Wydział Zarządzania Funduszami
Kontakt
- adres
- Plac Zwycięstwa 1, 76-200 Słupsk
- pokoje
- 204, 205, 206
- telefon
- (59) 848 82 25 (DR)
(59) 848 82 47 (MOF)
(59) 848 83 04 (MOF)
(59) 848 84 16 (sekretariat tel/fax)
(59) 848 84 65 (DR)
(59) 848 84 66 (Dyrektor)
Zadania i kompetencje
Podstawowe zadania Wydziału:
1) podejmowanie działań w zakresie pozyskiwanie środków pozabudżetowych z funduszy Unii Europejskiej i funduszy krajowych, w ramach perspektywy finansowej 2014-2020, w szczególności w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej 2014-2020, Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna, programów krajowych (np. środki w dyspozycji Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministra Sportu i Turystyki, Ministra Pracy i Polityki Społecznej, Fundusz Dopłat BGK itp.);
2) działania w zakresie pozyskiwania środków pozabudżetowych obejmują:
a) pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji na temat możliwości pozyskiwania środków pozabudżetowych na realizację zadań własnych i zleconych Miasta,
b) analiza przedsięwzięć proponowanych do realizacji przez komórki i jednostki organizacyjne Miasta pod kątem możliwości ich współfinansowania z funduszy pozabudżetowych,
c) opracowywanie harmonogramów przygotowania projektów planowanych do dofinansowania ze środków pozabudżetowych,
d) przygotowanie oraz składanie wniosków o dofinansowanie nie przypisanych innym wydziałom i jednostkom organizacyjnym Miasta, w tym przygotowanie projektów partnerskich z udziałem podmiotów z Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska oraz objętych Zintegrowanym Porozumieniem Terytorialnym dla MOF Słupska [ZPT],
e) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami podległymi Miastu w zakresie planowania projektów współfinansowanych ze środków pomocowych,
f) wspieranie innych wydziałów i jednostek organizacyjnych w procesie aplikowania o środki pomocowe (instrukcje, bieżące konsultacje, transfer wiedzy i dobrych praktyk w zakresie przygotowania projektów),
g) koordynacja przygotowania wymaganych załączników do umów o dofinansowanie projektów,
h) monitorowanie zmian aktów prawnych i procedur związanych z aplikowaniem o dofinansowanie realizacji projektów z udziałem środków pozabudżetowych;
3) organizacja prac Reprezentacji Obszaru Funkcjonalnego Słupska i prowadzenie Biura MOF;
4) monitorowanie realizacji projektów objętych ZPT;
5) współuczestnictwo w przygotowaniu programów operacyjnych na lata 2014 – 2020, w tym monitorowanie i udział w procesie konsultacji i przygotowania programów operacyjnych na szczeblu krajowym i regionalnym;
6) współpraca z przedstawicielami instytucji opracowujących programy operacyjne i zarządzających europejskimi i krajowymi środkami pomocowymi;
7) realizacja i rozliczanie projektów, które uzyskały dofinansowanie, zgodnie z wytycznymi i wymogami programów pomocowych, w tym:
a) tworzenie procedur niezbędnych do prawidłowego realizowania projektów,
b) realizacja i rozliczanie projektów partnerskich w ramach Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska, w których Miasto Słupsk jest Liderem, w tym projektów ujętych w ZPT,
c) współpraca z innymi wydziałami i jednostkami w zakresie wdrażania i rozliczania projektów,
d) sporządzanie wniosków o płatność oraz ich przekazywanie do odpowiednich instytucji zarządzających programami operacyjnymi lub instytucji pośredniczących we wdrażaniu tych programów,
e) przygotowywanie wniosków o zaliczki ze środków pozabudżetowych i ich rozliczanie,
f) opracowywanie prognoz wydatków, sporządzanie sprawozdań z postępu rzeczowego i finansowego projektów,
g) utrzymywanie bieżących kontaktów z instytucjami zarządzającymi programami operacyjnymi oraz instytucjami pośredniczącymi w zakresie spraw związanych z wdrażaniem poszczególnych projektów Miasta,
h) monitoring i kontrola zgodności realizowanych przedsięwzięć z zaakceptowanymi wnioskami aplikacyjnymi, umowami o dofinansowanie projektów, odpowiednimi podręcznikami/wytycznymi oraz przyjętymi procedurami,
i) monitorowanie przestrzegania wymogów dotyczących utrzymania trwałości projektów, zgodnie z zapisami umów o dofinansowanie,
j) obsługa kontroli prowadzonych przez instytucje uprawnione do kontroli prawidłowości realizacji projektów dofinansowanych ze środków pozabudżetowych;
8) prowadzenie i aktualizowanie bazy danych projektów Miasta i jednostek podległych, współfinansowanych ze środków pozabudżetowych oraz umieszczanie informacji w tym zakresie na stronie internetowej miasta;
9) opracowanie i aktualizacja Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Słupska oraz monitorowanie realizacji celów w nim określonych;
10) współpraca z wydziałami, jednostkami organizacyjnymi miasta oraz innymi instytucjami w zakresie pozyskiwania danych i informacji na temat aktualnie prowadzonych i planowanych prac w zakresie rewitalizacji obszarów problemowych miasta;
11) tworzenie i realizacja programów wspomagających program rewitalizacji miasta, w tym rozpowszechnianie informacji i koordynowanie działań związanych z programami dotacyjnymi i wspierającymi wspólnoty mieszkaniowe w zakresie renowacji budynków i podwórek wewnątrz wytypowanych do rewitalizacji kwartałów;
12) monitorowanie procesu rewitalizacji, promocja działań rewitalizacyjnych podejmowanych przez Miasto Słupsk;
13) aplikowanie o środki zewnętrzne dla projektów Miasta z zakresu rewitalizacji obszarów zdegradowanych;
14) inicjowanie przedsięwzięć mających na celu podniesienie atrakcyjności i funkcjonalności przestrzeni publicznej na terenie Miasta Słupska;
15) współpraca w zakresie opracowywania innych dokumentów strategicznych, w szczególności Strategii Rozwoju Miasta i ich zgodności z dokumentami strategicznymi wyższego rzędu;
16) przygotowywanie informacji dotyczących pracy Wydziału do Biuletynu Informacji Publicznej;
17) prowadzenie konsultacji i dialogu społecznego w zakresie działalności merytorycznej Wydziału.
- Nazwa:
- Wydział Zarządzania Funduszami
- Podmiot publikujący:
- Wydział Zarządzania Funduszami
- Informację wytworzył:
- Iwona Wójcik, Sekretarz Miasta Słupska
- Data wytworzenia:
- 3 kwietnia 2017
- Informację opublikował:
- Roma Woźniak
- Data publikacji:
- 18 kwietnia 2019
- Informację zaktualizował:
- Aleksandra Skóra
- Data aktualizacji:
- 9 grudnia 2024
- Nazwa:
- Dyrektor Wydziału
- Podmiot publikujący:
- Wydział Zarządzania Funduszami
- Informację wytworzył:
- Justyna Pluta, Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami
- Data wytworzenia:
- 3 grudnia 2015
- Informację opublikował:
- Aleksandra Skóra
- Data publikacji:
- 3 kwietnia 2017