego przewozu osób i rzeczy,
- przeprowadzanie kontroli w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne z przepisami ustawy i warunkami wydawanej licencji lub zezwolenia albo zaświadczenia,
- wydawanie licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- prowadzenie kartotek analitycznych przedsiębiorców posiadających zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- wydawanie zaświadczeń dotyczących opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
- przygotowywanie i wszczynanie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji w sprawach niewłaściwej opłaty, jej braku lub nie założenia oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych,
- prowadzenie rejestru obiektów nie będących hotelami, motelami,
- udzielanie informacji i porad osobom planującym podjęcie działalności gospodarczej oraz przedsiębiorcom w zakresie dotyczącym zakładania firmy,
- udzielanie informacji dotyczących stanu majątkowego,
- prowadzenie konsultacji społecznych i dialogu społecznego pod względem merytorycznym w ramach kompetencji wydziału.
II. Zakres działania wydziału - zadania zlecone:
- prowadzenie ewidencji ludności miasta Słupska w systemie komputerowym,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych,
- dokonywanie zapisów zdarzeń meldunkowych mieszkańców miasta Słupska, w zakresie zameldowania i wymeldowania na pobyt stały i czasowy, oraz z wyłączeniem zadań wynikających z aktów stanu cywilnego,
- udzielanie informacji adresowych,
- wydawanie zaświadczeń z kart ewidencyjnych,
- prowadzenie rejestru wyborców miasta Słupska,
- przyjmowanie wniosków o wpisanie do rejestru wyborców,
- wydawanie decyzji o wpisaniu do rejestru wyborców,
- prowadzenie kartoteki rejestru wyborców,
- udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL,
- przygotowanie w zakresie zadań ewidencji ludności wyborów do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Parlamentu Europejskiego, radnych sejmików województw, rad powiatów, rad gmin oraz prezydentów i burmistrzów miast i województw oraz referendów na terenie miasta Słupska,
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego (po raz pierwszy, wymiana, utrata),
- wydawanie dowodów osobistych,
- wydawanie zaświadczeń o utracie / uszkodzeniu dowodu osobistego,
- prowadzenie rejestru wydanych i unieważnionych dowodów osobistych w systemie komputerowym,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dowodu osobistego,
- wydawanie zaświadczeń z dokumentacji dowodowej,
- udostępnianie danych jednostkowych oraz dokumentacji związanej z dowodem osobistym,
- wydawanie i cofanie zezwoleń na prowadzenie stacji kontroli pojazdów uprawnionych do dokonywania badań technicznych pojazdów,
- wydawanie i cofanie uprawnień diagnosty do wykonywania badań technicznych pojazdów,
- nadzór merytoryczny nad działalnością stacji kontroli,
- prowadzenie ewidencji instruktorów i wydawanie legitymacji instruktora,
- wydawanie zaświadczenia o wpisie do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców,
- wydawanie decyzji o wykreśleniu z rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców,
- nadzorowanie szkoleń prowadzonych przez ośrodki szkolenia kierowców,
- współpraca przy sprawowaniu nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców: ze starostami, na których obszarze działania znajduje się infrastruktura ośrodka, z Policją - w zakresie kontroli wykonywania praktycznej nauki jazdy prowadzonej poza ośrodkiem szkolenia kierowców, z wojewódzkimi ośrodkami ruchu drogowego - w zakresie pomocy merytorycznej oraz przekazywania informacji o wynikach egzaminu państwowego uzyskiwanych przez osoby, które ukończyły szkolenie w danym ośrodku szkolenia kierowców, a także z administratorem centralnej ewidencji kierowców - w zakresie przekazywania informacji o naruszeniach przepisów ruchu drogowego popełnionych przez kierowców, którzy ukończyli szkolenie w danym ośrodku szkolenia kierowców,
- przekazywanie drogą elektroniczną wniosków dotyczących rejestracji działalności gospodarczej do CEIDG,
- udzielanie informacji o przedsiębiorcach figurujących w archiwalnej ewidencji działalności gospodarczej i wydawanie zaświadczeń w tym zakresie.
- Nazwa:
- Wydział - Centrum Obsługi Mieszkańców
- Podmiot publikujący:
- Wydział Centrum Obsługi Mieszkańców
- Informację wytworzył:
- Anna Jaworska - Dyrektor
- Data wytworzenia:
- 1 stycznia 2016
- Informację opublikował:
- Radosław Tęsny
- Data publikacji:
- 2 marca 2023
- Informację zaktualizował:
- Izabela Nastaj
- Data aktualizacji:
- 3 lipca 2023
- Nazwa:
- Dyrektor Wydziału
- Podmiot publikujący:
- Urząd Miejski w Słupsku
- Informację wytworzył:
- Pracownik Urzędu Miejskiego w Słupsku
- Data wytworzenia:
- 31 lipca 2008
- Informację opublikował:
- Administrator BIP
- Data publikacji:
- 31 lipca 2008
- Data aktualizacji:
- 7 lipca 2016