Beata Macedońska
Wydział Współpracy, Kultury i Promocji › Dyrektor Wydziału
Kontakt
- adres
- Niedziałkowskiego 6, 76-200 Słupsk
- telefon
- (59) 848 84 50
(59) 848 79 21
Zadania
1. Referat Dialogu i Komunikacji Społecznej Wydziału Współpracy i Promocji wykonuje następujące zadania własne:
1) udostępnianie informacji publicznej i prowadzonych spraw dotyczących jej ponownego wykorzystywania oraz prowadzenie postępowań odwoławczych w tym zakresie w ramach kompetencji Wydziału,
2) bieżące gromadzenie informacji o pozabudżetowych źródłach finansowania projektów związanych z politykami mieszczącymi się w zadaniach Wydziału oraz pozyskiwanie środków z tychże źródeł,
4) administrowanie portalem miejskim www.slupsk.pl oraz narzędziami informatycznymi wykorzystywanymi do prowadzenia konsultacji społecznych,
5) koordynacja współpracy pomiędzy Miastem Słupsk a organizacjami pozarządowymi,
6) prowadzenie Słupskiego Centrum Organizacji Pozarządowych i Ekonomii Społecznej,
7) prowadzenie dokumentacji dotyczącej rejestracji i działalności organizacji pozarządowych, w tym sporządzanie opinii w zakresie ich rejestracji, zmian statutowych i osobowych oraz wydawanie zaświadczeń o powołaniu stowarzyszeń zwykłych,
8) współpraca z Krajowym Rejestrem Sądowym w zakresie działalności organizacji pozarządowych,
9) przygotowywanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, ich przekazywanie do ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym oraz publikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej,
10) koordynowanie spraw w zakresie współpracy miasta z organizacjami pozarządowymi, grupami formalnymi i nieformalnymi mieszkańców oraz udzielanie im wsparcia, szczególnie w zakresie organizacyjnym, prawnym i promocyjnym,
11) obsługa organizacyjna Słupskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego,
12) prowadzenie rejestru stowarzyszeń i organizacji pozarządowych,
13) prowadzenie konsultacji społecznych Prezydenta z mieszkańcami, organizacjami pozarządowymi, przedsiębiorcami i innymi instytucjami w zakresie merytorycznym Wydziału,
14) koordynowanie i promowanie procesów konsultacyjnych organizowanych przez miasto,
15) prowadzenie sprawozdawczości i administrowanie narzędziami do komunikacji z mieszkańcami w zakresie prowadzonych konsultacji,
16) utrzymywanie kontaktów z interesariuszami procesów konsultacyjnych,
17) wspieranie organizacyjne merytorycznych wydziałów w procesie konsultacji,
18) planowanie i koordynacja działań związanych z przygotowywaniem i monitoringiem realizacji Budżetu Obywatelskiego Miasta Słupska,
19) koordynowanie prac związanych z przeprowadzaniem otwartych konkursów ofert na realizację zadań własnych miasta zleconych do wykonania innym podmiotom, prowadzenie otwartych konkursów związanych z zakresem działania Wydziału,
20) prowadzenie kontroli realizacji zadań publicznych w zakresie merytoryczno-finansowym,
21) inicjowanie, koordynowanie i nadzór organizowanych kampanii społecznych w zakresie merytorycznym Wydziału,
22) monitoring działania poprawności funkcjonowania oraz inicjowanie zmian systemowych w Biuletynie Informacji Publicznej w zakresie merytorycznym Wydziału,
23) realizacja zadań obronnych w ramach przydzielonych przedsięwzięć, wynikających z obowiązujących na terenie miasta planów obronnych oraz w ramach zleconych przez Wojewodę Pomorskiego pozamilitarnych przygotowań obronnych.
2. Referat Promocji i Biznesu Wydziału Współpracy i Promocji wykonuje następujące zadania własne:
-
kreowanie kierunków działań w zakresie rozwoju gospodarczego Miasta i tworzenia przyjaznego klimatu inwestycyjnego,
-
podejmowanie działań proaktywnych poprawiających atrakcyjność Miasta, organizowanie wydarzeń biznesowych, konferencji, seminariów dla przedsiębiorców oraz udział w targach, seminariach i konferencjach związanych z priorytetowymi kierunkami rozwojowymi w regionie,
-
podejmowanie inicjatyw współpracy samorządu lokalnego z samorządem regionalnym, samorządami lokalnymi, instytucjami, przedsiębiorstwami i organizacjami działającymi na rzecz rozwoju gospodarczego miasta,
-
współtworzenie, aktualizacja i wdrażanie dokumentów dotyczących strategicznego rozwoju gospodarczego miasta,
-
przygotowywanie analizy dokumentów strategicznych wyższego rzędu w zakresie spójności działań strategii gospodarczego rozwoju miasta,
-
programowanie lokalnego rozwoju przedsiębiorczości i promocji zatrudnienia oraz rynku pracy,
-
współpraca ze Stowarzyszeniami wskazanymi w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Słupsku, samorządami gospodarczymi, stowarzyszeniami i instytucjami okołobiznesowymi,
-
współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w przedmiocie aktywizacji lokalnego rynku pracy mającego na celu pobudzanie przedsiębiorczości oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań zleconych do realizacji Powiatowemu Urządowi Pracy,
-
organizacja przedsięwzięć mających na celu promocję gospodarczą Miast
-
pozyskiwanie środków zewnętrznych na przedsięwzięcia ukierunkowane na rozwój przedsiębiorczości oraz wzrost zatrudnienia i spójności społecznej,
-
administrowanie i aktualizacja zakładki Inwestuj na stronie www.slupsk.pl i elektronicznego portalu Centrum Obsługi Inwestora www.coislupsk.pl ,
-
informowanie o aktualnych, dostępnych dla przedsiębiorców narzędziach wsparcia takich jak pożyczki, fundusze poręczeniowe, dotacje, refundacje, szkolenia, projekty unijne itd.,
-
współpraca z uczelniami wyższymi, szkołami ponadgimnazjalnymi oraz instytucjami naukowo-badawczymi celem dostosowania kierunków kształcenia do potrzeb lokalnej gospodarki,
-
prowadzenie konsultacji społecznych i dialogu społecznego pod względem merytorycznym w ramach kompetencji Wydziału,
-
prowadzenie i koordynacja spraw dotyczących współdziałania Prezydenta Miasta z przedsiębiorcami i instytucjami otoczenia biznesu,
-
utrzymywanie stałych kontaktów ze strategicznymi inwestorami funkcjonującymi w regionie słupskim,
-
opieka i współpraca z kluczowymi inwestorami funkcjonującymi w regionie słupskim,
-
pozyskiwanie strategicznych inwestorów oraz udzielanie wsparcia w procesie lokowania nowych inwestycji w regionie słupskim,
-
obsługa inwestorów zewnętrznych, wyszukiwanie inwestorów i współpraca z firmami poszukującymi lokalizacji dla inwestycji,
-
pośrednictwo pomiędzy strategicznymi przedsiębiorstwami działającymi w mieście a Urzędem Miasta,
-
programowanie pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
-
koordynowanie inwestycji realizowanych w formule partnerstwa publiczno–prywatnego z udziałem miasta,
-
współpraca z agencjami rządowymi i samorządowymi prowadzącymi współprace z inwestorami zagranicznymi oraz Słupską Specjalną Strefą Ekonomiczną w zakresie tworzenia wspólnej oferty inwestycyjnej miasta oraz jej promowania,
-
nadzór nad organizacjami pozarządowymi realizującymi zadania miasta w zakresie promocji przedsiębiorczości,
-
współpraca z miastami partnerskimi i innymi samorządami lokalnymi w Polsce i na świecie w zakresie merytorycznym Wydziału,
-
opracowywanie koncepcji, koordynacja i nadzór wydarzeń, publikacji oraz materiałów informacyjnych i promocyjnych dotyczących strategicznych wydarzeń i projektów,
-
kształtowanie i realizowanie polityki komunikacyjnej Prezydenta Miasta Słupska i nadzór nad jej przestrzeganiem przez Urząd Miejski i jednostki,
-
organizowanie kontaktów z mediami, współpraca z instytucjami wydawniczymi,
-
organizowanie publicznych wystąpień Prezydenta Miasta oraz redagowanie materiałów informacyjnych,
-
udostępnianie informacji publicznej i prowadzonych spraw dotyczących jej ponownego wykorzystywania oraz prowadzenie postępowań odwoławczych w tym zakresie w ramach kompetencji Wydziału;
-
przygotowywanie aktów prawnych w postaci elektronicznej, przekazywanie aktów do ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym oraz publikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej.
- Podmiot publikujący:
- Wydział Współpracy i Promocji
- Informację wytworzył:
- Krystyna Danilecka-Wojewódzka - Prezydent
- Data wytworzenia:
- 1 czerwca 2019
- Informację opublikował:
- Beata Macedońska
- Data publikacji:
- 27 października 2021